Nuffnang Advertisement

Friday, January 23, 2015

Dah jumpa....


Alhamdullilah Lorry MG Mover telah dijumpai. Berkat doa mak abah, kawan2 dan korang semua. Terima kasih...tak terbalas budi korang semua.

Isnin lepas waktu Kak Elly tengah breakfast tetiba dapat panggilan dari En Win

En Win: Ma...lorry kita dah jumpa. I baru jer dapat panggilan dari balai polis tadi. Ma...i rasa nak nanggis lah.

Aku: Ya ker Pa....Alhamdullilah. Syukur Ya Allah. Kat mana diorang jumpa lorry tu?

En Win: Jumpa kat Kepong. Tangkapan pun telah dibuat..sekarang masih lagi dalam siasatan polis. Lorry kita dah ada kat balai sekarang ni. Lorry semua ok...enjin tak hilang...tak rosak apa2 pun. Gambar u pun ada lagi diorang tak koyak.

Aku: Alhamdullilah...rezeki yang halal pasti akan dapat balik. Rasanya berkat kita, mak abah dan orang masjid buat sembahyang hajat tu yang pencuri tu buntu tak tahu nak buat apa2 kat lorry kita agaknya.

Inilah lorry pertama kitaorang sewaktu nak mulakan perniagaan movers. Kitaorang beli Cash...ingat lagi debar2 keluarkan duit kat bank sebab takut kita orang buat decision yang salah...akhirnya keputusan yang dibuat adalah betul. Bila dapat tahu lorry hilang rasa macam jantung nak gugur dan yang paling ketara sedih adalah En Win sampaikan tercucuk gunting kat peha...haha

Kawan2 lah tempat kami luahkan kesedihan...walaupun mereka adalah pendengar yang baik tapi kekadang boleh buat sakit jiwa jugak...haha



Motif pencurian: Pencuri adalah peminat tegar Elly In Wonderland. Tujuan lorry dicuri adalah untuk mandram gambar yang terdapat dilorry tersebut...hahaha 



Elly adalah saksi utama...tetapi tidak dapat berbuat apa2



Filla adalah penghasut utama serangan balas terhadap pencuri. Dia telah memanaskan lagi keadaan yang sedang tegang ini



Hasutan demi hasutan telah Filla lakukan sehingga Ben juga termakan dengan hasutan Filla. Aku dengan Peej hanya memerhatikan sahaja. Kalau melampau sangat hasutan Filla aku dah sedia bacakan yasin ditelinga masing2.



Radie tiba2 muncul tanda sokongan kepada isteri tercinta dan cuba memberi kenyataan yang bercanggah.




Motif pencuri sudah dapat dikenal pasti oleh Radie...Pencuri itu hanya nak selpie bersama Elly in Wonderland sahaja dan selepas berpuas hati gambar banyak didalam phone barulah pencuri itu menyerah diri....hahaha giler lah korang ni!!




Saya masih setia di Sofa

Thanks korang....


18 comments:

Irma Putri said...

Alhamdullilah kak..

Farah Waheda Wahid said...

alhamdulillah, akhirnya jumpa jugak... syukran Allah...

yoorin melacolea said...

alhamdulillah kak elly dah jumpe.. nak tau jugak laa kan, ape laa sebab dia nak lori tu.. kalau betul nak curi, rasanya tinggal bangkai je lori tuu..abes dia jual sparepart semua kan.. pelik je

MIL HASHIM said...

ALHAMDULILLLAH...
http://jmbelog.blogspot.com/

I-am-Cheeky Kitty said...

Alhamdulillah. Happy for you and Encik Win.

Chekgu Azrine said...

alhamdulillah..syukur sangat..happy for u kak elly

suezen said...

alhamdulillah...good to hear that....berkat doa org ramai kan. tp serious kelakar bc the conversation dlm group. sempoi semuanya....

A.I said...

Alhamdullilah. jumpa balik dah lori kowang & kau pun masih selamat duk atas sofa tu. yg tang kau saksi utama tu mmg tak boleh blah la..hahaha

tyneedy said...

Alhamdulillah.

Namee Roslan said...

entah2 jejaka air sungai yang curi lorry kak elly. haahhh camanee. hahaa. alhamdulillah dah jumpa kak elly. masa baca pasal lorry hilang tu saya un gelabah sekali. punya besar lorry tu dia nak bawak lari. T_T gila betoi. sah jejaka air sungai ni kak elly.ahahah

nuur nabiliah said...

tergelak2 aku membaca hah...kelakar la korang...sian kak elly jadi bahan

Filla said...

haha, ilek je ko atas sofa tengok gelagat pencurik tu kan.. eish scary plak bila pikir. alhamdulilah kalau dah rezeki takkan kemana.

dorsett pink said...

Bertuah punye pencuri semata2 nak selfie.. hahaha

nurul arizadib said...

Saya dari melaka.. Hari tu g kl ternmpk lori kak elly tpi jalan.. Excitednye rasa.. Rasa cm dh jmpa kak elly je

Mrs pink said...

Alhamdullilah.. Pencuri tu ur big fan kak elly.. Sure dia tatap gambar akak hari2 sampai dia pn dh tertangkap.. Akak bg autograf kt dia sure dia insaf lepas ni 😝. Hehehe

Nurulhuda Abdul Latip said...

Alhamdulillah dah jumpa..

linhanis said...

cantik..anggun..sihat

Laila Ismail said...

Alhamdulillah...