Nuffnang Advertisement

Tuesday, August 26, 2014

Giler barang rumah!!


Penyakit ni bukan selalu datang...penyakit ni cuma akan datang bila korang ada duit lebih sikit kat tangan atau korang tahu laki tengah dapat keuntungan...hahahaha. En Win jenis bukan suka jenjalan tengok barang rumah dalam kepala dia cuma tau tempat makan jer. Kebanyakan barangan dalam rumah aku yang akan gi tengok2 dulu bila dah berkenana dihati dan duit didalam tangan tak berapa nak cukup baru aku akan ajak En Win.

Tu sebab aku tak berapa suka jenjalan window2 shopping sebab kalau ada berkenan di mata aku akan jadi tak tentu arah...hahaha. Bulan ni pulak dapat duit kutu lagi ligat kepala aku kan. Ingat nak beli cake mixer tapi setelah fikir panjang cake mixer tu aku ingat nak suh En Win hadiahkan waktu birthday nanti...kahkahkah. Jadi tak adalah dia beli benda mengarut nanti



Cantik ker idok??? hahahah dah selamat aku beli guna duit kutu tapi tak cukup pulak duit tu jadi untuk menjimatkan aku tak beli bahagian katil bawah tu...hahaha.

Katil comel ala2 omputih ni ingat nak letak kat hall kecik tingkat atas sambil tengok tv boleh baring2. Agak2 kalau merajuk ngan En Win boleh aku pura2 tidur luar nanti...hahaha.

Kalau korang pun berkenan kat katil ni aku beli kat Plaza Damas. Harga adalah rahsia pepandai lah korang cari sendiri..hahah





Hari tu jenjalan kat Publika sementara tunggu Filla dengan Peej yang lambat giler nak  sampai dan rupanya2 diorang shopping kat Ikea diam2 tu....aku telah termasuk kedai antik ni. Wah! ternampak almari cantik ni...tinggal satu jer. Nak lah tapi duit kutu dah habis...hahaha



ada warna hitam tapi tak berapa lawa



Nampak pulak tangga buluh ni untuk letak kat tepi toilet untuk gantung2 towel tapi yang ni kompen En Win tak berkenan.



Wah! laci ni pun cantik..semua lah cantik



2 malam aku berpikir macam mana nak cakap ngan En Win kena tengok mood dia dulu kang tetiba aku cakap dia melenting camne...dia kalau membebel sampai boleh muntah tau. Jadi aku masak lah sedap2 buat cake...buat cokodok sambil makan aku selit2 cite almari cantik tu...hahaha. Janji bayar separuh2 aku punya part nanti aku ganti balik bulan 12...hahaha. Mmg tak bayar lah, mulut kena manis...korang diam2 jgn cakap En Win. Ini rahsia isteri2 macam mana nak pujuk suami.



Teiba nampak set BBQ ni murah giler dari RM1099.00 diorang jual RM499.00. Ok! sambar satu senang kalau nak buat makan2 nanti. Suka lah Filla tu...hahaha

dan




Almari ni telah pun selamat sampai dengan jayanya!!


17 comments:

Namee Roslan said...

hahaa,. kelako la kak elly ni ! tips pujuk suami tu boleh la saya guna pakai nanti . japgi nk cuba. ekekke

siti said...

cantek almari tu! skrg ni pun ct minat nk membeli brg rumah tapiiii rmh dh full takde tmpt nk letak pulak...huhu betol ckp akak, mood ni bkn dtg selalu. adeh mcmane rmh akak boleh ade space lagi nih? heheh

Nurzakiah Hanum said...

bestnya

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak elly, haha tips yang berguna. amboiii lawa almari tu. hehehe

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

HAHAHAHA.. Elly, samalah akak kalau bab nak mintak tu janji bayar separuh2.. hehehehehe

eyza said...

suka la ngan almari tu.. cantik..

Jan@Afzan said...

hehe. tips yang berguna kak.. tapi kena pastikan laki ada duit, sebelum nak minta lah kan (ini kes saya ek.)

pandai akak menghias.. akak memang minat ekk.. Suka tgk rumah dan susun atur perabot rumah akak..

annapeje said...

mmg cantik ya hamat curlas :D

mamabeauty said...

canteq sgt almari tu n sesuai tempatnya...

Dura Zul said...

Hai Elly salam perkenalan...Cantik nyer lemari putih tuh...👍👍👍

Marziah Zakaria said...

Kak engku @ kak ton, lemari itu memang cantikk sgttt!!!!

Nurulhuda Abdul Latip said...

Yeay betul tu, tips untuk pujuk suami tu, memang sangat berguna dan dah pernah guna pun, hehe..Meja yang sangat cantik!

Irz Zack said...

hahaha. hebat giler kak elly memujuk en win. memang terbaik. buat sampai dapat barang yang nak. kena blajar cara kak elly juga. haha.

Nastyna said...

Berbaloi la sebab memang lawa sangat pun almari tu, klasik moden gitu, sebab kaler putih... kan. -good job u.

Juliana Abdul Rahman said...

cantiknye lemari puteh antik tu.....serius x tipu...!

fauziana abdul said...

cantik sangat..suke2..:)

Cik Puan Eka said...

saye pun suka pujuk2 suami cmtu hahahaha.

kadang2 manis je mulut ni bgtahu nanti saye gaji saye bayar la yg tak cukup tu.

awak hensemlahhh. cute semua kluar hahaha