Nuffnang Advertisement

Friday, June 20, 2014

Salam Jumaat...



Semalam baca entry mak peej Marina Monroe kelas nama blog auntie...hahaha, pasal mesyuarat tingkap. Apa yang ditulis mmg Kak Ton sokong sebab kenkadang orang luar ni main sedap mulut jer berkata2 diaorang tak tahu apa sebenar2nya yang terjadi dalam kehidupan seseorang.


Aku menulis bukan sebab nak menyokong sesiapa tapi sebelum kita memberi pendapat atau komen yang keji fikir dahulu adakah betul dan tepat benda yang kita dah cakapkan...fitnah tu. Bukan senang kita nak jumpa nak cari orang yang kita tak kenal untuk mintak maaf. Ada2 kan cerita yang tak pernah wujud dan mereka-reka cerita yang kita sendiri tak tahu kebenaranya.


Alwiz think positif dalam dunia takde orang yang perfect. Manusia akan berubah dari masa ke masa. Blog seperti diary untuk kita meluahkan sesuatu perkara dan ia memberi satu kepuasan bila menulis...mana tahu sewaktu menulis keadaan pada masa itu benar2 rumit atau dalam keadaan letih sebagai blogger kita cuba luahkan tapi yang tak tak elok orang luar fikir sebaliknya dan menghentam dan memberi komen2 yang keji.

Blogger selalunya cuba bersikap jujur sebab selalu menganggap ini adalah diary mereka tetapi orang luar selalu salah anggap. Bila cakap letih dituduh anak tak membantu, bila tak tegur anak kata manjakan, bila tunjuk barang kata riak...semua benda ada jer nak dihentam dan dikeji.

Sabar lah auntie biarlah mereka suarakan pendapat mereka kita tetap jalani kehidupan kita seperti biasa tanpa sesiapa yang tahu susah payah keluarga kita membantu. Kalau mereka rasa dengan cara menghentam orang itu seronok biar lah diorang teruskan kita tak terjejas sedikit pun. Yang baik dan yang betul kita jadi kan pengajaran...yang buruk dan tidak benar biar diorang sendiri menanggung dosa....

Manusia berubah tak perlu diungkit perkara yang lepas....doakan terbaik untuk auntie sekeluarga.

Salam Jumaat.....