Nuffnang Advertisement

Tuesday, March 18, 2014

Family Time!!


Since banyak benda dah settled...anak2 pun dah habis exam meh lah kita rehatkan minda bawak anak2 duduk hotel. Next week nak jenjalan ngan kengkawan pulak. Bulan ni dengan bulan lepas semua orang dalam rumah ni busy..budak2 sibuk ulangkaji sebab nak exam...En Win sibuk hal lorry..aku sibuk pasal MH370..hahahaha. Tak lah aku sibuk hal mahkamah tu lah...selagi tak settled selagi tu lah terbeban dalam kepala aku ni. Aku dah lah penakut mengigil bila kena panggil Hakim..dah lah waktu berurusan dengan kontraktor aku yang handle...semua document aku sain...sah2 aku yang kena mengadap menjawab soalan hakim..gigil suara aku. En Win tukang tokoh tambah jer kat belakang. Muka kebas jer bila kena jawab soalan...lepas tu bila keluar dari mahkamah En Win gelak2 kan aku sebab dia kata muka aku stress..mmg dapat jelingan maut lah daripada aku.

Tempat percutian seperti biasa yang paling dekat..Grand Lexis PD...alasan seperti biasa bilik ada swimming pool..anak2 boleh terjun bila2 masa aku pulak boleh membuta dgn senang hati. Sabtu tu pun bertolak lambat kul 6.30 baru bertolak ke PD sampai mkn2 dulu kul 9pm baru check in. Rugikan..ahad dah check up nasib baik request late check out diaorang bagi.



Aku malas nak cite pasal hotel ni...sebab dah banyak kali kot aku cite..penpadai lah korang cari sendiri ya...hahaha



Sampai jer hotel terus tukar baju terjun swimming pool..lantak lah korang!!



Aku apa lagi on Tv nak dengar berita terkini.



Mandi sekejap jer...tak tahan sejuk



Puan besar berselubung sambil tgk TV...bahagianya hidup. Kalau kat rumah nak dapat selubung macam ni jangan harap...tengah baring kang ada jer benda aku fikir itu tak buat ini tak buat...masukkan baju sekolah anak...baru nak selubung En Win pulak ajak borak....hujung2 sambil borak sambil berdengkur.



Budak kecik ni excited...terloncat2 sana sini..aku  biarkan jer lah...kat rumah jangan harap lah boleh lompat2 katil. Lepas tu kehulur kehilir kejap kebelakang kejap kedepan..kejap berdiri depan pool..perasan lah tu anak orang kaya...hahahaha



Manja mama ni...kalau kat rumah nak peluk2 macam ni sambil tgk Tv susah lah sikit..setakat cium2 jer lah sebab diorang tidur bilik masing2..lagipun dah besar banyak sangat rahsia dlm bilik tak bagi aku masuk..rupanya2 tengah hafal step itu yang asyik kunci pintu jer. Best sekali sekala dapat lepak2 macam ni..manja kan anak2..kalau tidak asyik suara mak tiri aku jer keluar suruh belajar...ni dah settled semua meh lah mama belai2...mama gomol2...mama cium2.


Agak2 Yaya kat mana???



Dengan En Win lah...anak bapak ni..berkepit jer berdua jalan pun peluk2 pinggang. Makan masih bersuap lagi...angin jer aku tengok!! Itu belum lagi En Win dryer rambut anak2 selepas mandi...tapi cute lah..hahaha 



Ganti tempat kakak....penjeles sikit budak kecik ni!!



Esok semua terbabas bangun lewat...dah bangun tapi semua tak nak bergerak...last2 bantai tidur balik sampai kul 10...sedapnya tidur rasa yang tak cukup tidur selama ni berganti balik.



Mandi lah nak...enjoy puas2 yo!!



Terjerit2 ajak aku mandi sekali...mama malas nak swimming lah. 



En Win tak senonoh dengan baju tidur dia terjun kat pool tu..bukan nya aku tak bawak baju swimming. Malas lah tu nak salin...tapi siapa nak pandang pun!!







Tengok anak2 happy...hilang segala masalah. Tak kisah lah berhabis sikit asal semua gembira..cari duit banyak2 pun kalau tak enjoy pun tak guna gaks. Lagipun kita kerja untuk anak2...sekali sekali rasanya tak salah.

Dalam kul 2pm kitaorang check out...nak jalan2 kat pekan PD selalunya lepas check out terus balik. Kali ni nak ronda2 tepi pantai.



Budak2 cepat teruja kalau nampak benda pelik2...kita dulu2 pun macam ni gaks tapi niat nak naik memang tak tercapai lah...nak mintak bapak aku waktu tu tak berani...nak tunggu bapak aku tanya mmg tak ada lah...setakat tengok jer lah  kat tepi itupun nak meloncat kegembiraan.



So bila anak2 dah start pandang2 macam excited jer nak naik...bagi jer lah...bukan selalu pun dapat peluang macam ni. 







Pusing lah korang...mama di tepi sambil tengok sambil minum air kelapa...perggghhh lega tekak



Next naik main layang-layang lah pulak....layan jer kata hari kanak2 sedunia.



Tau ker korang main ni...macam tak cayo jer



1,2 lari...macam kuda aku tgk anak aku berlari. setakat berlari pun tak cukup kalau benang tu korang tak pandai keluarkan...mak kau ni malas jer nak tunjuk kehebatan...kang naik terlalu tinggi jenuh korang nak kasi turun...puiiii...hahaha



Cute jer adik..hahaha





Terror..terror







nasib baik petang tu redup tambah pulak angin kuat...so terloncat-loncat bebudak tu bila layang2 diorang terbang tinggi...aku pun teruja sekali nengok.



Hebat sangat



Yaya



En Win



Adik



Lepas semua kepenatan berlari...aku ajak En Win lepak makan gorang pisang dengan minum kopi kampung...budak2 dah pengsan dalam keta.



Terbaik...tengah minum tetiba hujan lebat...lagi lah laju aku masuk dalam mulut kena pulak kopi panas...walawei sedap tu



Tuan Belog



Aku peminat kopi kampung....cuba korang tengok kepekatan kopi tu...fuyooo terangat...nak pulak minum waktu hujan lebat..

ok lah tak boleh tahan aku nak pi bancuh kopi sat


11 comments:

Nurzakiah Hanum said...

BESTNYA JALAN2
SUKA BACA BLOG SIS

mama tisya said...

grand lexis best sbb pool dlm bilik...anak sy smp nk tdo tepi pool sbr je la...mmg nk pegi lg tp tktau bila...sronok la ank2 happy dpt tdo otel & main layang2 tu

IdaShazana said...

seronoknya dapat lepak2 tenangkan fikiran

chuya - the mother of A's said...

next time kalau pegi PD lagi, singgah la gerai pakcik saya kak elly.. malam2 kat depan sri msia.. bukak lori.. adam burger.. ada macam2 jenis burger.. burger rusa pun ada.. pastu ada mihun sup pure utara.. nasi lemak.. rojak buah..

sila sila ya

Diya Ariana said...

wahh happynya tgk family sis..jeles sgt.

Lynn Hamzah said...

wah...besntyer minum kopi time hujan hujan gitu...kalau dapat ubi rebus dan sambal ikan bilis pun sedap...

Norma NML said...

Seronok dapat spend masa dgn suami n anak2..if kat rumah mcm kata Elly la..ada je mende nak buat..hehe

unica adila said...

bahagianya tgk kk elly :)

mamaliza said...

wah kita berada di tempat yg sama hari dan waktu yang sama... cuma hotel jer lain2. takde rezeki la laling nak selisih bahu ngan tuan blog elly yg vogue ni :D...

mamaliza said...

wah kita berada di tempat yg sama hari dan waktu yang sama... cuma hotel jer lain2. takde rezeki la laling nak selisih bahu ngan tuan blog elly yg vogue ni :D...

Amanda Suria said...

kalau la dapat rehat ngan anak macam ni kan best....ntah bila la ada peluang ...