Nuffnang Advertisement

Tuesday, February 25, 2014

My Birthday 2014


Dekat FB...Dekat IG habiskan aku war2 kan pasal birthday aku semalam..hahahaha. Kalau korang tak kenal aku mesti kata aku giler..."kau ingat kau retis nak heboh satu kampung". Tapi itu lah diri aku sebenarnya...aku suka jer share kegembiran aku kat semua orang....korang kan kawan aku jadi tak salahkan kalau aku paksa suruh wished birthday aku...hahahaha. Jangan tipu lah...aku tahu korang pun suka kan kalau orang wished birthday...rasa macam dihargai kan...ker aku jer rasa macam tu...hahahaha

Hari Sabtu seperti biasa bini2 ku gangster akan berkumpul sementara menunggu anak2 habis tuisyen. Filla dengan Peej nak celebrate awal birthday aku...aku tak kasi...mak aku dah pesan jangan sambut awal tak baik. Nasib baik kali ni Filla dengar cakap aku..."ok2 kita gi makan2 jer aku ngan Peej belanja"...kalau macam tu Kak Ton setuju. Eh! macam sesuai jer nama Kak Ton ni kan...hahahaha. Tempat makan aku yang pilih...teringin nak makan Sushi King hari tu. Fuyoo kitaorang makan banyak giler...tahap pinggan tersusun penuh...sorry hari tu aku ngan peej tak ada mood bergambar yang gigih hanya Filla sorang...korang tunggu lah entry dia nanti. Tapi kan korang serius tak sangka ada present untuk Kak Ton...ngada tau Filla dengan Peej suruh tutup mata...aku kan tak sabar...lama pulak tu kena tutup..hati dah melonjak2 kegembiraan ni. 

Tadaaaa


Kak Ton dapat Pandora...thanks korang. Muah...muah...muah. Sempat gaks Filla ambik video tengah aku kegedikan...Kak Ton tak gedik kak ton teruja terlebih...maklum lah dapat present...ingatkan belanja makan jer rupanya dapat present sekali...suka3.

Maka dengan bangga lah Kak Ton membawa pulang hadiah Pandora tu kerumah. Sampai jer rumah terus tunjuk hadiah tu kat En Win...tetiba aku nampak muka dia berubah....nak tahu kenapa tungguuuuuu....



Malan tu En Win kata tak yah masak...kita makan kat luar...lepak tempat yang best2 sikit. Of course aku tak nak masak...mana boleh hari gembira kena peluh2 kan...kitaorang makan 4 beranak jer. Aku selalu mengharapkan surprise dari En Win panggil kengkawan sekolah ker, kengkwaan office ker tapi angan2 aku je lah benda ni  mmg tak akan terjadi sampai bila2...En Win  bukan jenis tahu bagi kejutan kat isteri....walaupun dah beratus kali aku hint tapi dia tak pernah faham pun...hahahaha. 

Last year ada lah kejutan sikit malam birthday aku dia nyanyi depan orang ramai lagu Eric Clapton "Wonderful Tonight"....terus aku nangis...aaauuuwww nyampah tau ada drama air mata. Bila fikir balik kenapa aku ni over sangat...nasib baik lah bukan retis kalau tak mesti wartawan berpusu2 ambik gambar aku "Air mata kegembiraan Elly di malam birthday nya"...Pang!!! jangan berangan ya...hahahaha



En Win tak pandai buat kejutan...tapi dia selalu buat aku rasa special. Dia akan makesure aku dan anak2 happy di hari lahir kitaorang. Actually En Win dah aturkan nak gi JB dan Singapore tapi tak jadi sebab sekarang musim pana bebenor takut tak enjoy pulak nanti.



Tahun ni usia aku dah 37 tahun...bila sebut jer pasal umur selalu Filla buat2 terkejut. Nak cakap aku dah ltua lah  tu...tak aku rasa dia bukan terkejut aku tua...tapi dia terkejut sebab aku nampak muda dari usia..hahahaha...haktuiiii



Us!

Ini lah kebahagian dan hadiah paling berharga apabila dikelilingi orang tersayang. Rasa dah lama sangat tak keluar makan2 yang proper macam ni.



We all order Ala Carte jer malam tu... share makan reramai. En Win kata esok baru celebrate betul2...hahahah. Boleh ya macam tu....

Lepas settled makan kat Mandarin Hotel...En Win ajak lepak kat La Bodega Pavillion...minum2 sampai tunggu detik 12 malam...hahaha. Buat pengetahuan korang birthday Kak Ton sama dengan Abang Aaron, Wedding Anniversary Lisa dan Yusry dan sama birthday dengan Zain Saidin. Hanya orang glamer jer sambut malam tu...hahahaha. Matilah jadi bahan kutukan....hahahaha



Ni serius aku terperanjat...kul 12 jer anak2 dengan En Win dah standby nak nyanyi lagu birthday untuk aku tgk2 satu Labodega tu nyanyi yer..kuat giler... reaksi Kak Ton sangat teruja maka aku pun turut nyanyi bersama2...hahahaha. Nal link video kat sini tak pandai...kalau nak tgk ada kat FB aku.



It's my Birthday



Amboi walaupun hanya satu lilin gaya kena ada....hahaha



My paberet cheese cake


Happy Face...

Dah settled minum dan lepak2 malam tu aku pun masuk bilik nak cuci make up...tgk2 nampak paper beg Pandora. Eh! bukan ker present Filla dengan Peej aku dah bukak tadi..ni kenapa ada balik kat atas katil...hahahaha. OMG! En Win pun hadiahkan Pandora patut lah dia macam bengang jer nampak present siang tadi...hahahahah..rupanya sama...yang untungnya aku lah dapat banyak charm Pandora



Thanks...Pa


Walaupun  colour tak kena dengan konsep pandora aku dan aku telah ada charm yang sama cuma colour jer berlainan...tapi takpe akhirnya dia tahu kesukaan bini dia.



Beautiful flower from my boss!!!



Jangan percaya muka aku berseri macam ni..ini semua teknik camera ya. Tapi cahaya dari wajah tetap ada lah...hahahaha



Malam tu we all celebrate dekat Le Meridien.



Ambik buffet..no diet2..aku mmg belasah kaw2 tanpa rasa bersalah



Makanan semua sedap2...harga tak tahu sbb En Win yang bayar





Adik..peminat sushi no 1



Yaya..big girl already. Eh! Yaya ker Elly ni...Elly kan!!



Us!!



Me and Hubby!!



Kiddos!!



Ini lah harta yang paling berharga yang aku ada



Amboi macam gambar majalah keluarga



Susah hati anak dara dah besar



Thanks Pa



Adik 

By the way nak ucap terima kasih kepada semua yang wished birthday aku..sayang korang !!! Sayang Kak Ton tak!! hahahahaha


25 comments:

Anis Shafeera said...

Happy Birthday Sis Elly... :)

anna hashim said...

kak elly Happy Birthday..wlupun da wish sebelum ni, tetap nak wish lagi..semoga kak elly sentiasa murah rezeki,diberikan kesihatan yg baik,sentiasa vouge lagi the vass,sentiasa muda jelita, bahagia dengan suami n anak2 serta family hingga ke jannah..amin :) love u..

ddJaafar said...

oh.maknanya sama dengan anniversary saya yang ke6 la.

happy birthday kak.eh?

Capt Lalok said...

Happy belated Besday Elly, Semoga ko sentiasa muda dan ceria serta di dalam Lindungan Allah.


nak hadiah kiss..muah..muah..muah

ain syafieqa said...

happy birthday..happy always bagus untuk awet muda.hehe

ain.ya.nun. said...

Kak Elly, haha dan dah panggil akak bila tahu umur.

Happy birthday dan,

tak sangka i kenal blogger keturunan raja ye. =)

auwcak said...

happy birthday kak Elly...moga bertambah cun dan ceria...muaah

Jen Jen Areff said...

Happy besday kak elly. wish u happy always

Ubj Jahan said...

Happy birthday Kak Ton.. opps.. Happy Birthday kak Elly. Smoga happy slalu. :)

Zee Suhaini said...

heppy besday kak ton..moga bahagia selamnaya..
mesti la sayang..kalo tidok takde la nak baca setiap kali up entri..hehehe

linda said...

Happy birthday Kak Elly..Moga berbahagia hingga Jannah..

fayreen mizan said...

Happy besday, Elly... semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, awet muda sentiasa... alaa baru 37... muda lagi tu. :)

Kathy Rospin said...

happy befday kak elly..
kulit yaya dah macam hawaian girl dah..tanned gitew..

FARYN said...

Nama Kak Ton tu bunyi mcm tua sgt la..hahahaa...

happy birthday kak Nita!!

amacam? ;)

Norma NML said...

Happy Befday Elly..semoga dipjgkan umur dan kekal bahagia bersama family tercinta...Yaya so big girl already & she so pretty...:-)

omegabiru® said...

Happy Birthday///

syamimi fatin said...

happy birthday kak Elly! Moga makin cun and bahagia :D

first time komen, selama ni silent reader aje

Rose Azadir said...

Assalamualaikum, Happy Birthday sis... saya blogwalking kat sini, jemput datang ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer ;)

annapeje said...

Happy birthday kak ton semoga sentiasa sihat cantik n vouge slalu ...ceria n klaka jew baca kak ton neh dpt kurangkan stress berpantang :P

Ezza Safina said...

Happy birthday Elly, im your silent reader. Tak blh blah ayat mati lah jd bhn kutukan, haha... u mmg kelakar. Dont worry lah no kutuk punya because you mmg vogue the vass! Mmuuaahh...

Miss N said...

Happy birthday sis..
semoga terus success dan dimurahkan rezeki, bahagia dunia akhirat. keep update ur blog....suker sgt baca.. sgt2 beri inspirasi terutama kisah asam garam kehidupan. tak jemu baca.

Sella Shahbudin said...

selamat ulangtahun sis

fiezachommel said...


Birthday you 24/2 ke? eh...sama lak kita.
Anyway,happy birthday!

A.I said...

Hepi Belated bestday Elly ^___^ kite sebaya. hehe..

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, bestnya dapat hadiah pandora banyak2. hehe suka tengok wajah akak. seiras betul yaya tu. hihiii