Nuffnang Advertisement

Friday, February 28, 2014

Muka sama


Orang tua2 selalu cakap kalau muka anak sama dengan kita nanti kita dengan anak tak berapa serasi macam panas jer. Mula2 aku tak ada lah nak percaya sangat cakap orang2 dulu ni...I kan moden..hahaha. Tapi serius bila kena kat batang hidung sendiri baru macam...Eh! betul lah kenapa aku ngan Yaya asyik nak bergaduh jer.

Dulu waktu Yaya kecik tak ada lah ketara sangat... bila dah besar muka sebiji giler ni  asyik nak bertekak jer. Aku bukan lah asyik bergaduh jer tapi cuma tak sama pendapat. Asal dia cakap jer aku bangkang  macam tu jugak dengan Yaya asyik nak bangkang aku jer..hahaha.

En Win kadang2 naik rimas...u know what??? cara dia bercakap, cara tidur, cara menjeling, cara menjawab, cara berjalan, cara berpakaian sama giler dengan aku. Sampai bila aku bercakap dengan Yaya terasa macam bercakap dengan diri sendiri...hahahaha. Especially part merajuk... En Win jadi pening anak ngan mak sama perangai. Bila aku mengadu dengan En Win yang Yaya suka menjawab bila aku marah nanti En Win jawab balik "Ma sama jer perangai u...u tgk mulut dia menjawab sama jer dengan mulut u" bila aku perhati kan balik..Ya Allah betul lah sebijik macam aku...hahahaha.

Bila Yaya dah meningkat remaja lagi lah aku selalu bertekak...ada jer yang tak kena dimata aku. Dia baring salah, dia main salah, dia tengok tv pun aku nak marah...serius aku pun tak tahu knp aku jadi macam ni..kesian Yaya asyik kena marah...En Win dah berapa kali tegur perangai aku..aku tak tahu macam mana nak explain kat korang cuma muka yang sama jer akan tahu jawapannya...hahahah 

Sekarang ni dalam proses control diri...dah 3 malam aku tidur sama2 dengan Yaya...bila aku nak mengamuk jer nanti En Win pandang muka aku "cakap elok2 Ma..jgn nak mengamuk jer" nanti aku control balik suara aku. Macam tu jugak bila Yaya nak mengamuk kat aku..nanti En Win nasihat "Yaya cakap elok2 ngan Mama" . Kalau korang baca entry ni mesti tak percaya..takan lah pasal muka sama boleh panas...tapi hakikatnya IYA...kitaorang mmg panas. Kalau time baik bukan main jalan peluk2 pinggang kalau bergaduh masing2 muka masam lepas tu jeling2 duduk pun jauh2. 

Yaya terlalu rapat dengan En Win..dia lebih prefer share masalah dengan En Win berbanding aku. Aku pendengar yang baik tapi lepas tu aku melenting...hahahaha tu yang menyampah budak2 tu nak bercakap. En Win suka turutkan kemahuan anak2...aku suka bangkang mana yang perlu jer aku bagi pasal tu kut anak2 lebih prefer En Win berbanding aku...takpe mama tuggu korang besar nanti tengok siapa yang korang cari...cewah!! hahahah. aku dulu pun macam tu gaks dah besar ni  lah baru cari mak nak luahkan masalah. Dulu asyik berkepit jer ngan abah...sekarang sikit2 mak...sikit2 nangis cari mak...hahaha

Ok itu jer nak cite...cuba korang tengok gambar kat bawah ni...sama kan muka aku ngan Yaya...hahaha




18 comments:

Hot Mummy said...

sejibik sejiban same kak elly! heheheheh..tp kalo Yaya xde kat umah, mesti sunyi n boring kan? x de member nak gusti..heheheheheh

siti said...

aa kalo muka mak sama dgn muka anak pompuan mmg xboleh ngam..panazzz dan sebaliknya kalo muka ayah sama dgn muka anak laki..

liza♥aufa said...

anak saya dua dua perempuan kak. bila tgk anak anak akak, saya dpt bayangkan saya mcm ne nanti. sweet famili~

Aku Dan Sesuatu said...

tapi yaya lagi cantik dari mama dia.. hehehehe ...

Aliah Nuqmans said...

taklaaa..
yaya lagi cun dari mama die...
hahaha
larikk....

ain syafieqa said...

betul la orang tua cakap..tapi kalau anak lelaki ikut muka mak, anak tu sejuk dan murah rezeki..

Norma NML said...

Comel ...seronoknya ada anak perempuan yg tgh membesar..boleh buat kawan :-)

Liyana said...

Cantik btol yaya nih kak elly...natural beauty gittew~

Petak Bunga said...

anak perempuan senang dgn ayah..sb hanya laki leh sabar dgn perepmuan

ZK said...

nk share juga, my cik somi dgn mom dia seiras sejiban cam kes adeq elly ni, sampai skrg disconnection... Pendapat bercanggah saja. I kekdg ke kiri ke kanan. Pihak ketiga amat diperlukan dlm kes macam nie. Deq Elly doa byk2 ya agar lembut hati selalu.. PEACE.

cikji said...

yaya memang kopipes kak ton. cun pulok tu. bila bsr nt, kompen ramai secret admire dak yaya ni.

Capt Lalok said...

sama ko dengan yaya..tapi..yaya cun lagi dari ko..hahaahahahah

alah elly, standard la,kalau ada anak dengar cakap je..mcm takde warna-warni kan..tapi ank ko bukan nakal sgt pun

Irfa said...

adik sebijik cam en win
diorang takde gaduh2 kan?
hihi

anita said...

aik, mana pulak ada samanya??? tarak sama langsung ler. klu yaya dan adik tu adalah sikit, tapi dgn maknya langsung tiada, mana ada sama??? dari kening sampai dagu, semua lain je. cuba tengok balik.

Elly said...
This comment has been removed by the author.
ain syafieqa said...

blog ini tersenarai dalam favourite bloggers Mawar Putih. jemput singgah blog ain jika ada masa..http://whiteroses2013.blogspot.com/2014/03/favourite-bloggers.html

Liza Nova said...

muka akak macam reese whitterspoonla.. tambah2 bila senyum.. tahniah blogger of the month

Madam Casper said...

Ya Elly i rasa apa yang u rasa.I pun sama juga dengan anak i. Hahaha semua tak kena. Cara sikat rambut pun boleh jadi isu. Anak memang stress dengan i.