Nuffnang Advertisement

Thursday, February 20, 2014

Hammam


Dah dua hari stress dan mood kelaut...motif stress masih tidak dapat kesan puncanya...hahahaha. Since balik Bali hari tu tak singgah mana2 pun tempat massage kira dah 2 bulan lebih aku tak berurut. So lepas balik kerja semalam decide nak singgah tempat massage. Nak cari tempat yang urut manja2 sambil diiringi alunan muzik. Kang kalau gi tempat urut yang letop2 tulang tu lagi sakit badan atleast 2 hingga 3 hari nanti badan merana lepas tu baru baru rasa selesa. Takmo2 Kak Ton nak dibelai..amboi eksyen nyer. Fikir2 punya fikir teringat kat Hamman.

Apa itu Hamman?? ok nak share dengan korang yang tak pernah lagi gi kesini. Terletak di Bangsar Village...alamat gi google sendiri ya. Hammam ni design dia ala2 Moroccon (kalau tak silap aku lah)...cantik giler. Sealunya tujuan pergi ke Hammam ni adalah untuk membuang daki di badan. Pelik tak? canggih kan sekarang nak buang daki pun orang boleh buat kan.

Makesure bila korang nak kesini kena buat appointment dulu. Ada bermacam2 pakej...semalam aku ambik pakej Hammam dengan urutan badan sekali. Harga RM250.00.  Hammam selama 45 minit dan urutan badan selama 1 jam. Ok jom aku cerita lebih lanjut lagi pasal proses Hammam ni supaya korang tak terkejut dan termalu2.



Entrance

After register nanti korang akan diberi pilihan minyak urut mana yang hendak digunakan. Aku pilih relaxing. 

(Gambar aku ambik kat internet....malu nak bergambar kat dalam ni nampak nau jakunya)




Bahagian Dalam

Korang akan diberikan towel,  panties dan bra...sila salin...jgn malu2 sebab semua staff kat dalam ni adalah wanita2 berketurunan arab. Jangan bimbang bila korang buat appointment hanya korang jer akan berada dikawasan ini. 



Tempat mandi dan tempat buang daki di badan

Proses pertama perempuan arab ni akan mandi kan korang. Tak yah buat apa2 sila anggap diri ini seperti tuan puteri atau kanak2..hahaha. Perempuan arab ni akan mandi, sabunkan dan syampu badan korang. Tempat ni TIDAK DIKONGSI BERAMAI2...macam aku cakapkan tadi hanya korang jer ada kat tempat ni. Korang boleh jer pergi berdua tapi makesure kawan kau tu sporting boleh tgk kau dimandikan jugak. Aku pergi berdua semalam ngan Liza....aku pandang kau...kau pandang aku...sendiri tgk sendiri senyum...hahaha

Lepas mandi badan korang nanti akan disapukan dengan sejenis lotion dan korang diminta baring diatas dibatu yang yang agak panas tu selama 15 minit. Takda lah panas sangat suam2 jer rasa batu tu. Selesai 15 minute korang diminta pergi bilik untuk di gosok daki (gambar sebelah kanan tu). Batu tempat baring tu pun panas suam2 gitu. Seluruh badan aku digosok...kaki, badan, leher, bontot, ketiak, celah peha semua perempuan arab ni akan sental...wei! giler malu aku tgk daki sendiri. Korang pernah guna pemadam tu kan nanti bila padam dia keluar macam getah hitam tu...hahahaha macam tu lah daki aku. Serius banyak...bayangkan berapa tahun tak gosok daki. Tak sanggup nak tgk muka kawan aku waktu tu....hahahaha 

Selesai perempuan arab tu buang daki kat badan korang sekali lagi korang akan dimandikan sehingga bersih. Serius Hammam ni korang kena cuba rasa bersih sangat badan bila buat Hammam ni, Next week nak bawak anak2 datang sini bagi buang sikit daki berkerak aku tgk leher budak2 ni bila balik sekolah.

Proses Hamman ni selama 45 minute. Selesai korang boleh lepak2 kat kerusi tu atau salin baju dan balik terus. Tapi aku continue dengan massage.


Kolam tempat korang di mandikan



Massage Room

Giler sedap diorang urut. Bayangkan badan dah ringan kena pulak urut...berdengkur Kak Ton kak dalam tu.

Dekat Hammam ni korang tak boleh malu2...kalau malu macam mana nak buang daki..sangat sesuai untuk orang yang nak berkawin bagi diorang sental sikit badan bakal pengantin dan orang yang lepas bersalin. Serius korang kena cuba...dah cuba baru tahu kehebatannya. Kalau ada duit lebih boleh buat sebulan sekali...tapi aku cuma mampu buat 3 bulan sekali.



8 comments:

ain syafieqa said...

Salam kenal..=).done follow..ada rezeki nak singgah juga hammam tu.suka baca blog ni sebab ada kisah hidup yang memberi inspirasi..

ain syafieqa said...

Salam kenal..=). Done follow..ada rezeki nak singgah juga situ. Suka baca blog ni sebab ada kisah hidup yang memberi inspirasi..

Fatin Amirah Abd Latiff said...

berapa kos ni sis kalo tak termasuk urutan yg akhirrr tuu..mcm besttt je hehe

MISS DIVA said...

pernh tgk dlm tv tp tmpt dia kat overseas...sini pun ada eh? mcm best jer kan? mesti jd putih melepak badan bila dah sental..

Irfa said...

hihi, tiba2 ai termalu
takpelah,sental sendiri jelah
kalau aku buat, kesian nanti mak arab tu x lalu makan

Mass said...

wowww bestnya..no wonder kulit kak ton berseri-seri dan cantik...nak pegi jugak...tapi malu..:p

Mass said...

wowww bestnya..no wonder kulit kak ton berseri-seri dan cantik...nak pegi jugak...tapi malu..:p

Dils said...

ade utk laki ke? ni yang stail turkish tu kan?