Nuffnang Advertisement

Wednesday, February 26, 2014

Cerita Seram..


Minggu lepas ada terbaca kat blog peej  pasal Expose Mistik...cite ni mmg seram giler meremang bulu roma aku. Ni link cite tu Bilik Berpuaka .Serius malam tu asyik terbayang2 jer..giler berani budak ni kalau aku dah cabut awal2. Tapi aku bukan nak story pasal budak ni aku nak story kat korang pengalaman aku jumpa hantu. Tak sure samada  aku pernah share ke tidak cite ni...tapi kalau dah cite pun tak kisah lah nak jugak cite sekali lagi....hahahaha

Kejadian ni berlaku semasa aku mengandung kan anak pertama...waktu tu usia kandungan baru 37 weeks. Pagi tu ada rasa macam kelainan sikit baby tak aktif . Pagi tu tak ada tendangan good morning yang biasa baby lakukan. Hati dah berdetik kerisauan. Maklumlah anak pertama gabra tu terlebih sikit.  Ajak En Win pergi ke hospital...nama hospital terpaksa dirahsiakan nanti korang tak pergi bersalin pulak kat hospital tu..mampus aku kena saman...hahahaha. Lepas doktor check...doktor kasi tahu jantung baby aku agak lemah terpaksa induce hari tu jugak aku kena bersalin. Di pendek kan cerita petang tu aku masuk ke labour room dan esok nya pukul 2 ptg jer aku bersalin..ya Rabbi lama giler dan sakit macam nak pengsan aku rasa. Cerita seram tu bermula disini...selepas aku melahirkan anak secara tiba2 darah dalam mangkuk tumpah (darah yang nurse lap dan perahkan kedalam mangkuk) lantai labour room dipenuhi darah. Banyak giler korang...mmg terperanjat sangat..takpe aku bersikap positif mungkin kesilapan nurse tertolak mangkuk tu.

Selesai badan aku dibersihkan..aku ditolak keward biasa...yang ada 4 katil tak silap aku. Waktu tu tak ada seorang pun pesakit atau perempuan bersalin cuma aku sorang sahaja dibilik tu. Seperti biasa wanita yang lepas bersalin akan keluar darah nifas...badan masih lemah lama giler aku tunggu En Win kat ward tu sebab dia busy uruskan uri baby. Ok aku gagahkan diri pergi ke toilet untuk tukar pad...semasa didalam toilet aku terdengar macam pintu masuk ditolak dan dengar sayu2 orang memanggil nama aku "sayang...sayang" aku relax jer jerit balik "jap2 pa I kat toilet". Bila selesai urusan didalam toilet aku pun keluar mencari laki aku...eh! tak ada pulak. Ok mungkin laki aku keluar balik kot...tetap berfikiran positif. Dalam 10 minit suami aku muncul kembali "kenapa u tak masuk dalam toilet tadi..i tunggu u...i ni bukan kuat sangat lagi". "Eh! I baru sampai ni".."habis tu siapa panggil nama I tadi". Waktu ni aku dah start cuak....tapi mulut laki aku tak ada insurance tetiba dia mengamuk "jangan kacau bini aku...kalau berani muncul depan aku".  Eh! giler ker apa cabar hantu..kang dia muncul betul2 depan u baru tahu. Ok cite tu terhenti macam tu saja sebab keluarga dah start datang melawat sampai malam...badan mmg letih giler...aku suruh En Win balik tak payah teman kan aku malam tu...kesian aku tgk dia tak berehat dari semalam. Nurse pun banyak..so apa2 aku boleh mintak bertolongan nurse her nanti.

Jeng...Jeng...Jeng. Kau ingat tak ayat power En Win cabar hantu tu muncul...dia dah balik rumah kan agak2 korang siapa yang kena? Selesai menyusukan anak...aku pun terus tidur...suasana kat hospital tu pun lampu samar2 jer. Baca selawat terus aku terlelap. Tiba2 aku terdengar bunyi macam orang lompat2 katil...katil kat bilik aku ada 4 kan...aku boleh dengar benda tu lompat dari satu katil ker satu katil dan waktu  tu katil aku paling hujung sekali....aku siap boleh kira waktu benda tu melompat...katil 1, 2, 3...mampus lepas ni katil aku...tetiba aku terasa macam ada benda masuk bawah katil aku dan aku boleh rasa badan aku dilambung2...sumpah korang ini cite benar bukan rekaan. Aku rasa aku dah menjerit kuat ni tapi suara tak keluar...ayat kursi pun aku baca terbalik2 sebab ketakutan punya pasal...cuma dapat sebuat Allah...Allah jer. Ada dah dekat 5 kali badan aku dilambung...tetiba benda tu muncul kat hujung kaki aku...sambil tunjuk kan jari ke arah mulut aku dan hilang secara tiba2. Serius muka benda tu seram giler...mata merah dan rambut panjang mengurai...aku tergamam tak sampai 5 minut bila ku tersedar terus berlari cari public phone...call En Win sambil nangis2 cakap ada benda kacau aku...and the best part seorang nurse pun tak ada pada masa tu. Nasib baik hospital dengan rumah dekat...En Win bawak air yasin suruh aku minum dan malam tu En Win temankan aku.

Esoknya aku cuba selidik2 kat cleaner kalau ada  benda2 pelik pernah berlaku kat hospital ni. Rupanya katil yang aku duduk tu ada perempuan beranak sulung pernah meninggal...tak sempat melahirkan...dia mati semasa baby masih dalam kandungan. Ok..haritu jugak aku mintak keluar hospital...

Moral of story...jangan jadi macam En Win mulut celupar...pasal dia aku yang kena.


*********************************************************************************

ADS



Gempur Resdung (jom beli tengah ada promosi hebat!!)


Masih ingat tak lagi aku pernah buat entry pasal Ubat Resdung No 1 ni. Boleh refer kat link ni Penawar Resdung


2 Hari dengan 2 Misi Terhebat Februari ini! (bermula 26 February sehingga 27 February)
Pencarian Mini Ejen dgn modal serendah RM150 menanti anda! Mana tahu, dgn RM150, anda tukarkan menjadi RM1500 dgn begitu mudah?

Jom join kami untuk bantu saudara terdekat anda bebas dari RESDUNG!
Dapatkan pek besar dgn harga paling kebaboom supaya hidup anda bebas bersin setiap pagi dan wajah yg licin bersih!

Tunggu...meh kita check dulu jika anda ada tanda-tanda ini:
*Gatal-gatal di kawasan muka —hidung, kawasan di sekitar hidung, dahi, mata, telinga,yang teruk.
● Hidung kerap berair walaupun tidak selsema.

● Pening kepala.Sakit kepala. 

Jika ya, jgn ragu-ragu lagi, sila SMS/Whatsapp : 013-3310016

34 comments:

Shima Ahmad said...

peghh elly..giler seram. tapi biasa la kan..kita badan tgh kotor..org kata benda2 tu memang suka kacau ppuan baru lps bersalin..Allahu'alam

ryna purple said...

seram tp boleh gelak2 lg baca entry akk hari nie...kak ely nie kan, cerita seram pon boleh jadi lawak memang berbakatlah kak ely nie...

Lis Malisa said...

Bapakkkk seram.....

Lis Malisa said...

Bapakkkk seram. ......

Pink Mama said...

Hi Elly, first time nak komen ni. Hari tu bila baca kisah seram kat blog Peej dah seram ni. Ni baca kisah you ni terus seram balik. Teringat kisah sendiri terkena kacau kat hospital jugak...huwaaa...

Liyana said...

Aaaaaa seram btol!iskkk...mau mlm kang tido selubung satu badan nih kak elly!

amir balqis said...

seram ooo cite nI..nasib dah 3 bulan bersalin....

anna hashim said...

saya yang baca ni pun meremang bulu roma..huhuhuuuu sigghhhhh

perempuan sentap said...

humak aihhhh seramnyeeee

IdaShazana said...

mak oiihhh... mau terkencing kalau gitu. seramm giler

Suwaibah YS said...

kak elly, terima kasih di atas kesah seram ni..saya dh la kat ofis sorang2..terbayang2 plak hantu duk lompat2 atas sofa ofis.. T_T

Cik Esah said...

pergh kak, ini kalau jadi, memang tak bersalin kat spital nanti ni..seram bangat ni..
kazen dulu pun masih bersalin anak kedua, siap dia nampak benda tu kat tepi tandas sebab katil dia berhadapan tandas, so sapa masuk ke keluar dia boleh tau.

peej said...

serious seram.
aku baca di siang hari pun sempat meremang.
eeiii tak suka.

norey said...

serammm pulakkk....baca sampai habis...boleh rasa terbayang²...huhuhuhu

*Puan Hani* said...

huwwaa serammmm!!! memang tak lah nak duduk hospital sorang2 lepas ni. tobat!

Lynn Hamzah said...

huhuhuhuhu...seram seram...

joijoi80 said...

hadui..part ni mmg takut..oo...macam i kerja gomen haritu bersalin boleh duduk wad 1 org tp i rela duduk wad kelas 3 ..bersesak takper janji ramai jiran2 ..biar bising dari sunyi...

A.I said...

aku percaya!! ..sbb aku pun penah kene masa lps branak anak aku yg sulong. tp time tu kat bilik umah mak aku. dia buat aku smp terapung dari katil. aku bleh nmpk bear2 yg mak aku letak atas lemari! aku jerit giler2 punye, tp suara tak kluar. nk baca ayat pun tak boleh dah. lps tu pelan2 aku turun smp badan cecah tilam, baru aku bleh gerakkan tangan kejut laki aku. huii...giler kejung time tu :/

(maap, dah terpanjang lak aku komen. hahahaha)

Nurulhuda Abdul Latip said...

Seram laaa, akak memang betul berlari ke carik public phone tu??

missalongwani said...

seram giler kak ellyyyyyy..org kene mase dalam pantang...tgh tido mlm...mase tuh dalam pantang lagi,dlm 25hr xsilap r..mlm tu tido..baby letak tgh2..asben kat sebelah baby..stat tido mlm tu..xtau la..ngah mimpi or real...nmpk tgn ade kuku panjang2 tarik nk bawak lari kite..nk kejutkan en asben xdpt..jadi xleh bergerak,jadi keras keujng,dalam hati mcm2 dah baca..dalam 5 menet baru la blh gerak tgk semua2..berpeluh..xjadi nk tdo smpai k pagi..pas bangun esokkan..trus cite kat en asben..en asben kate ade yg luar datang kacau..ye la..time ngah kotor kan..mmg seram giler wase..eh..bercerita plak kat cini..ampon kakkkk

Zati~Daus said...

salam kak elly..1st time drop comment ni.hee..sy baca cite akk ni meremang bulu roma.haha..pstu siap lari2 cari rumet..cte kt rumet dia pon da meremang..tp funny gaya akak cte tu,,haha

mzbananaz76 said...

mana semua nurse tu pegi arrr.. neh yg aku geram neh...

Pinkish Mumma said...

apsal ayat akak mcm novel je......haha....truskan ayat spontan kak baru lah rare...!

shuweet said...

Sumpah...no seram...now I sorg kat umah...oh damn

Beautikazoom said...

Pinkish Mumma...dia citer kat aku masa live pun ayat cam novel.....wakakaka...aku gurau jer Elly citer ko x abis lagikkan..kan..kan..

skuterlady said...

kesian u... baru je pas melahirkan dah kena kacau sampai camtu....

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak elly, cuak gila sheila baca... adoiii

ann said...

Kak elly..seramnye..bosan2 terbaca pulak cite nih terus ilang ngantuk...mintak permission nak share dengan member kite kat wassap okey.dia keje malam so nak bagi dia ilang ngantuk pulak ;)

Slayz Suso said...

Seram baca

Suchitra Ammu said...

Menakutkan👀👀👀

mama syg said...

seram nyee huhu inshaallah lagi 5 bln sy bakal bsalin ank sulung gak...takut nye huhuhuhu hrp dpermudahkn sume

Erni Hasmiza said...

seramnyaa ><… nurse semua kemanaaa??

Meria Zenida said...

Aduh , takut laa plak ase .. haha , mudahan lew time aq dok nak bersalin nanti ade la teman2 sebelah katil . Haha . Ade prang dalam dorm xpe . Jgn xde org . Mau pengsan aq ... werrh ... takot boh , kadang2 aq berani , ade masa kang tengiang2 je dalam kepala , takut . Dah la lepas bersalin solat tak leh , pegang al quran tak leh , nak. bila menda tu dtg ngacau n sakat kang , baca ayat2 kursi tunggang langgang . Dari sebut kursi kang tersebut kerusi pulak . Gagagagap2 mulot nak menyebutnya . Hahaha . Hmm , mudahan la tak ade jadi apa2 . Takut . Hanya allah la boleh beri pelindung .

Meria Zenida said...

Hurmm , tu la pasal kan ,2 o 3 orang nurse tak kan takda lansg . Hurmm ..