Nuffnang Advertisement

Tuesday, January 21, 2014

Konpem air liur korang meleleh...

Aku mmg mengaku last year dan awal tahun ni aku tak jaga pemakanan langsung...aku ngan En Win asyik makan jer...tengah malam aku sebut jer lapar En Win pandang aku...aku pandang En Win terus salin baju cari makanan. Tak kisah lah pukul berapa pun walaupun dinner melantak 2 pinggan nasi...itu belum lagi nasi anak yang tak habis aku sapu gaks....sambung lagi makan kul 12 malam kang. Menakutkan betul....lepas makan tidur.  Hati senang lah katakan...asyik bergelak jer mana angin tak masuk mulut...tu yang asyik lapar je. Senang jer kan salah kan angin pulak. 

Aku perasan badan aku dah berisi...kalau pakai sleeveless lengan besar gedabak...nak sedapkan hati pergi tanya laki sendiri...mmg lah dia jawab tak gemuk sebab dia nak aku temankan dia makan. Aku pulak selamba kutuk dia..."Pa u dah gemuk sangat ni...tak lawa"....selamba jer dia jawab "Tak kesah2".

Korang bayangkan seminggu sekali aku akan pergi kepasar beli ayam jer dah 2 ekor, ikan merah dan ikan jenahak itu paberet aku ngan En Win, Daging, ketam, udang plus rencah2 udang kecik2 lah, sayur, telur memacam lah aku beli. Masuk hari keenam selesai...hari ahad makan luar...syabas!! Hujung minggu mesti gi Giant beli Roti, keropok, juice, cekelat, biskut bagai penuh satu bakul...yang benda2 ni konpem 3 hari selesai. Mana tak naik berat badan aku...itupuan aku tak perasan lagi. Sampai lah satu hari aku nak gi kerja satu seluar pun aku tak muat  lepas sampai peha jer...baru rasa nak pitam...baru rasa bersalah. Waktu tu rasa nak tumbuk2 perut bagi lemak pecah. Dulu seluar saiz 26 sekarang 28 pun muat2 jer. Dulu saiz M sekarang dah beralih L...syabas!!

Baru rasa bersalah kat badan sendiri....sekarang aku dah register zumba music seminggu 3 kali (esok aku cite pasal zumba ya), dah tak makan dinner, Jogging setiap hujung minggu. Aku nak pastikan seluar size 26 tu muat balik dan kembali ke size M. Tak berani nak timbang berat badan takut aku menangis kat situ jugak...siapa pulak nak pujuk aku nanti. Kesian En Win dah tak ada teman makan sekarang puas ditiup bau makanan tu kat muka aku...tapi aku masih boleh bertahan..."Pa u jangan kacau boleh". Walaupun u cakap suka badan i montok...tapi i tak suka i suka terkeluar tulang...bila hempap terus patah.

Meh la...cuci mata gambar makanan sebelum aku start diet..



Steamboat kat Jalan Yap Kwan Seng. Nama kedai tak ingat korang pepandai lah google ya.



Ini namanya nasi goreng bodoh....sebab masak dia senang bebenor. Cili merah dengan telur jer. Jangan nak ngada2 mintak resepi. Walapun nasi ni masak dia simple tapi sedap nak mampus aku boleh makan berpinggan2...giler!



Restaurant baru buka kat Ampang Point...tingkat 2. Sedap giler...rekemen kedai ni kat korang tak menghampakan. Eh! orang gemuk mmg semua sedap...hahaha



Pancake laki den.



Pancake Yaya



Kak Ton punya. 



Ingatkan bila makan heavy bekpes dah tak yah masak lagi...tetap di bully suami dan anak2. Asam pedas, kari daging, telur masin, sambal belacan dan ayam goreng kunyit....licin!



Waktu ni celebrate Liza ngan Jas punya Birthday....Pizza Uno Taman Tun



Fried Mushroom



Pizza and Spagetti



Salad



Ini tak ingat bila...masak nasi lemak memalam. Udang Petai in d houze



Ayam berempah



Sekarang aku stress nak turun kan berat badan....huaaaaaaaaaaa

11 comments:

Miss Moon said...

nko jahat kannnnnnnn

saja je bagi aku terliur tgk makanan segala atok nenek neh ...

urut dada aku tgk ....tau la aku masih dlm pantang , jap agi aku kuar dari pertapaan mmg siap la ...semer tew aku gie cari muahahhaha

liza♥aufa said...

hahaha. adoi kak elly dah cun kak , x yah diet2~

ZazaMyMoon said...

Kak Elly, nama kedai steamboat tu Restoran Stadium Negara kat jln yap kwan seng..
Ehhh gemok2 pun tetap vogey the vasss kau kak ;)

ain.ya.nun. said...

Kalau nak berexercise dalam rumah sambil chill follow IG nataliejillfit

Sangat bagi inspirasi tok kurus
=)

fiza zasmi said...

He3 Fiza dulu joint jgk zumba, tapi skang dah pindah tempat kerja terus haram nak gi.. best giler zumba kan kan, meleleh2 peluh puas hati... skang makan shaklee aje.. klo akak nak try shaklee contact Fiza 019 915 4727 ye.. harga termurah fiza bagi.. :)

http://fizazasmi.blogspot.com/

NenetPenne (NP) said...

paddington house of pancakes tu kat curve pun ada ..dah try dah hari tu...best!!!

Irfa said...

hadoi...#lap air liur
size seluar 26?
aku nangis

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

senang betul hati tu Elly.. okey, skrg akak nak kurangkan gelak.. baru akak tahu byk gelak tu yg buat asyik lapar.. huhuhu. Elly dah kurangkan gelak belum????

Shima Ahmad said...

haha..gambar last tu lawak. sama la kita..thn 2014 azam nk zumba jugak. tapi tatau bila nak startnya
-your kipas susah mati-

Filla said...

ko bagi aku stress la tengok gambar last tu...

MISS DIVA said...

sy bangga dgn akak sebab akak rajin masak utk fmly..sama mcm kak filla rajin.