Nuffnang Advertisement

Monday, January 6, 2014

Bali Day 1

 
I'm back....hambek korang lama giler aku bercuti...fuh leya rasa dapat settled banyak benda sepanjang cuti ni. Merasa lah jugak hantar anak ke sekolah... masak kan dan sediakan diorang makan sebelum hantar gi sekolah...macam best jer duduk rumah. Semua benda boleh buat...sempat gaks singgah office En Win tolong apa yang patut.
 
Tahun ni tak nak azam yang mengarut2 sebab selalunya buat azam selalu tak tercapai...mula2 jer berkobar bagai...masuk bulan kedua aku tak pedulikan langsung. Tahun ni azan cuma nak jadi lebih baik dari tahun yang lalu...itu jer azam aku. Oh ya lagi satu nak kurangkan berangan jadi Cinderella. kalau tak...sebelum tidur jer kena berangan dulu...lepas tu senyum sorang2...buat dialog sendiri dalam kepala...letih ok hari2 nak buat dialog. Buat masa ni tak berjaya lagi...ok aku akan cuba pulak malam ni...hahaha.
 
Actually banyak cerita nak kongsi dengan korang...itupun kalau aku tak lupa. Tapi rasanya macam lupa...takpe kalau aku lupa aku reka2 cita tu nanti.... bukan korang tahu pun...hahaha. Tak2 azam aku kan nak jadi lebih baik...so kalau aku lupa aku diam jer...lepas tu tepek gambar2 banyak...itu jer yang aku mampu buat.
 
Ok....let's start dengan cite Bali dulu...Honeymoon aku dengan En Win. Kitaorang bertolak 25 December. Kali ni naik Malaysia Airline sebab aku dapat beli ticket waktu promotion hari tu RM700 return flight...mmg berbaloi sangat. Sebelum pergi mmg banyak benda aku kena uruskan..maklumlah nak tinggal kan anak2....semua aku kena pikir semua aku kena sediakan keperluan anak2 sebelum berangkat. Tengok flight ticket pun sekali imbas macam tu....ok pukul 3.25 ptg. Suruh En Win call Teksi datang ambik kitaorang pukul 1.00 macam tu. Nasib baik korang malam tu aku check flight ticket sekali lagi...rupayan 3.15 tu waktu aku sampai ke Bali...flight sebenarnya pukul 12.25pm. Ok belum pergi dah start gaduh...pasal tersilap tgk...eh! nasib aku tgk tau kalau harapkan En Win mmg tak sampai kitaorang ke Bali.
 
Ok...esoknya teksi datang ambik kitaorang kul 9.30 pagi..barang semua dah masuk dalam teksi...aku duduk relax jer kat belakang tapi rasa macam ada tak kena....nasib baik teksi tak gerak lagi...aku lupa bawak handbeg rupaya...hanbeg dalam rumah ya dalam tu ada duit dengan passport...bergaduh lagi. Honeymoon apa ni asyik gaduh jer...hahaha. Entah apa yang aku kalut pun tak tahu lah...pelupa bebenor sekarang ni.
 
 
 
Ok bila naik flight mula berkasih sayang kembali...hahaha. Tadi gaduh2 anje namanya..haktuii.
 
 
 
Walaupun dah 4 kali ke Bali...kitaorang tetap jugak memilih tempat ni untuk bercuti. Reason kitaorang pilih Bali sebab Best..hahaha bodoh giler jawapan.
 
Entah lah ... bila sampai Bali rasa macam release jer...rasa macam seronok jer. Kitaorang suka music suka menari...suka dengar live band. Penyanyi kat sini suara semua sedap2. Lagipun bukan selalu kitaorang dapat enjoy berdua2an. Rasa tak salah enjoy dengan suami sendiri...yang paling seronok aku dengan En Win pengila SPA...hari2 ya urut kaki dan badan....
 
 
 
Bila anak2 tak ada...takyah nak bawak beg banyak....senang aku angkut satu beg En Win angkut satu beg.
 
 
 
Terasa diri seperti omputih...Hahaha
 
 
 
 Kali ni aku duduk di White Rose Hote daerah Legian. Reason aku pilih hotel di daerah Legian supaya senang aku nak berjimba waktu malam...senang nak cari makan.
 
 
 
Harga bilik ni tak silap aku RM280.00 per room per nite with breakfast. Aku duduk selama 4 malam. Hotel bertaraf 3 bintang...tapi selesa jer aku rasa. Walaupun kitaorang pergi ni untuk Honeymoon tapi katil ni tidak berapa kitaorang pedulikan sangat...hahaha. Dah tua2 ni lebih suka jalan2 dan borak2 kat kedai makan dari terbaring jer atas katil. Betul tak korang!...hahahahahaha.
 
 
 
 
 
 
 
Ok lah selesa...rasa berpatutan dengan apa yang kitaorang bayar. WIFI pun laju giler.
 
 
 
Sorry..tetiba keluar gambar gedik. Eh! bukan selalu gambar aku mmg gedik ker...Kahkahakah
 
 
 
Swimming Pool.
 
Tetiba teringat kan anak2...dioarang kan dah besar kalau nak bawak pun tak menyusahkan sebenarnya. Tapi cekal kan hati tinggalkan jugak budak2 tu kat rumah. Bukan senang nak berdua2an macam ni. Bila dah berdua2an rasa tak malu pulak luahkan perasaan cinta kat En Win...makan2...sembang2...menari sama2...gelak terbahak2...yupe we really enjoy di Bali. Pimpin tangan bila berjalan tak lepas punya lah..boleh lentuk2 kepala kat bahu sambil makan...jalan pegang2 pinggang pun boleh...suap2 nasi...aaauuuwww. Bukan kat sini tak boleh buat tapi gangguan anak2 sentiasa ada. Aku kang romantic tak bertempat...jap2 kiss tangan...jap2 kiss pipi..suka tau dapat bebas macam ni...hahaha.
 
Nak muntah lah tu...ada aku kesah....
 
 
 
Depan dengan Swimming pool ada Coffee House
 
 
 
Snap gambar hantar kat anak2
 
 
 
Amboi tuan belog
 
Bila sampai di Bali...tengok telatah orang kiri dan kanan buat kami happy...everybody happy...semua dengan datang dengan satu tujuan...berehat dan enjoy our holiday. Bila dapat bersama berdua macam ni aku rasa seronok sangat...memang aku dengan En Win dari dulu dah berjanji setiap penghujung tahun kami akan spend time together...dan ini lah masa yang aku selalu tunggu setiap tahun...enjoy dan relax dengan teman sehidup semati aku. Dialah kawan...dia lah lawan...dia lah tempat untuk  aku meluahkan perasaan cinta...tempat aku berkongsi cerita suka dan duka.
 
 
 
 
 
We love music...We love Spa... We love dancing kat Bali lah aku dapat buat semua tu bersama2...bila habis bercuti jer nanti back to our normal routine...kerja...kerja....kerja
 
Tak kisah lah apa yang orang nak kata about ourlife...mungkin cara kami agak berbeza tapi kami masih tahu batas2nya. So peace no kutuk2 or umpat2 ya...sebab aku cuba bersikap jujur dan inilah aku sebenarya selalu happening dan paling penting keluarga tetap menjadi keutamaan.
 
 
 
 Lokasi hotel kami senang jer...dekat dengan tugu Bom tu. Hotel kitaorang kat belakang Tugu ni jer. Jangan risau hotel ni tak berhantu ya.
 
 
 
Suasana yang sentiasa sibuk di Bali.  Hujung tahun macam ni mmg ramai giler lah pelancong datang
 
 
 
Paberet place kitaorang. Raggae Club...music sempoi giler. Kalau tak nak nari kat dance floor pun sambil duduk kepala otomatik goyang2.
 
Mula2 sampai rasa rindu giler kat anak2...nyesal rasanya tak bawak diorang. Tapi bila start massage...start dengar music...no kids we need time for each other...hahah giler hiprokrit.
 
 
 
 
Lupa sekejap hal kerja bila dah sampai kat sini. Mungkin siapa yang dah kawin lebih 5 tahun keatas akan faham maksud yang aku cuba sampaikan....sangat2 perlukan masa bersama..sepanjang masa sibuk ngan anak2 dan kerja2 yang tak pernah selesai.  Bila dapat saat macam ni...jangan lepaskan peluang luahan apa yang korang pendamkan selama ni. Nak peluk ker sepanjang jalan pun tak ada orang ganggu.
 
 
 
 
Suka tengok tarian orang bali...bukan saja tangan bergerak...mata sekali ikut melodi lagu ya.
 
 
 
Uluwatu...kali ni aku tak shopping kat Uluwatu. Banyak dah baju uluwatu aku rembat dulu. Masih elok dan cantik lagi dalam almari tu.
 
 
 
kau mampu angkat barang guna kepala
 
 
 
Dah puan ronda lepak minum pulak
 
 
Lepas lepak minum urut kaki dengan leher...ambik 2 jam terus. Berdengkur tak ingat laki aku. Berapa kali aku tolak suruh dia senyap. "Bang ooi malu I tau"
 
 
 
Settled massage..sambung jenjalan kat Legian
 
 
 
Nite live in Bali...Happening yo!
 
 
 
 
 
Ramai omputih datang sini celebrate Christmas dan New Year
 
 
 
En Win
 
 
 
Merry Christmas
 
 
 
 Lepas ronda2 masing2 dah kelaparan...singgah jap makan sebelum berjimba
 
 
 
Sila2
 
 
 
Ok..settled semua...apa lagi lepak dengar live band lah...
 
Kat bawah ni aku share kan keek nite live di Bali...dapatlah korang tahu macam mana suasana di sana.
 

Dec 26, 2013 | Bali nite life... by ellyirfan on Keek.com



 

12 comments:

Irfa said...

tumpang happy tgk loving kapel elly and en win
# yang kutuk tu jeles kot.hihi

Capt Lalok said...

elly weii..cepat sikit update part seterusnya...


Liyana said...

Loving couple! Kak elly...cepattttt nak baca part 2 plak! hehehe~

anna hashim said...

best nye kak elly...............

Shrek Hijau said...

kak... apa spa yg best kat sane kak?? nak bagi hashtag #pedulikapaorangkata
janji bahagia bersama famili...

MuMMie BeRRy said...

cepat update n romantik couple

sirsaeba alafsana said...

Bila kawan2 nak ke bali kontak saya saja. Nama sy Arifuddin. Tour driver guide bali. +6287762155559. Whatsapp +6281239693222 siap menghantar tour dengan senang hati.

sirsaeba alafsana said...

Bila kawan2 nak ke bali kontak saya saja. Nama sy Arifuddin. Tour driver guide bali. +6287762155559. Whatsapp +6281239693222 siap menghantar tour dengan senang hati.

sirsaeba alafsana said...

Bila kawan2 nak ke bali kontak saya saja. Nama sy Arifuddin. Tour driver guide bali. +6287762155559. Whatsapp +6281239693222 siap menghantar tour dengan senang hati.

sirsaeba alafsana said...

Bila kawan2 nak ke bali kontak saya saja. Nama sy Arifuddin. Tour driver guide bali. +6287762155559. Whatsapp +6281239693222 siap menghantar tour dengan senang hati.

sirsaeba alafsana said...

Bila kawan2 nak ke bali kontak saya saja. Nama sy Arifuddin. Tour driver guide bali. +6287762155559. Whatsapp +6281239693222 siap menghantar tour dengan senang hati.

sirsaeba alafsana said...

Bila kawan2 nak ke bali kontak saya saja. Nama sy Arifuddin. Tour driver guide bali. +6287762155559. Whatsapp +6281239693222 siap menghantar tour dengan senang hati.