Nuffnang Advertisement

Thursday, December 12, 2013

Frust...

 
Aku semalam frust giler ingatkan ada siaran langsung Che Ta kawin....beriya2 aku masak awal. Dinner aku paksa budak2 makan pukul 6.30pm punya lah excited nak tengok Che Ta dengan Zain. Sekali tunggu punya tunggu nando....kelaut mood aku semalam. Pagi ni dapatlah usha gambar Che Ta kat Beautiful Nara. Amboi tinggi crown Che Ta...macam Miss Universe. Dulu aku macam tak boleh terima kenapa over bebenor Che Ta ni sampai lah hari tu ada siarankan detik2 perkenalan dan detik2 persiapan perkawinan Che ta kat Astro Ria dan barulah aku faham karektor Che Tan dia mmg suka kecantikan dan itulah diri Che Ta sebenar...kau mampu beli cincin pakai baju bulu2. Susah tau nak jumpa orang macam ni....sentiasa kelihatan cantik walaupun waktu tidur. Semua orang ada keinginan waktu hari bersejarah...tak yah lah korang komen2 kata dia over sampai hantaran satu dulung tapi ada beg 3 ketul ....dia mampu sukahati dia lah kan....aku suka jer tengok. Especially gambar wedding kat Paris ngan Bali tu. Kenangan tu wei....jom lah kita ramai2 mendoakan supaya jodoh mereka kekal keakhir hayat...amin.
 
 
Aku kalau ada orang sponsor dan dibagi peluang kawin sekali dengan En Win (ala2 anniversary)...harus lah meletup jugak kan. Lantak lah orang nak kata tak sedar diri janji aku puas hati...hahaha. Aku sukakan suasana romantic...harus wedding aku kat tepi laut...lepas tu semua kena pakai baju warna putih macam suci lah konon. Tetamu yang aku jemput  suami isteri dan rakan terdekat...aku nak diorang jugak rasa suasana romantic dan kasih sayang yang mendalam terhadap pasangan masing2.  Decoration haruslah santai tapi meletup...macam mana tu santai dan meletup boleh ker combined...hahaha. Lepas tu Anwar Zain dan Noreen Aziz kena jadi artis jemputan aku. Diaorang kena dendangkan lagu2 yang romantic. Sambil Anwar Zain menyanyi nanti  En Win tarik tangan aku ajak menari...hahahaha. Waktu tetamu sedang menjamu selera sambil tu aku nak pasangan yang hadir kat majlis aku masing2 luahkan perasaan kat pasangan masing2 dengan menulis sekeping nota yang aku sediakan kat atas meja...siapa yang terpilih kena baca nota cinta yang diorang tulis tadi khas untuk isteri or suami tercinta. Aku nak wedding aku dipenuhi kasih sayang..aku nak semua orang rasa cinta dalam diri pasangan masing2 dan akhir majlis aku akan sediakan video cite kehidupan aku dengan En Win sepanjang perkenalan ataupun sepanjang perkawinan....aaaauuuuuwww best tak angan2 aku. Kesian korang terjebak sekali dengan angan2 aku yang tak mungkin terjadi...tapi amaran kepada sesiapa yang belum berkawin...SILA JGN TIRU...aku jeles...hahahaha.
 
Jangan nak ngada2 buat2 muntah bila baca angan2 aku ya...Haters jgn nak jadikan bahan pulak... tapi WHY BOTHER!
 
Kahkahkahkah
 
 
********************
 
WHY BOTHER....eh itu Azwan Ali kan...hahahaha. Hari tu tengok Master Chef All Stars....giler drama Azwan ni. Aku percaya bila dia nangis2 kata kaki dia sakit...ternangis lah jugak aku....hahaha. Sampai lah aku tgk bila orang interview Micheal baru aku tersedar sekejap...Eh! betul ker dia sakit atau propa
 
Micheal: Tengah aku sibuk2 masak...aku nampak macam kelibat orang jalan....zas sana zas sini...laju pulak tu...bila aku toleh rupanya Azwan Ali...betul ker kau sakit nyah
 
Hahahahaha....yang buat aku buruk sangka lagi waktu dia lap lantai...tadi nak jalan pun punya lah susah...ini boleh cangkung pulak lap lantai...KAU DAH KENAPA AZWAN (ayat Micheal). Bila waktu penyikiran sakit balik...tak boleh berdiri...hahahahah. Tapi aku tetap percaya Azwan sakit...tapi sakit sikit kot yang lain propa jer lebih...hahaha. Tapi kalau tak ada Azwan dalam Master Chef ni tak best aku rasa...ranting pun tak naik tinggi...pasal Azwan lah aku tgk Master Chef ni. Clap3 untuk kau nyah!!
 
 
*******************************
 
Next....amboi banyak cite akak hari ni. Sukalah korang dapat baca lelama...hahaha
 
Semalam kan cuti...harus malam selasa ajak En Win ambik angin malam. Walaupun dah melantak dinner kat rumah tetap keluar untuk supper katanya. Tempat pilihan seperti biasa Pavillion. Aku faham budak2 mesti boring asyik memerap jer kat rumah...tak salah kot enjoy sekali sekali. Kalau dulu every weekend aku mesti keluar lepak ngan anak2...tapi sejak harga barang banyak dah naik ni kena lah kurangkan sikit aktiviti malam...aku kan accountant bertauliah. Kalau tekak aku nak makan ada jer lebihan budget.....kalau anak2 nak makan pikir 80 kali...hahaha...itu tifu ya...aku baik hati ya
 
 
 
Aku ni dah rabun sejak dulu. Aku rabun waktu malam...kalau bawak keta waktu malam silau mata aku menjadi2...aku tak dapat bezakan jarak kereta. Lepas tu papan tanda kat depan satu huruf pun aku tak nampak. Tapi aku degil...tak lawa katanya....rupa cikgu2 sangat. Tapi makin lama makin rabun...bahaya tu kalau aku keluar memalam...akhirnya aku redha menjadi cikgu di tengah malam. Bukan aku ya yang pilih frame spek tu...En Win pilih dia kata trend...aku mmg tak berkenan tapi waktu test tu dia beriya2 kata cantik...aku ni insan yang lemah mana boleh orang kata cantik. Hujung2 bila dah beli aku cuba lah tangkap gambar dekat 80 kali semuanya tak cantik ..saja lah tu kan!!
 
WHY BOTHER3
 
 
 
Sejak dah berusia ni hanya warm water yang boleh masuk tekak aku. Kalau minum air sejuk nanti aku rasa badan macam nak demam....ishhhh2 kesiannya aku.
 
 
 
 
Tapi makan tetap berjiwa muda....hahahaha
 
oklah dah panjang sangat ni aku tulis.
 
 

10 comments:

cik allord said...

arini seronok baca kak elly nye entry,mcm2 ada..i like azwan ali jugak,xde dia xmeriah..ahhaha

cik allord said...
This comment has been removed by the author.
eyla said...

tergelak2 sya baca angan2 kak elly tu.... suka sgttttttttttttt.... love u la kak elly...

yayang laling said...

camni la.. baru la i puas baca. kehkehkeh

Lynn Hamzah said...

macam2 citer ada...best best...

shafiqashafie said...

aww cntiknye spek tu nyahh..harus carik ni..kehkehkeh,why borther3..

Irfa said...

akak2 senior citer, cikta tu sejak dr kerja 'terbang' dulu mmg camtu.. dia x hipokrit dan mmg lurus orangnya.harap cikta dan zain bahagia hgga ujung nyawa

seronok baca impian ko elly
# lap air mata

.::Make up by Azreen Zainal::. said...

Xpenah jemu baca blog akk...best je..hri2 sy yg suram jd happy bl baca blog akk..tros rse mcm tgh hidup dlm life k.elly..keep it up akk..boo layan to haters :)

zurayusoff said...

seronok layan orang yang suka perasan...suka angan2...syok2 sendiri katanyaaaaa....
benda2 cenggini hiburkan hati kitorg as readers u...
kalo rasa ader yg tgh tension2 tu silalah baca blog elly....sure klakar
"EHH!!!KO INGAT AKU NI BADUT"...cik puan elly pun berkata didalam hati...
hehehe...gurau je

antalya said...

sis elly kalo bab berangan mmg nombo 1. tp mmg best angan2 romantic wedding u tu. terus lupa anak dara 2org ntah dok tang mana masa dlm majlis tu yer? hahaha anyway salam kenalan.sory sy selalu baca blog ni tp segan nk komen