Nuffnang Advertisement

Thursday, December 19, 2013

Demam...

 
2 hari tak berupdate blog aku ni...mesti korang tertanya2 kan....hahaha. Tetap perasan retis...suka hati aku lah kan...nak perasan jadi apa kan...aku kan suka rasa glamer bagi korang rasa nak muntah...hahaha. Aku gurau2 jer saja nak bagi hati sendiri gembira..kalau korang nak tumpang senyum sila lah....hahaha.
 
Rasanya dah lama tak deman...kalau deman yang biasa tu telan padanol...settled. Tapi dari Isnin hari tu badan dah rasa lain macam...ini laki aku punya pasal lah dia lah pembawa virus kat rumah ni. Hari Ahad En Win dah start batuk2, selsema plus demam....dia kan manja asal demam jer merengek nak aku sediakan ubat bagai...tidur nak aku pegang tangan...nyampah tau. Macam mana tak berjangkit kalau muka dia hala kat aku jer....tgk2 Isnin tu dia sihat segar bugar aku yang lembik kat tepi. Gagahkan diri gaks gi kerja Isnin tu....malam badan aku dah start mengigil2..telan air liur dah macam telan duri aku rasa. Sempat gaks gi kerja hari Selasa pagi tu settled apa2 yang patut...tunjuk muka demam kat boss baru boleh chow. Boss aku ni kalau tak tgk muka secretary dia sakit...nanti dia kata aku tipu demam...hahaha...kalau aku call dari rumah kata aku demam...boleh dgr suara dia tak puas hati...so kena gagahkan kan datang dan tunjuk MC baru dia percaya. Now bila aku dah ada pekerja sendiri baru aku tahu perasaan boss...benci kat orang yang suka MC2 ni.
 
 
 
 
Gambar ni Yaya snap letak kat IG..lepas tu ramai kutuk kata tidur pun nak control cun...vavi korang kan....hahaha. Akak bila2 pun cun...Haktuiiiii...matilah kena kutuk lepas ni...kahkahkahakah. Yaya nak tunjuk prihatin tangkap gambar mama dia sakit...dia tak tahu mama dia orang tgh tunggu jer nak kutuk2 manja...tapi aku ok jer...kutuk lah akak senyum gembira jer.
 
Elok jugak aku deman...dapat sikit badan ni berehat....kalau tidak aku macam lipas kudung asyik bergerak jer...baru duduk sekejap ada jer benda aku terfikir nak buat....tengah2 tgk tv nanti mata aku terpandang cadar...pikir bila last tukar..bila dah start tukar cadar habis sekali 3 bilik aku tukar...mmg tak berehat lah jawabnya. Jadi waktu demam ni lah aku dapt tidur lama sikit. 
 
Dah pesan awal2 dekat En Win jaga budak2 aku nak tidur...bagi diorang makan siap2...belikan aku bubur Mcdonald nanti aku bangun boleh terus makan. Ya En Win mmg pandai jaga budak2..tapi dia tetap meyusahkan hidup aku...baju sampai 3 bakul aku kena cuci. Mana tak nyer...pagi budak2 lepas mandi dah siap pakai baju...bila dia jak budak2 keluar makan tengahari tukar baju lagi....petang ajak main playground tukar baju lagi...malam tukar baju lagi nak gi dinner...balik dinner tukar baju tidur pulak lagi...korang kira berapa kali salin. Kalau aku...korang pakai lah baju tu dari pagi sampai petang...tak ada ngada2 nak tukar.
 
Itu belum lagi dapur berselerak...segala pinggan periuk  semua keluarkan padahal nak masak maggi jer. Semalam petang baru ringan rasa badan...bila bangun jer mengucap panjang aku tengok keadaan rumah...tapi malas nak bebel redha jer lah...atleast dia jaga anak2. Kita orang perempuan ni agaknya mmg tak boleh sakit...habis telangkup rumah ni aku rasa kalau sakit seminggu. Dah settled kemas ajak En Win makan luar teringin nak ambik angina luar...2 hari membuta jer kerja aku...bangun untuk kencing dan makan jer.
 
 
 
En Win ajak makan Korean Food kat Solaris
 
 
 
Mr Dark Fried Rice.
 
 
 
Dia ada macam2 set...aku ambik set untuk 2 orang yang ada mee dan nasi. Ada juga diorang sediakan set untuk vegetarian
 
 
 
Diorang akan goreng makanan tu depan korang nanti...sedap panas2 bila makan. Tak berapa pedas...so budak2 pun boleh makan. Simple jer diaorang goreng ayam yang siap dirempahkan lepas tu letak sedikit minyak dan sayuran.
 
 
 
Teruja sekejap
 
 
 
Me n Yaya
 
 
 
Sungguh menyelerakan
 
 
 
Mula2 goreng mee dulu...ala2 maggi goreng.
 
 
 
Gaulkan dengan bahan2 tadi
 
 
 
Boleh tahan sedap...kalau makan ramai lagi best sebab blh berebut2
 
 
 
Meh lah datang cuba kat Solaris korang google nama restaurant yang aku bagi tadi
 
 
 
Dah settled makan mee...next nasi pulak...make sure korang jangan makan ayam dan sayuran tu sampai habis tinggalkan balance2 untuk senang diorang goreng nasi pulak.
 
 
 
Bagi yang suka letak cheese kat nasi...korang boleh suruh digoreng sekali cheese tu...bg yang tak suka boleh jer ckp tak yah letak. Aku cepat muak sikit kalau letak cheese...tapi En Win suka aku diam kan jer lah.
 
 
 
Tadaaaa...food dia boleh  tahan kalau korang nak kelainan boleh datang dan cuba
 

5 comments:

MuMMie BeRRy said...

look so yummy elly..

Didi Kar said...

Alamak sdapnya. Mmg fefeeling mkn kt korea nih. Hehe

Irfa said...

POMPUAN..DEMAM KE TAK DEMAM .. KEJE UMAH MESTI NAK BUAT, ORG BUAT PUN TAK PUAS HATI,.. ADA JE YG X KENA. RASA SAKIT JE MATA, HIHI

intandayani said...

Sy pun dok demam da 2 ari ni kak.Tapi gagahkan jugak g keje sbb ngah musim closing year end ni..huhu nangis

aziramira said...

Demam pon cantik :)