Nuffnang Advertisement

Tuesday, December 3, 2013

Day 6 - Tokyo Ueno (Ameyoko)

 
Day 6 hari terakhir kitaorang di Tokyo....huhuhu. Walaupun aku pening dengan cara penduduk disini yang sentiasa berjalan dan makan laju tapi aku sedih nak tinggalkan keindahan, kebersihan, ketelitian, saling hormat menghormati penduduk kat Tokyo ni.
 
Actually Tokyo ini juga salah satu list tempat yang aku nak sangat lawati...a bit terkilan sbb tak sempat merayau sampai ke Osaka kerana duit terhad...hahahaha. Tokyo salah satu tempat yang korang patut kunjungi....mmg mahal tapi korang kena pandai sediakan budget terutama dari segi makanan. Kalau asyik makan luar mmg rabak lah pocket korang nanti. Tapi kalau korang pandai  urusakan kewangan..cari hotel dan pengangkutan dengan harga berpatutan aku rasa korang boleh sampai kesini. Aku rasa mmg tak rugi datang kesini....banyak benda yang baik dan minda korang akan lebih terbuka bila korang sampai disini...very2 canggih uolls.
 
Flight balik sengaja aku ambik waktu malam...jadi siang nya aku ada masa berjalan dengan anak2 lagi. Ueno (kedai macam bazaar) sepatutnya  tempat ni aku kena pergi pada hari pertama aku sampai ke Tokyo tapi tak sempat.... jadi last ni day ada masa lagi sempatlah aku pergi sekejap. Sebelum tu singgah balik ke Hard Rock Café belikan T-Shirt pesanan dari kawan2. Hari pertama hari tu cuma beli untuk diri sendiri....ini budget ada lebih sikit baru belikan untuk kengkawan. Kalau budget tak cukup hari tu mmg korang tak dapatlah jawabnya...hahahahahaha
 
 
 
Loti lorrrrr
 
 
 
 
Nampak letih giler muka aku...rambut pun dah tak gulung macam hari pertama....hahaha. Aku bukan ada 2 anak tapi 3 ya. En Win ni mengalahkan budak2 kena sediakan baju spender semua lepas dia mandi. Kalau aku tak letak spender mmg dia jalan tak pakai spender jawabnya. Ini betul ya...manja terlebih laki aku ni. So awal pagi agak kecoh sikit. Selalunya aku akan bangun dulu siap make up semua baru aku kejutkan sorang2...baju semua aku dah siap letak atas katil...kalau aku tak buat macam tu memang terjerit2 lah mulut tu nanti. Tu sebab kalau travel aku bawak bakul yang boleh lipat2 tu sekali untuk letak baju yang dah pakai kang kalau tak buat mcm tu habis betabur nanti.
 
 
 
Bersih sesangat Tokyo ni
 
 
 
Tempat pertama gi Hard Rock dulu
 
 
 
Tukar stokin...budak kecik ni selalu berpeluh kat kaki...kalau tak tukar semerbak bau busuk
 
 
 
Shopping time!!
 
 
 
Settled
 
 
Depan Hard Rock tu baru kitaorang terperasan ada kedai Arab...lega jumpa nasi..tu yang tunjuk thumb up tu...hahaha
 
 
 
Kebab and Nasi Arab
 
 
 
 
 
 
 
 
RM124.00 untuk 2 pinggan nasi
 
 
 
Giler bersih diorang ni siap sental ya
 
 
 
holloh3 sian penat
 
 
 
Dah sampai tempat kedua Ueno
 
 
 
 Kat Ueno ni tempat shopping agak murah sikit...boleh lah kalau korang nak beli untuk souvenir
 
 
 
Barang sport mmg murah
 
 
 
 Tadaaaa...hari terakhir baru berjaya tukar kasut...lega aku kaki aku.
 
 
 
 
 
Kat sini kalau nak beli produk jepun macam make up, syampu, barang facial mmg murah. Banyak beza harga sangat ketara.
 
 
 
Diorang lambak2 macam ni jer
 
 
 
 
 
 Banyak restaurant yang halal kat sini
 
 
 
Kalau nak beli barangan mentah pun ada kat sini. Ikan Salmon tu kalau tukar duit kita dalam RM45.00
 
 
 
 
 
Kitaorang selesai merayau sampai kul 3 ptg...balik nak mandi dan tidur jap. Kemas apa2 yang patut. Gambar terakhir kami di Maihama Station....sedihnya.
 
 
 
Kesian kau dik tak urus bebenor last day kat sini...hahaha
 
 
 
 
Bye2 Tokyo...hope entry Tokyo aku ni dapat membantu korang bila korang nak kesana nanti.
 

10 comments:

Didi Kar said...
This comment has been removed by the author.
Didi Kar said...

Salute kak elly.. siap dah pun entry jepun.. saya dah setahun balik holiday dr korea cuma mampu buat 3 entri mihmihmih. Ada baki 12 hari pending.. Dasarrrr.

Effanina Mokhtar said...

Hrp2 1day dpt jugak smpi ke sna mcm sis.. best yer..
dpt tgk pic sis pun best.. terasa mcm pijak di Tokyo je.. hehe

mzbananaz76 said...

besh besh jenjalan tapi bila balik kena start menabung balik la ekekeke bercakap bagi pihak diri sdn haha)

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

hehehehe.. tak menahan tengok adik.. serabai beno dah.. tapi dorg nampak happy, Alhamdulillah... ni aunty nak buat permintaan utk adik tulis karangan pengalaman di Tokyo, boleh ka??? :-)))))

darikacamatai ly said...

Salam kak elly

Saya salah seorg silent rider akak...
Kak,ape kata next year pergi Capetown pula..
Duit Rand skrng tgh urun harga...
capetown cantik sgt2...salah satu tempat dlm dunia yg kena pergi..
Kalau akak nak tau apa2 info pasal capetown,boleh tanya sy..sebab sy tinggal kt sana dulu...:-)

ahtzelin said...

Best...teringat masa ai gi sana dulu...thanks for ur sharing yg sempoi ni...nnt follow ai ye..-ahtzelin.blogspot.com =)

ahtzelin said...

Best...teringat masa ai gi sana dulu...seronok baca u tulis..sempoi - nnt follow ai ye -ahtzelin.blogspot.com

Cikgu Zainal said...

the posts are very informative. thanks :)

Juana Asza said...

Tq kak, saya refer dari awal sampai habis bab jalan2 di tokyo ni. Hehe