Nuffnang Advertisement

Friday, October 11, 2013

Sembang Teh Tarik

Kau ingat AC Mizal jer boleh buat sembang teh tarik....aku pun boleh lah....tak payah interview artis....kita interview suami sendiri sudah.
 
Dua hari berturut2 aku sembang teh tarik ngan En Win...sejak harga minyak naik aktiviti malam banyak dikurangkan. Dah tak ada jenjalan memalam tengok lampu or tengok rumah besar2 kat kawasan perumahan. Itu mmg paberet aku laki bini....terkagum2 tengok rumah cantik2. Macam satu kepuasan jer...lepas tu start lah omong2 kosong nak bina rumah macam ni kalau duit banyak. Tapi aku rasa nak dekat 13 tahun asyik intai rumah orang....hahahaha. Takpe2 janji hati gumbira.
 
Lately ni macam2 benda kena discuss....mlm jer mesti kena sembang2 ngan En Win pasal MG Movers....walaupun aku dah tak datang office lagi tapi perjalanan company aku kena ambik tahu. Staff akan sentiasa update benda2 penting. Aku still jaga account dan HR department. Nak hire reramai staff rasanya tak mampu lagi kot...so apa yang aku blh bantu...aku buatlah. Aku ni dah lah tak pandai kira2...lagi mau bagi handle account...ntah apa2 aku buat kang...hahaha. So far Alhamdullilah boleh lah buat sikit2. Dah nama Company sendiri...kena lah belajar walaupun susah.
 
Bukan senang nak handle semua kerja dalam satu masa....En Win cakap aku tidur dah berdengkur sekarang....hahaha. Nak tipu lah tu....perempuan jelita mana pernah berdengkur....hahaha. Tapi aku kadang2 tersedar gaks dalam tidur tapi mulut aku membebel....lepas tu bila aku terjaga mulut aku still bercakap...hahahaha. Bodoh betul!!
 
Semua beban kat bahu kami berdua...hal keluarga, hal rumah, hal anak2, hal office aku bekerja sekarang, hal business kitaorang, hal staff....stress kan. Tapi kena lah jugak hadapi. Dulu masa waktu buat bisnes baju aku ngan En Win mmg tak satu kepala. Dia cakap aku bantah....aku bagi pandangan dia tak nak dengar...itupun yang sampai u buat bisnes u...I buat sendiri bisnes I.
 
Tapi kali ni mmg kena bersatu padu....dah dewasa dan banyak pengalaman yang kami lalui....so perbincangan ada sedikit cool down. Kau cakap aku dengar....sekarang aku nak cakap kau pulak dengar...gitulah kaedahnya. En Win Head of Sales  dan uruskan company....aku punya part makesure staff punya gaji  dan bil berbayar dan paling penting duit dalam account mencukupi. Aku sekarang punya kuasa vito....kenapa duit tak masuk....mana sales....team u tidur ker??? benda2 macam ni lah aku kena seat and sembang teh tarik dengan En Win.
 
Bila memasing ada tanggungjawab....memang busy memanjang jer lah. Kesian kat anak2 lah...itu pun aku dah decide tak nak gi office lagi...kenkadang jer  kalau ada hal penting. Jadi adalah masa untuk anak2 sikit...tengok perkembangan diorang...itu yang mana pergi kalau boleh angkut anak2 sekali. Malam tadi settled jer tuisyen kul 10.30 pm terus keluar ambik angin malam.
 
 
 
NZ Corner kat area KLCC.
 
 
Setakat gi kedai mamak tak yah nak gulung2 rambut or make up bagai. Tapi aku lupa aku gi mamak area KLCC memang perempuan kat sini semua jelita lah macam nak gi dicso aku tengok. Lepas tu bila tgk perempuan jelita sendiri stress kat diri sendiri....rasa macam kategori makcik2 dah aku ni. Saingan betul....ok esok aku akan makesure aku pakai baju lip lap lip lap....
 
 
 
Suami pun comot malam tu....jadi tak terasa lah sangat. Ada lah geng pasangan sempoi....hahaha. Hakikatnya hati aku cemburu tengok perempuan jelita. Asal perempuan lalu...laju jer mata En Win jeling. Dia ingat aku tak nampak agaknya...."kau jangan bang"
 
 
 
Ya pukul 11.00 malam aku melantak Ice-Cream tanpa rasa bersalah.
 
 
 
Makan2.....mama tak marah
 
 
Roti Canai...Yaya punya
 
 
 
Ini aku punya...Roti Paper....sedap giler macam keropok.
 
 
 
En Win lagi over kul 11.00 malam makan Lamb Chop....sila2....I mmg suka u gemuk.
 
 
 
Licin aku makan...tengok gambar ni rasa macam nak repeat lagi
 
Itu jer nak cite hari ni....
 
 

1 comment:

Filla said...

kat NZ ni lah budak2 ktm melepak..patutlah laki aku suka nawwww lepak sini.. ramai pompuan cun nak gi disco rupanya.. siap ko bang.. muahahahha.. takpe elly.. malam ni kita balas dendam ;)