Nuffnang Advertisement

Monday, October 7, 2013

Cari barang lagi...

Ntah apa2 ntah tajuk entry aku ni...asal terlintas kat kepala jer terus tulis. Ada yang salah anggap kata aku eksyen pulak ni kang...amboi si Elly tu cari barang pun nak tulis....hahaha. Tapi tak kisah lah kan suka jer riak meriak ni...hahahaha. Nampak sangat dah tak ada bahan berfaedah nak tulis jadi kkorang baca jer entry cari barang...sian korang...hahahaha
 
Sejak aku upgrade phone aku ni...bukan aku upgrade ya En Win yang pandai2 upgrade. Bila guna  camera  phone gambar semua tak cantik...tak terang macam dulu2....ker aku yang dah tak berapa lawa sekarang....hahahaha....haktuiiii. Quality gambar tak berapa bagus aku rasa....macam blur jer....venchi lah macam mana nak nampak vogue ni. Takpe redha jer lah diri dah tak vogue macam dulu2...walaupun hakikat nya meletup....hahahah (matilah tak segan langsung puji diri sendiri). Jangan lah meluat I kan suka jer buat orang nyampah sambil buat korang senyum2 tension...hahaha
 
 
 
Sebelum start cerita aku up dulu gambar tuan belog. Senyum dah tahap cun habis ni....berapa kali snap ni baru puas hati lepas tu asyik tgk gambar sendiri 80 kali....hahahaha. Pagi2 sendiri tulis sendiri ceria kan....siapa lah nak puji kalau bukan diri sendiri...yang baca tu rasa nak muntah nasib lah ya. Terima lah hakikat aku mmg over jer perasan.... mana ada orang nak cakap diri tak cantik ya dak??? kalau suka snap gambar sendiri tu perasaan cantik lah namanya....hahahaha.
 
 Semalam En Win ajak keluar....tetiba teruja....nampak sangat sekarang ni terkurung jer dalam rumah. Kalau keluar pun setakat kedai mamak ngan Tesco...itupun cari barang dapur. Iyalah sejak minyak dah naik ni....I pun dah naik takut nak keluar. Aktiviti tengok lampu dimalam hari pun dah dimansuhkan.....Hahaha.
 
Semalam cari baju sejuk untuk budak2 ni....last kitaorang gi bercuti musim sejuk dua tahun yang lepas...so kebanyakan jacket budak2 semua dah ketat. Kalau tak beli kang kesian lak kat budak2 kesejukan. Hari tu ada gaks survey baju2 sejuk yang murah...ada lah pergi dua tiga tempat...lepas dah compare harga tempat yang harga paling berpatutan aku rasa di H&M. Semua baju sejuk below RM100.00 so boleh lah beli.
 
 
 
Jacket yang adik pakai di baru RM39.90...ok kan.
 
 
 
Amboi...aku yang teruja. Jacket kat sini cute2 sangat. Lepas tu legging budak2 semua cantik. Macam2 corak ada. So akan sarankan siapa nak bercuti hujung tahun ni kat tempat sejuk meh lah datang H&M harga diberbaloi2.
 
 
 
Nice colour...pakai pulak ngan legging hitam corak2 rimau....hahaha. Cantik2
 
 
 
Ini pun cantik...rambang sekejap nak pilih baju sejuk untuk budak2. Aku ngan En Win tak beli kot pakai jer apa yang ada. Banyak duit nak guna...next month cari barang makanan pulak. Tak boleh nak beli sekali gus...kalau beli berperingkat2 tak terasa sangat.
 
Selalunya apa yang aku buat....En Win akan bayar baju untuk Yaya....Aku bayarkan baju untuk Adik. Tak ada lah beban tu terasa sangat. Kalau aku En Win bayar duit flight....aku akan bayar duit hotel. Kalau tak share mmg tak merasa lah nak berjalan. Duit yang kumpul tiap2 bulan tu buat belanja kat sana nanti.
 
 
 
 
Amboi over korang....topi pun nak jugak. Ini sila guna duit sendiri ya.....
 
 
 
Boleh lah dik.....
 
 
Dah settled semua cari barang budak2.....tak sah kalau tak singgah food court Pavillion
 
 
 
Paberet budak2
 
 
 
En Win punya....claypot chicken rice
 
 
 
Adik n Yaya
 
 
 
Laki bini.
 
 
Selesai makan sambung jenjalan kat Pavillion....singgah lah cuci2 mata kat Zara....sekali terbekenan pulak...hahaha.
 
 
 
Pernah nampak Scha Alyahya pakai baju ala2 macam ni...lepas tu pakai pulak  ngan kasut Dr Martin....hahaha. Terus teruja....terus terasa diri jadi Scha...hahaha
 
 
 
Dar sudut tepi....ok2 dah macam retis...."Pa I nak yang ni boleh"....hahahaha.
 
 

11 comments:

NenetPenne (NP) said...

hari tu i beli bikers jaket kat H&M.. RM79 jer daripada harga asal RM15o..very the cheap one kat situ

Anonymous said...

kak elly,
H&M mana tu kak elly pegi?cute sgt yaya n adik...kak elly pon sesuai sgt ngan baju zara tu.happy holiday :)

Unknown said...

kak elly...xnk bgtau ke bcuti kemane??? i is teruja ni.....

Capt Lalok said...

haahhhaaaa..lawak lah elly..

apapun ko mmg cun..n gojes kan...

annapeje said...

ahahha scha al yahya tue ahahaha x per cun jerk tegelak2 baca :))

mama leen said...

cantiknya jaket leopard tu.. kak elly nak pi mana ni??? bestnya

JunAina said...

Kalau nak bercuti cenggitulah budget kena ada bab share tak kisah asal dapat jenjalan.

Hepi je Yaya dan Adik almaklulah dapat shopping pastu dapat jalan2 makan angin nanti.

strawberi said...

saje snap kasik gegar2 ke ape nih..hahahha....tp mmg bleh tukar tepon baru dh kot..heeeeee

strawberi said...

xjupe scha pakai bj tu..tp jupe awal yg pakai..camne tuh..hahha

http://farm7.static.flickr.com/6217/6275241592_520927d361_o.jpg

saje gurau

mrs kayrul said...

cantik2 la semua baju2 tue....cuti mana plak kali nie kak elly???..nie yg x sabar nak baca citer cuti kak elly..best

Anonymous said...

elly ko gi London ke? beritau la dok kat mana? boleh jumpa..