Nuffnang Advertisement

Friday, October 4, 2013

BBQ rumah boss....

Kalau siapa baca blog aku dari dulu lagi mesti tahu yang budak2 opis aku suka makan termasuk diri aku...penggila makanan. Bukan budak2 opis jer...boss sekali terpaksa melayan nafsu besar pekerjanya.
 
One thing good pasal opis aku ni...kitaorang ni rapat giler....dengan boss kadang2 boleh buat kawan. Tapi waktu kerja tetap lah serius. Ada jer agenda makan tiap2 bulan....dah lah sorang2 terror masak...cakap jer teringin nak makan apa....mesti sampai punyalah atas meja. Contoh bulan ni turn aku belanja....bulan depan budak tu pulak....bulan lagi satu boss pulak belanja...macam tu lah rutin kitaorang setiap bulan. Menu minggu depan pulak Laksa Kedah di sponsor oleh Kak Jas...hahaha tak sabar wei!!
 
Jumaat lepas kitaorang paksa Boss buat BBQ....lepas tu paksa dia buat kat rumah. Giler tak....suka2 jer paksa boss....kalau tak nak buat...kitaorang tak nak kawan...tak boleh lagi join group2 makan kitaorang....hahaha....terus boss setuju. Tapi bukan lah boss aku handle semua...staff semua turun padang membantu...aku jer yang datang time makan...hahaha. Ada yang masak mee rebus, ada yang masak mee siam...buat garlic bread....rojak buah dan macam2 lagi lah. Bukan itu jer diaorang siap pergi pasar dengan boss...basuh ayam sama2....rebus kerang...macam2 lah.
 
 
 
Aku sampai2 jer ayam dah bakar. Lepas tu bila aku nak ambik ayam ni diorang marah "Ly belum start lagi...kau duduk dulu.....makan buah dulu". Venchi tau selalu buli I.
 
 
 
Staff Jurumuda
 
 
Waktu diorang bakar...aku duduk goyang kaki...tengok dari jauh...leps tu hiburkan hati diorang...buat lawak apa yang patut. Ok lah tu kan bekerjasama lah jugak kan
 
 
 
Lepas tu round tengok makanan...snap2 gambar...sambil air liur meleleh2
 
 
 
Hambek macam2 kuah sambal ada...di ingatkan sekali lagi ya....ini semua buat sendiri. Aku jer tak buat apa2...hahaha
 
 
 
Rojak buah
 
 
Udang
 
 
Ayam
 
 
Lamb
 
 
Salad
 
 
Mee Rebus
 
 
Salmon
 
 
Rumah boss aku ni besar...ada laman kat belakang...mmg sangat2 sesuai buat BBQ
 
Nak tengok tak muka boss aku.....bukan boss aku tapi boss jurumuda....tapi rapat lah sebab kitaorang satu kumpulan jugak.
 
 
 
 
Hahahaha....bengang jer boss aku....setiap kali dia nak snap picture mesti aku buat muka giler. Malas aku nak layan asyik nak snap picture jer (mmg paberet dia)....orang datang nak makan lah boss....tetamu sibuk makan dia sibuk pegang handphone snap sana sini.
 
 
 
Me and Liza
 
 
Round pertama
 
 
Korang nampak tak yang tengah gigit tulang ayam tu...hahaha. Dia ada dusun durian....bulan 11 ni dah plan lepak dusun dia melantak durian pulak.
 
 
 
Amboi Mory...samapi senget2 pipi kau makan ya
 
 
 
Terbaik
 
 
By the way...thank you so much Boss...kitaorang nak buat lagi BBQ pada hari Raya Haji ni dengan menu yang lebih meletup
 
 
 

2 comments:

mama tisya said...

meriah bila bos mcm kwn2..mkn..mkn..mkn..best...saya ngan bos pn ok..asal outstation kalo p mkn..bos dh bg laluan snap gmbr dlu cz die tau sy suka snap gmbr makanan...hehehe tp bos kesayangan baru je vss ogos baru2 ni

mrs kayrul said...

sempoinya bos kak elly...susah nak jumpa bos yg sempoi dan bets macam nie