Nuffnang Advertisement

Wednesday, September 11, 2013

Kalau nak ikut taktik ni boleh ajer....

Aku kalau mengajar orang benda2 jahat nombor satu.... Ishhh mana jahat ni benda kebaikan....kalau nak ikut boleh....nak ikut pun boleh (guna nada AR Tompel)...hahaha.

Banyak aku dapat email pujian2....cewah! kata aku beruntunglah En Win rajin bawak jalan2....bawak gi honeymoon...jalan2 over the sea.

Meh akak nak cite disebalik cuti2 ni ya. Sebahagian orang lelaki dia tak akan peduli pun pasal cuti2 ni ya (En Win termasuk dalam kategori ni). Aku ni lah yang terhegeh2 gi Matta Fair, Check internet tambang murah, promotion sana sini. Kalau nak harap En Win handle mmg tak ada ya. Selalunya tiap bulan aku dah ketepikan awal2 duit percutian....sama2 kena keluarkan duit....kalau bulan tu ada siapa dapat lebih maknanya lebihlah sumbanganya dalam tabung percutian. Tempat dan tarikh semua aku yang akan tentukan. Bukan itu jer penginapan, tour guide, cari tempat2 yang menarik semua kerja aku. Bila dah settled dah book semua baru aku kasi tau En Win. Perbincangan hanya dilakukan bila aku nak pilih tempat....dan bila dia setuju aku uruskan selebihnya. Dia kan tuan besar tau2 benda semua nampak cantik jer...nyampah.

Aku mmg kena handle benda ni semua....kalau aku tak buat maknanya tak merasalah aku anak beranak berjalan.  A to Z ya dari book flight, hotel, pembayaran sana sini mmg kerja aku lah. Dia mmg siap2 nak pergi jer nanti. Tak pun lagi seminggu nak bertolak baru dia pura2 tanya "Semua ok ma...u nak I tolong apa2 tak".... malas aku nak jawab buat sakit jiwa jer nanti. Disebabkan En Win bagi aku kuasa pilih tempat percutian mmg setahun aku tibai masukan dalam agenda ada dua percutian setahun. Satu percutian bersama keluarga dan satu percutian hanya berdua sahaja (itu pun kalau ada budget lebih).
 
 
So kalau korang ada kategori suami macam ni...sila ikut taktik aku ni....paksa sikit....buat dek book jer flight....kalau dah book mesti kena pergi kan!!! keluar duit sendiri dulu takpe itu kemudian boleh claim...hahaha. Dah book...bila nak kasi tau buat anje2 sikit...bila sekali buat berjaya...barulah boleh cuba dua tiga kali....hahahaha. Jahatnya aku....tapi itulah yang aku buat dulu....sekarang En Win tak terkata bila aku book...dia ok jer. TAPI pastikan first trip berjaya dan penuh dengan kegembiraan. Barulah boleh ke second trip...hahahaha "matilah ajar benda jahat"
 
 
Aku dah book percutian bulan 11 dan 12....korang bila lagi....gi intai Air Asia or Matta Fair tu...hahahaha!!



 
Kasut anak2 pun dah beli....(saya berjaya goda suami)...#tanganditetekmatakeatas"...muahahaha

9 comments:

mama maman aka yana said...

bijak.. bijak.. hehehe

tp kann... kita hampir sama arrr.. urusan utk book ticket, hotel mg kerja kita arrrr... cuma kami diskus date atau bulan nak gi, dan budjet berapa.. selalu budjet tuh atas persetujuan bersama.. 50-50 kuar.. hehe

mama leen said...

kak elly ni lucah la.. di tetek.. hehe

Irfa said...

aku nyer konsep ada $$ baru fikir
hahaha..

lawa kasut tu,beli kat mana?

strawberi said...

biasala..mmg pun...kalo bukan kita yg beria..mmg tak merasa laaa..kalo sy...setahun skali..dh okla..so..thn ni plan utk thn dpn..dh start survey2 flight dlu..then baru hotel atau homestay...byr satu2..takdela rasa cm kuar byk sgt skaligus...so..laki pun ok la kan

Anonymous said...

Bestnye g jln2

Anonymous said...

Enjoy ur trip dear!!!

Shima Ahmad said...

tgnditetek? muahaha

Jan@Afzan said...

pandai k.elly!

tapi memang pun, selalu pun Jan jugak yang organize semua, cuma tanya tarikh somi free, selebihnya Jan settle. Somi keje dia, drive kan je ke tpt kejadian...hehe. Tapi dah lama tak bercuti..sob2x..

Happy holiday kak..in advance!

Wooo, nak main salji kat mana?

Anonymous said...

Nak tiru gak la hihi....