Nuffnang Advertisement

Friday, August 23, 2013

Wangi-wangian

Nasib baik akak kau ni tak merajuk lelama....merajuk ngada2 jer itupun setelah En Win cium ubun2 kepala aku bagi panas kat kepala ni keluar....berkepul2 jugak lah asap keluar tanda betapa sentapnya akak....ialah akak punya blog tapi akak yang dipertikaikan. Tapi tak kesah lah akak sentap pun waktu tu jer sengaja buat gempak sebab nak tengok ramai tak peminat akak pujuk....haktui....hahahaha. Thanks korang bagi kata2 semangat....bila akak baca terus teruja nak up entry 13 kali sehari...hahaha.
 
Panggilan akak ni nampak tetua bebenor lah pulak...apa kata korang panggil Sis Elly sedap sikit telinga ni. Tak kisahlah kan Sis Elly pun bukan suka melazer orang Sis Elly cuma suka up entry bodoh2 jer...jadi yang baca pun samalah kan....hahahaha. Ampun2 gurau jer....senjaga nak hidupkan susanan ceria supaya bila Sis Elly baca balik penulisan sendiri....Sis Elly boleh gelak terguling2.
 
Sudah2 tak boleh tahan aku ber"Sis" ni....back to normal macam hiprokrit benar aku rasa. Korang suka tak Wangi-wangian. Merstilah suka kan...mana ada orang suka busuk....giler soalan tak berasas langsung. Tapi aku rasa aku lagi giler kot sebab aku extra suka wangian diwaktu malam. Ini bukan unsur2 sex ya ....aku mmg suka wangian diwaktu malam sebabnya bagi aku bila badan kita letih bila mandi kita menggunakan bodywash yang Wangi....syampu yang Wangi macam boleh jadi segar bertenaga balik. Korang rasa tak macam tu...ker aku jer.,...sebab bila aku tanya kengkawan kat opis ni diaorang kata memalam tak boleh Wangi sangat nanti boleh pening....hahaha. Tak kisah lah kan!! aku suka jer....bila tidur sebelah suami konpiden jer....hahaha unsur sex lah jugak tu kan!! hahaha bodoh
 
Rutin aku selalunya selepas mandi aku dah start pasang Wangi-wangian didalam bilik lepas tu pasang aircond bagi bau meresap sikit keseluruhan bilik. Wangian pilihan tentunya lavender sebab boleh lapangkan otak yang berserabut ni dan merelaxkan jiwa. Jadi tidur pun lena jer..tak caya cubalah.
 
 
 
Bodywash....aku bukan bukak satu2 ya.....memang aku letak sekali 3 botal dalam bilik air. Nanti aku boleh pilih mana2 wangian bodywash aku nak pakai hari tu. Dulu aku suka beli bodywash kat Body Shop sekali bila cuba bodywash kat Victoria's Secret terus jatuh hati. Sekarang tengah promotion RM129.00 untuk 3 botol ni.
 
 
 
 
Dah selesai pakai baju aku suka sembur lavender perfume ni kat badan...bau dia segar giler....sedap nak mampus. Fresh sesangat. Aku pun pelik kat diri sendiri...orang suka pakai wangian waktu siang aku suka pakai wangian waktu malam....entah lah macam best jer memalam Wangi. Siang aku pakailah perfume tapi seteruja wangian aku pakai diwaktu malam.Rasa bila letih berkemas, memasak...lepas tu mandi dengan bau2an yang Wangi, bilik Wangi, badan Wangi feeling dia macam best jer...hahaha.
 
 
 
Yang ni khas aku pakai pada malam khamis jer....eh! Hahaha...tapi betul lah bila pakai perfume ni  macam stim jer....Matilah. Tapi serius bau dia macam ada ransangan tertentu....bagi akulah ya...bagi korang aku tak tahulah.
 
"Sila pastikan anak anda tidak membaca blog ini"...hahaha
 
 
 
Day perfume. Selalunya aku akan pasang pewangi ni bila aku berada kat rumah disiang hari. Contoh macam hari cuti2...bila aku nak tidur petang sekejap aku akan pasang....bau  perfume ni segar jer....Wangian ni ada bermacam2 pilihan....untuk relax....untuk pening...untuk sakit2 badan korang boleh pilih mana yang sesuai untuk kegunaan korang. Pilihan utama aku adalah wangian yang relax kan minda.
 
 
 
Ini wangian untuk digunakan pada waktu malam. Lamp Berger. Korang masuk kan wangian tu kat dalam botol lepas tu nyalakan api lebih kurang dalam 10 minit....lepas tu korang padamkan api tu dan Wangian akan keluar....walawei ini lagi sedap giler...bau dia lembut jer....bila bau mata jadi sayu2 jer nak tidur...esok bangun mesti fresh...sebab tidur korang akan nyenyak giler.
 
Ini lah kegilaan aku....sekarang aku tengah cari wangian untuk disemburkan kat kat pillow and blanket....tapi En Win kata to much lah pulak kan...ok2 kita tunggu giler tu datang baru aku beli.
 
 

17 comments:

mami said...

elly,

yang day perfume ngan perfume yang last sekali tu nak beli tang mana? bagilah info sket beb....

Anonymous said...

salam kenal elly..

kita takkan pernah dapat memuaskan hati semua orang..
blog is satu terapi jugak.. terpulang pada setiap individu nak melabelkan setiap tulisan sebagai apa.. kalau mereka terima sebagai positif, positiflah ia begitulah juga sebaliknya..

keep writing elly..


-makcik_kuaters-

beta kupu said...

sy pun pakai VS jugak tapi body mist
yang pure seduction tu mmg disukai ramai!

Capt Lalok said...

elly yang botol terbakar tu buat sendiri ke beli..bg detail pliss..xkan nk wangi sendiri..kata utk kaum wanita...haha

atikah said...

sik baik kejap je majuk,kalu panjang majuk tk leh baca story sis elly yg brutal ni...mula2 bca blog sis elly terkezut gak ng ayat power sis elly n kehidupan sis elly yg sosial sikit(pendpt jujur ni ).tp tu life masing2...mana tau sis elly nnt akan berubah,kita tk tahu masa depan.semuanya ditangan ALLAH...so terus crita sis krn saya suka baca!

Anonymous said...

hi kak elly...sy ni silent reader jer.tp sy xtau la.sjak terbca blog akak ni...hdup sya jd xtnteram sgt.hr2 ketgih.haha,ntah.klu blh sya nk hdup sya happy n bhgia cam kak elly.sungguh motivate diri sya.k.elly tulis kerap2 k.

IdaShazana said...

banyaknya koleksi

Anonymous said...

aah..kat mana nak beli sume nie...rozie suka la wangi2 nie...

Anonymous said...

kak elly,

mane nk cari lavende perfume tu? share info bole? thanks

Mizznadeiya said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Tolong jawab ~ botol terbakar tu ada jual kat pavillion

NenetPenne (NP) said...

i pakai mandian body shop jer..tu je yang mampu...

Elly said...

Mami & Anony : Botol yang last sekali beli kat Bangsar Shopping Centre ada jugak jual kat Plaza Damas kedai tu nama Lamp Berger

Anony: Perfume Lavender tu beli kat L'Occitine butik shopping mall banyak butik Loccitine ni...kak elly selalu beli kat The Curve

All: Thanks Ya....love u lah....

Anonymous said...

Salam elly, dulu pun i gila lavender mcm you.... Lilin, air freshener, mandian, closet beads .....serba mak nenek levender, tp la ni dah tukaq ke sea breaze.....mood dah leri la kot....

sara82 said...

saya pakai spray kat bantal,body shop punya bau cam lemon2 skit...sedap cam mau kat hotel :)

Anonymous said...

I'm ur silent reader...I suka sgt entry ni..sbb I pn peminat wangi2 ni hehe
About perception orang tu, mmg bole down kalo dok layan sgt, biarkan je..teruskan ber blog ye.

Enilyn Eni said...

Hi semua, maaf ya. nak tumpang iklan.

Kami Pemborong/Supplier/Menjual Victoria Secret Bodymist 250ml High Gred Dubai (5A)

Harga RM35 sebotol.
Beli borong minimum 6 botol – Harga RM20 sebotol.

(Harga tidak termasuk pos laju)

Kalau berminat sila hubungi/whatsapp saya 014-7291252 (Ms. Eni)
Boleh lihat kat link https://www.facebook.com/Original-Reject-Perfume-Victoria-Secret-Bodymist-Malaysia-1702840786596458/