Nuffnang Advertisement

Friday, August 16, 2013

Raya ketiga dan keempat 2013

Sebenarnya kan aku dah malas nak cite pasal raya...bukan sahaja malas tapi wayar kat otak aku dah banyak terputus jadi aku lupa apa yang berlaku dihari raya. Aku punya tahap lupa mmg teruk ya...kenkadang aku nak bagi otak aku ni berfungsi sikit....aku duduk diam2 cuba ingatkan baju apa aku pakai semalam. See very bad kan lupa baju apa yang pakai semalam....takut wei buatnya aku lupa siapa suami aku...meloncat kegembiraan lah En Win.... hahaha
 
Aku ni terlalu banyak berfikir...contoh katalah kat office aku dah terpikir balik kang nak cuci baju, kemas rumah, basuh toilet....tapi bila sampai rumah badan aku letih jadi aku baring jap. TETAPI walaupun mata aku pejam otak aku masih berjalan "kena basuh baju, kemas rumah dan cuci toilet". Bila otak masih berjalan...walupun mata pejam tetapi korang tak lelap tidur....lepas tu pening....lepas tu mata letih. Bila dah letih apa yang En Win pesan pagi contoh bank in duit ker mmg aku akan lupa dan yang paling En Win angin bila dia borak aku pura2 angguk pada hal otak ke lain...masih fikir baju yang belum di basuh tadi. Korang faham tak apa yang aku cuba sampai kan....tak faham tak apa....biar aku tanggung sorang2...isshhh wayar korang pun dah putus agaknya...orang cite pun tak faham...hahaha.
 
Ini lah masalah pompuan banyak benor benda dah fikir....bil api, bil air tak sampai2 pun risau...haha. Sejak maid aku tak ada ni lagi lah aku busy...bila busy bertambah pelupa lah aku. Bayang kan dah dekat setahun tak cuci toilet sendiri, gosok baju, mop lantai...now semua kena buat sendiri. Tapi kan korang bila buat sendiri rasa macam puas hati lah pulak...baru tersedar selama ni maid aku bersihkan hanya yang boleh nampak pandangan mata jer...yang tersorok2 rupanya berhabuk ya...contoh bawah katil. Habuk tebal giler...tapi rasanya tak sanggup aku nak buat semua benda...."Pa cepatlah cari part time...cian bini u ni dah layu di tasik madu...kang tak dapat tunjuk kehebatan di malam jumaat u marah...eh" hahaha.
 
Melalut cite aku ni....ok Raya ketiga kejutkan budak2 awal pagi ajak gi bekpes...dah sebulan tak bekpes kat luar. Tempat pilihan nak gempak jer...tak pandang kedai mamak2....apa barang bekpes roti canai....kata bekpes kena lah makan macam omputih...makan sosej letak cili sos...hahaha.
 
 
 
Amboi eksyen korang yer...minum tea...gula nak letak sendiri. Yaya nak minum apa "Jasmine Tea". Berlagak korang ....kat rumah Teh Boh pun korang belasah.
 
 
 
Perempuan ni lagi berlagak...."English Breakfast please". Bergulung2 lidah nak menyebut...."Earl Grey Tea ya" Wah...bukan main Tea omputih tu....hahaha.
 
 
 
Ini lagi bapak berlagak....Coffee Latte and Pancake ya. Wah! bukan main pancake...over kau ya!!
 
 
 
Yaya
 
 
 
Aku punya...amboi sosej sampai dua...hahaha
 
Lepas dah bekpes melayan anak2 cari barang mainan. maklum lah orang ada duit raya...beli2 esok tak ada duit jgn bising2. Jgn nak ngada2 asyik tanya balance tinggal berapa. Asal aku keluar duit kat wallet jer "Mama ambik duit adik kan". Hello!! tak main lah curi2 duit anak....mama tak curi ya...mama ambik jer.
 
 
 
Sila2....pilih...mama tengok jer dari jauh ya.
 
 
 
Ini mmg dari 3 tahun lepas tak habis2 buku fashion design
 
 
 
Make up tutorial book. Anak pompuan camni lah ya.
 
 
 
Ini mama tak approved....dah melambak pen kat rumah...sila letak balik.
 
Ok sebelum ingatan hampir pupus pasal raya keempat...marilah kita cepat2 taip. Raya keempat dapat jemputan dari Filla...Abang dia ada buat open house. Memandang rumah aku dan Peej dekat area2 tu jugak so bolehlah singgah...lagipun tak kuasa aku nak masak2 bulan raya ni jadi bila dapat jemputan makan harus setuju taip DATANG.
 
 
 
Peej and Filla.
 
 
Us!!
 
 
Mana cukup tangkap sekali...haruslah berkali2.
 
Rumah Abang Filla cantik giler...ala2 resort.
 
Peej: kalau aku kaya aku nak buat rumah macam ni...tapi tak tahulah bila aku nak kaya macam ni...haha. Elly kau suka tak rumah ala2 resort macam ni.
 
Aku: Aku suka moden...resort2 ni....banyak kayu aku takut ada hantu.
 
Peej: Habis rumah moden tak ada hantu.
 
Hahaha...orang suka berangan mmg suka borak2 macam ni. "Duit den bertengkek2".
 

6 comments:

mama leen said...

hehe.. lawak la kak elly ni..

Irfa said...

lagu feveret anak aku
duit den bertingkek2
hehe

bila nak kaya nih

Filla said...

boss aku takde ni, jom jalan? hahahah

emi mohamad said...

samala kita kak..kalo kayu2 mcm berantu je kupikirkan..hahhaha

Badd2222 said...

"kata bekpes kena lah makan macam omputih...makan sosej letak cili sos...hahaha"

bahahahahaha

IdaShazana said...

Sampai sudah tak paham lagu tu. Oooo,, bertingkek2crupanya