Nuffnang Advertisement

Friday, August 2, 2013

Korang aku nak ngadu....

Holloh3 comel bebenor nak ngadu nasib...nak bagi satu dunia tahu masalah nko kan...ini kalau En Win baca mesti dia kata aku ngada2. Dia mmg suka sakitkan hati aku...kang I nangis baru tau...huhuhuhu
 
Ngada tau maid aku ni...nak dekat2 raya balik kampung pulak. Balik terus ya dah tak datang2 lagi. Maid aku ni cuma datang kemas rumah aku seminggu 3 kali dah dekat setahun dia kerja ngan aku. Beban aku mmg ringan sangat kalau dia ada. Dia akan kemas rumah, basuh dan gosok baju. Sekarang dia dah tak ada aku hanya mampu menangis sambil mengosok baju ditepi pintu stor.
 
Kat rumah ni aku bukan ada 2 anak tapi 3 ya...En Win masuk dalam kategori anak2 jugak sebab dia lebih dari budak2. Niat membantu dia mmg bagus tapi sebenarnya lebih memeningkan kepala aku. Contoh dia tolong aku masak tapi dia punya sepah kat dapur macam 2 kali kerja aku kena buat, Semua periuk dan pinggan dia guna. En Win tak boleh tengok kalau  baju dalam almari banyak yang dah gosok dia jadi teruja asyik nak salin baju jer....nko dah kenapa bang ooi....kanak2 sangat perangai tu.
 
Aku tak cakap En Win tak tolong langsung...dia tolong lah vacuum dan mop tu...tapi setelah aku membebel dan hempas2 barang bagi dia dengar sikit...hahaha. En Win suka berkemas kat luar rumah, melayan budak2 mmg kerja dia tapi nak suruh basuh baju dan lipat mmg nando ya. Aku letih korang...balik kelam kabut masak..lepas tu berkemas, memberus baju sekolah yang macam belacan anak aku pakai, lipat, gosok, susun belum lagi bilik nak kena kemas...ishhh macam2 lah. Nasihat dari akak siapa yang banyak duit jangan lah beli rumah dua tingkat ya...seksa nak kemas.
 
Bila badan terlalu letih mata aku tak boleh tidur...macam tidur2 ayam jer sebab otak aku masih bergerak fikir apa nak buat besok. Ini nak dekat raya lagi banyak kerja nak buat. Pukul 6 pagi dah  bangun...kekadang bila badan terlalu letih aku nampak sampah cepat2 aku tendang bawah katil....muahaha. Nampak habuk aku jeling jer sebelah mata. Ini tengah berusaha cari part time yang boleh dipercayai.
 
Tapi nak buat macam mana kan...inilah tugas seorang isteri. Nak ke tak nak korang kena lakukan. Tanggungjawab kena laksankan. Badan letih ker sakit ker kena bangun demi anak2 dan suami. Wahai sang suami hargai lah isteri mu...peluk dan belai lah dia setiap hari...eh....hahaha
 
Ok puas hati dah ngadu...meh lah cuci mata dengan lauk berbuka semalam
 
 
 
 
 
Kurma Ayam. Punya lah letih tapi nak riak gak kat FB dan IG instead of kurma ayam aku tertulis kurma daging. Komen ngutuk bukan main korang ya...Ayam ker daging kak ooi....eh tgk macam ayam jer...
 
 
 
Sardin sambal...En Win request nak makan dengan roti arab
 
 
 
Ikan bulus. Ada balance kat fridge jadi goreng jer lah
 
 
 
Ini lah lauk semalam. Ada Kari semalam... perangat jer kan. Sayur dah kehabisan stok jadi tak ada hijau2 kat lauk berbuka semalam.
 
Nanti kalau letih aku ngadu lagi ya!!
 
 

16 comments:

Miss Moon said...

mmg penat kan Elly



phewwwwwwwwww ..lap peloh kat dahi . Aku kalau mc pun duk kat umah tak der nya aku nak tido je kat bilik ...

sebelum naik tido ...pegi start mesin dulu ...set yg paling lama hahahha ...cek air masak ada ke tak ...alang nak naik atas angkat skalik apa kain baju dah lipat wat naik atas ....nasib la kan umah 2 lapis ...

pastuh dah tido kang bukan nye ley lena 3 4 jam kadang sejam pun rasa dah lama turun plak pegi jemo kain nanti nak plak sapu umah bagai ...mmg mcm2 la

tapi kalau laki mc ke cuti cam tew aku tinggal cam tew jugaks aku balik

win tew ok la jugaks tolong kemas sapu mop bagai ...laki aku nan ado

but part hiburkan hati aku n anak anak dia the best ....so aku kadang cam .......urut dada laju laju n ckp bersaba laaaaaaaaaaa

last few weeks aku penat giler ...ngan perut ala mengeras bagai ...aku kemas2 nampak dia selamba je meniarap dpn tv ...aku cam ok fine ..aku g buang sampah bagai ...so aku rasa no piont aku nak cari pasai start a fight ke apa

aku naik atas kemas bilik isk pastuh aku nangis sorang2 sambil susun baju anak ......vley takkkkkkkkk very the drama melayu klasik hitam putih hokey

aku tak reti nak marah ...marah aku ...cara aku lepas geram adalah ngan nanges ......nanges cam teresak2 cam kena dera hokey . Bengong bila aku ingat balik ..........

Skalik dia naik tanya napa semer ...aku cam ok lagi skalik hamek nko berbulan2 punya tak puas hati kuar ....vley dia peluk aku n tepuk2 .........

pastuh cam kena sumpahan terus aku hokeyyyyyyyyy giler betui hati pompuan dpt peluk pun dah legaaaaaaaaa .

adehhhhhhhhhhhhhhh

tew la aku ckp kat dia aku nak suh dia buat mcm2 tapi aku pun kesian dia penat bagaiiiiiiiiiii tapi mummy pun penattttttttt tolong la faham samaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Miss Moon said...

mmg penat kan Elly



phewwwwwwwwww ..lap peloh kat dahi . Aku kalau mc pun duk kat umah tak der nya aku nak tido je kat bilik ...

sebelum naik tido ...pegi start mesin dulu ...set yg paling lama hahahha ...cek air masak ada ke tak ...alang nak naik atas angkat skalik apa kain baju dah lipat wat naik atas ....nasib la kan umah 2 lapis ...

pastuh dah tido kang bukan nye ley lena 3 4 jam kadang sejam pun rasa dah lama turun plak pegi jemo kain nanti nak plak sapu umah bagai ...mmg mcm2 la

tapi kalau laki mc ke cuti cam tew aku tinggal cam tew jugaks aku balik

win tew ok la jugaks tolong kemas sapu mop bagai ...laki aku nan ado

but part hiburkan hati aku n anak anak dia the best ....so aku kadang cam .......urut dada laju laju n ckp bersaba laaaaaaaaaaa

last few weeks aku penat giler ...ngan perut ala mengeras bagai ...aku kemas2 nampak dia selamba je meniarap dpn tv ...aku cam ok fine ..aku g buang sampah bagai ...so aku rasa no piont aku nak cari pasai start a fight ke apa

aku naik atas kemas bilik isk pastuh aku nangis sorang2 sambil susun baju anak ......vley takkkkkkkkk very the drama melayu klasik hitam putih hokey

aku tak reti nak marah ...marah aku ...cara aku lepas geram adalah ngan nanges ......nanges cam teresak2 cam kena dera hokey . Bengong bila aku ingat balik ..........

Skalik dia naik tanya napa semer ...aku cam ok lagi skalik hamek nko berbulan2 punya tak puas hati kuar ....vley dia peluk aku n tepuk2 .........

pastuh cam kena sumpahan terus aku hokeyyyyyyyyy giler betui hati pompuan dpt peluk pun dah legaaaaaaaaa .

adehhhhhhhhhhhhhhh

tew la aku ckp kat dia aku nak suh dia buat mcm2 tapi aku pun kesian dia penat bagaiiiiiiiiiii tapi mummy pun penattttttttt tolong la faham samaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Yati Ali1 said...

Elly,

akak pun dah tak ada maid. malas nk peningkan kepala, baju sekolah anak semua hantar dobi siap gosok. jumaat malam hantar, ahad malam baru ambil.

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

alolooo.. ingat nak ngadu pasal apa tadi. takpelah kak mana tau ada hikmah disebalik kejadian,

Anonymous said...

akak... tugas suami kemas rumah... tugas isteri melayan suami jer... hehe

Anonymous said...

moon ko komen ker wat entry nih hahhahaha....

Jojet said...

suami pon sama kak elly, samaaaa! klw masak kecah die, mcm kenduri 5 hari 4 malam tanpa henti..pastu bersepah segala tok nenek bagai kat dapur..hakakk jugak kena kemas..

Atie said...

sedapnya la nampak sambal sardin K.Elly tu..nak resepi...

obor obor said...

Kak elly, kalau nak sy ada maid, 3 times a week, keje baik. Muslim philopino.

obor obor said...

Kak elly, kalau nak sy ada maid, 3 times a week, keje baik. Muslim philopino.

Anonymous said...

Itulah yg semua wanita mcm kita lalui. Sbg wanita islam all that job sebenarnya bukan keje kita, layan suami jer! Tapi kita selalu rasa bila dah berkeluarga, all kita share dgn suami, but sometimes dia org tu tuli @ pekak badak ttg t/jwb demer. Mula mula kita ikhlas membantu, tp bila dia org dah take for granted, kita rasa terbeban! Betul tak elly? Dah x ikhlas kan! Ini lah yg selalu membawa kpd situasi "gunung berapi tidur" yang lama lama.......bawak berbincang! Luahkan! En Win tu nampak mcm org yg boleh dibawa berunding jer! Talk to him dear! Mengamuk tak menyelesaikan masalah.

Anonymous said...

sis elly, sambal sardin tu nampak cam best jer..nak resepi leh? hehehehe

-natasha-

Elly said...

Obor2 - email i boleh info tu ellyirfan@gmail.com

Anonymous said...

kesiannn.... tolong dengar jer lah...

-NP-

rossdowsen said...

yang main tendang2 masuk bawah katil tu macam sama je dengan saya. hahaha...letihhh wooo

aNgRiAni said...

Salam,

menggodanya sambal sardin tu!!!

Selamat Hari Raya Elly :-)