Nuffnang Advertisement

Friday, July 19, 2013

Cuci mata jer....

Pa...jangan panik. I tengok jer...cuma terbayang2 jer kalau pakai ngan baju kurung di waktu raya mesti cantikan....hahaha. Ini kalau aku bersuara ngan laki aku pasal handbeg ni ada yang kena lempang kiri kanan. Aku baru cakap "Pa hand"....aku baru sebut hand jer pun dia dah jawab "Jangan nak ngada2"
 
Cantik nyer colour dia.....tali tu cantik sangat kalau disangkut dibahu....banyak barang boleh isi kat dalam handbeg tu...handphone u pun I boleh simpankan. Tisu satu kotak pun boleh di isi...Kerengga2 hutang 10 bulan boleh tak?? matilah beli beg berhutang.....hahahah
 
Ok marilah beramai2 kita pejamkan mata dan bayangkan korang tengah memakainya...sambil bersalaman sanak saudara. Alangkah bahagianya korang diwaktu itu...kerana beg idaman berada disisi...walaupun tahun ni baju tak bertukar masih memakai baju yang berada didalam alamari sahaja...tetapi beg harus diganti dengan yang baru kerana ia sangat2 penting untuk menyimpan alat make up dan wallet suami....hahaha matilah hasut orang bulan puasa.
 
 
 
 
Dior spesis grandvile
 
Ok lah itu jer nak hasut!! Korang beli siap....jangan nak ngada2 riak kat aku. I tak boleh terima ok!!
 
 
 
Resepi Ayam Cili
 
Amboi dah jadi master chef bagi resepi bagai....atas permintaan ramai katanya
 
Bahan2
Ayam
Cili Kering
Bawang Kecil
Kicap dan sedikit air
garam dan gula
 
Cara2
Ayam digoreng bersama kunyit tapi goreng separauh masak jer ya. Tumis cili dan bawang sehingga masak. Kalau nak sambal banyak banyak lah cilinya ya. Agak cili dah macam kering masukan sedikit air dan kicap...masukan ayam. Letak garam dan gula biar betul ayam masak dan boleh diangkat.
 

8 comments:

Anonymous said...

hahaha.. lawak baca post ni.. perenggan atas tgh berangan-angan hbag baru.. tetibe perenggan bawah bg resipi hahaha.. very the funny.. =)

-ain

intandayani said...

cite handbag tetibe boleh masuk resepi ayam..haha

Zura Lee said...

ciss nk bg resepi ayam je pun, siap cite beg plk..dah tk pasal2 org terliur nk beg baru !!!! huwaaaaa...

Aien said...

Elly,

Tengkiu sbb share resepi ayam pedas mak u tu...sayang elly!!

~I'M SHOPAHOLIC~ said...

jelitanyeeeeeee dior granville tu kak elly.. kat kak kenge eh... :D

Kak Jah said...

kak, xde ke gmbr ayam tu...boleh try ni..bahan simple jek tu

BEA.Xaeren. said...

sabo je laaa...cite handbag pastu tetibe last-last bagi resepi.. hhahha..

annur zahiyya el shirazee said...

sis nak tengok pic ayam cili tu boleh ? cam sedap jee... =) boleh laaa...