Nuffnang Advertisement

Wednesday, May 22, 2013

Suka tengok telatah orang bercinta...

Actually aku banyak gambar makanan nak riak kat korang tapi macam kesian pulak kat korang kena telan air liur nak pulak kalau ibu mengandung kang leleh2 air liur baby nanti bila keluar sbb kan gambar aku....hahaha. Semua tu alasan aku jer...malas aku nak download gambar lepas tu nak letak watermark lagi...hari ni mood tak ada nak download2 ni...jadi meh la borak2 kosong jer.

Aku kalau keluar jenjalan ngan En Win dan anak2...aku memang suka menyibuk pandang2 keliling tengok sytle rambut, tengok pakaian, tengok kasut yang orang luar pakai. TAPI yang paling aku suka tengok  telatah perangai orang bercinta. Lepas dah tengok sah akan jadi bahan umpatan aku ngan En Win...hahaha. Laki bini sama jer perangai tak elok.

Bercinta lah katakan..mulut comot sikit lelaju jer kesatkan...hahaha

Tak main pegang2 tangan ni peluk pinggang terus...barulah best

kalau naik eskalator dia punya peluk macam takut bebeor kekasih hati jatuh

Makan sikit2 je lebih kepada sentuh2 pipi...lentok2 kepala dan senyum2 cute

Bukan lah kata aku dengki atau jeles tapi suka jer tengok sbb orang yang sedang bercinta ni kehangatan cinta dia membuak2 tak peduli dengan orang lain sbb bagi diorang dunia ni hanya mereka berdua sahaja. Jangan lah tipu korang pun pernah buat semua ni masa bercinta dulukan dan pernah mengalami perasaan macam ni kan. Akulah pasangan yang paling romantis, yang paling bahagia tiada siapa dapat menandingi kebahagian kami...betul tak....hahaha jgn nak senyum.

Itu yang sampai terjadi buang emak kerana sanggup bersama kekasih...kekasih lah ratu hatiku. Tahulah tu kan aku mengumpat pasal artis mana...baca blog Beautiful Nara lah tu...hahaha.

Sekarang baru aku tahu kenapa orang tua dulu2 atau orang yang dah berkawin menyampah betul tengok perangai budak2 yang sedang bercinta yang peluk2 maut ni walaupun mereka dulu pernah mengalami perasaan tu dan pernah berperangai macam tu. Jawapan nya senang sbb aku rasa jawapan orang yang sudah berkawin bunyinya akan sama...."waktu bercinta lain tengok lah dah kawin nanti peluk tak 24 jam, sempat tak korang nak gesel2 pipi, sempat tak nak merajuk2"....hahahaha. Sebab selalunya fokus orang yang bekawin  ni dah jadi lain sayang didalam hati tunjuk bila perlu sahaja yang lebih penting macam mana nak kukuhkan kewangan keluarga dan anak2. Jadi nak duduk2 atas riba ni...nak genggam tangan waktu makan ni...tunggulah hari2 istimewa ya. Kalau buat pun sebulan sekali kot...hahaha.

Romantik orang dah kawin ni lain sikit..kalau sebelum kawin suka tunjuk2 kasih sayang depan orang tapi bila nak kawin jadi segan pulak...nak cium pipi bini pun tengok kiri kanan...hahaha. Laki aku tak malu...aku yang malu...hahaha. Orang dah kawin ni lebih selesa manja dalam bilik....nak peluk atau manja pun bila jalan berdua atau holiday berdua. Nak tunjuk berkasih sayang depan orang tua tak kot. Tapi depan anak2 kita perlu tunjuk kan kasih sayang suami isteri untuk jadikan contoh bila diorang berkawin nanti. Jgn sesekali bergaduh terjerit depan anak. Aku kalau bergaduh ngan En Win lebih kepada jelingan mata atau sms sbb nak mengamuk2 atau jerit2 takut anak dengar. Jadi kena tahan perasaan marah...paling kuat pun aku melalak dalam bilik air. Nak merajuk lelama pun tak boleh sebab aku kena bercakap dengan En Win...so pepandai lah pujuk hati sendiri...malam dah tidur sesama baik lah tu...hahaha.



 

7 comments:

Capt Lalok said...

betul elly, kita bercinta dulu lain skit..tapi budak now..bercinta lain macam..

serrrammm tgk..terfikir nnt bila anak cucu kita bercinta mcm mana pulak..monyek style kot..bergayut kat pokok..kalu nak putus dgn aku..aku terjun pokok..hahahahaa..teruk nyerr imagine aku...

sheisjaz said...

hehehe...betul2 kak Elly..
Saya pun kadang suka tgk gelagat mereka..pastu start r nak mengucap banyak kali kan..hehehe..
Suami saya cakap..betullah org tua2 ada cakap.."bercinta pegang2 tangan..nanti da kawen, isteri kat depan,suami kat belakang.." ialah suami bawak anak..isteri plak tolak stroller anak kecil.. Bila pk ada gak betulnya kan..
Xpelah..janji kita bahagia suami isteri..

atam said...

Salam elly,

akk pembaca senyap blog u.. hahah, bila baca entry yg ni teringat bila anak dara akk umur 8 tahun tegur akk n hby sbb kitorang dok atas katil pelok2.. 'babah ngan mama nnt lps ni kena 'mandi hadas' sbb dah pelok2.. mati ar baru pelok2 dah kena mandi hadas... hahhahahahah.. advance budak sekrang ko!! hiks

Rinna said...

Kdg2 mmg seronok tgk aksi org2 bercinta nie tapi kdg2 menyampah pun ada gak.. terover le plak hehehe.. :)

cikji said...

Setuju k'elly! Suka tgk peel org bercinta tp kekadang meluat pun ada haha. Over sangat. Kita dulu bercinta gk tp tkde lah camtu sekali

Irfa said...

terbaiklah elly..
agaknya mcm tu lah perasaan org dah kawen tgk kita masa kapel2 dulu.hahaha

ada satu kejadian depan aku bebaru ni.kapel gaduh manja dalam bas..awek kejap2 lap airmata.mcm2 cara si balak memujuk.aku senyum je smbil kata dalam hati 'kalau bercinta.dapat naik bas berdua seronok kemain.besok ko tgk kalau dah kawen,nak lagi tak naik bas?' hahaha

hayati hashim said...

Paling x bole blah siap bawa handbag si dara pujaan. Bio la handbag kaler pink pun...hihi