Nuffnang Advertisement

Tuesday, May 7, 2013

Pre Wedding

Kembali bersiaran setelah busy berkempan minggu lepas...hahaha. Tak caya kan...betul lah aku busy berkempen ketuk rumah sorang2....tak caya sudah lah. Last week aku busy sikit adik En Win nak kawin. En Win cuma ada adik perempuan sorang jer jadi  kena lah turun padang jugak bantu apa yang patut.

Sebelum aku cerita lebih lanjut tentang majlis akad nikah dan bersanding kita cite dulu pre wedding baru lah best baca satu2...lagi pun banyak lah sikit entry nak up...kang aku melopong jer depan computer sbb tak tahu nak update cite apa....lepas tu korang bising2 "kak elly cantik (hahaha itu tifu) bila nak update blog".

Seminggu sebelum wedding kitaorang gi makan2  dekat kayu SS2...apa lagi kari kepala ikan lah....sedap nak mampus makanan kat sini. Lepas makan jangan lah korang ngada2 nak jalan mana2 sbb confirm mata kuyu nanti...teringat bantal jer.



Kalau dulu kitaorang sekeluarga selalu keluar makan sekarang dah jarang sangat sbb bapa En Win tak berapa sihat sekarang.



Bakal pengantin. Asal aku usik jer pasal malam pertama jer...terlonjat2 kegembiraan. Tak sabarlah tu!!



Tu dia kari kepala ikan!!


Beza En Win dengan adik perempuan dia 12 tahun.....jarak jauh giler. En Win selalu cite kat aku waktu adik dia lahir dia rasa macam nak bunuh jer si Shira ni sbb asyik melalak jer lepas tu semua orang tertumpu kat Shira...hahahaha jeles lah tu sampai tahap nak membunuh.



Walaupun jarak diorang jauh tapi boleh nampak betapa close nya mereka berdua. Ialah tu jer abang yang ada. Nanti aku cite waktu nikah ngan wedding berpeluk adik beradik...boleh nampak kasih sayang antara satu sama lain.

En Win jenis yang cepat lembut hati....macam mana marah sekali pun lepas tu dia akan turutkan apa kemahuan adik dia. Macam tu juga sebaliknya.



Disebabkan keluarga kami tak besar...jadi kena lah saling bantu membantu. Tugas aku uruskan bilik pengantin dan isi bunga telur. Benda2 yang lain diuruskan pengantin sendiri sbb kitaorang tak buat kat rumah jadi tak ada busy sangat. Nikah di masjid...bersanding pulak di Duches Place.



Muka keletihan...aku kalau benda yang kena duduk berjam2...aku cepat tension...sbb aku kan suka bercakap jadi kalau kena buat benda serius macam ni...konpem menguap 80 kali. Nasib baik si kecik ni ada temankan aku. Boleh lah borak2 hal mainan....hahaha.



Bakal pengantin sibuk tgk guest list.



Telur pindang.


Beriya2 aku cucuk bunga pahar


Jumaat malam semua kena berkumpul kat Duches Place utk rehearsal. Anak aku kan jadi flower girl kena lah praktis jalan sopan santun....kena lah ikut rentak lagu...kang pengantin jalan depan flower jalan celah2 tetamu..siap nak jawab tu. Aku jugak di persalahkan nanti!



Duches Place...pelamin belum siap sepenuhnya.



Sebelum rehearsal kita meeting dulu


Nen yang risaukan cucu2nya!


Inai


Meeting lagi!!


Aku selaku penasihat anak2 atau lebih dikenali sebagai manager.

Anak2 aku ni pemalu macam aku jugak....jadi tahap kerisauan aku sangatlah tinggi. Risau hari persandingan nanti diorang tak nak jalan...ataupun duduk tepi pelamin tak nak buat apa2...tak dapat pulak orang merenjis bunga telur nanti. Jadi aku kena bagi keyakinan kat diorang.

"nanti mama pakaikan korang baju cantik2 ya...make up kan lawa2...lepas tu kita buat rambut gulung2"



MC pun kena praktis....waktu bila kena baca pantun...waktu  bila nak announce pengantin turun



Waktu ni dah dekat pukul 10 semua dah kelaparan


Rehearsal utk flower girl bermula


Pelan2 jalan tu


Aaaaaauuuwww...siap suruh pegang tangan....belum boleh lagi ya!!



Duduk diam2 siapa suruh pandang kiri kanan....pengantin kena malu2...kalau boleh pejam mata atau tunduk jer....hahaha.



Yaya dah macam anak dara aku tengok. Dia sekarang dah boleh pakai kasut aku...saiz kasut sama...OMG anak aku dah besar!!



Holloh3 ayunya anak mama!!



Makan Beradap


Rehearsal settled pukul 11.00 malam...semua dah kelaparan. Esoknya pukul 9 pagi acara akad nikah pulak.



6 comments:

mama leen said...

wow memang cantik tempat ni.. emm.. nape la dulu takde tempat2 macamni kan.. hehe

mrs kayrul said...

tak sabar nak baca citer seterusnya nie...

farah liluniquecloset said...

Tak sabar nak tunggu elly publish gambar pengantin & flower gurl .

Jom klik http://www.uniquecloset.com.my/

kissz said...

haaaaa makan kat quan ice cream!!!
yummeh!
cerrr citer kak elly makan apa kat sana???

btw, anak2 kak elly somel :)

Irfa said...

en win dan adiknya muka sebijik sama
okey next..cepat sikit ye..hahaha

noly anna said...

hi.I am blogwalking.
If u want to be a glampreneur like me,do visit my blog http://nolyanna.blogspot.com/