Nuffnang Advertisement

Thursday, May 16, 2013

Meatballs and Burger Bakar Abang Burn….M.E.L.E.T.O.P

Dah 2 minggu berturut-turut asyik makan nasi minyak jer...tekak macam tak boleh masuk nasi lagi...cewah! cuba sua kat muka aku nasik beriani tgk aku makan ker tidak silap licin mintak nasi tambah lagi...hahaha. Pasal makanan aku mmg banyak penipuan sikit cakap jer diet padahal belakang korang aku belasah makan berpinggan2.

Dalam minggu ini aku asyik dengar jer kawan aku cite pasal burger bakar....actually pasal burger bakar ni aku dah lama dengar cuma tak pergi cuba jer lagi...asal nak pergi jer mesti aku melencong tempat lain, asal nak pergi jer hujan, asal nak pergi jer dengar orang cakap kena beratur panjang sampai kena ambik nombor ....jadi benda2 ni yang selalu bantutkan niat aku nak makan burger bakar.

Ahad petang tu tengah lepak2 tgk FB nampak gambar kawan aku  baik punya nganga makan burger bakar 2 tingkat lepas tu keju tengah meleleh2....pergggghhh berdebar nafsu aku. Terus clik gambar tu...tengok kat mana tempat burger tu....and the best thing dekat dengan kawasan rumah aku. Tak boleh jadi ni sbb anak2 aku dengan En Win memang hantu burger. Kalau malam pukul 10 jer telefon Mc D suruh hantar burger. En Win kalau masak burger dia sorang boleh hentam sampai tiga ketul burger...giler kan!!

So malam tu berangkat lah aku anak beranak gi Taman Dagang Food Court...sampai2 jer kat parking dah terbau keharuman daging burger...berbunyik2 perut aku. Maka lelaju lah jalan sbb nak chup tempat..hahaha. Burger Bakar Abang Burn ni korang kena chup tempat dulu lepas tu salah sorang kena beratur order burger. Tak payah ambik2 nombor korang boleh order terus bagi table nombor nanti waiter akan hantar. Bagi anak2 duduk dulu kat meja aku ngan En Win beratur. Sementara En Win beratur sempatlah aku buat  lawatan tapak sekejap...snap2 gambar bagi korang meleleh air liur pulak....hahaha. Aku kan nak jadi wartawan jadi kalau snap2 gambar ni rasalah glamer sikit.


Tu dia Burger Bakar Abang Burn!!



Daging buatan sendiri. Waktu aku snap gambar ni bergelen2 air liur aku telan



Bebola daging...aku tgk benda ni aku dah tahu anak2 aku mesti suka punya.


Pekerja ramai jadi tak payah tunggu lama....beratur lepas tu order nanti waiter hantar kat meja korang.



Apa macam....juling tak mata korang tengok burger ni!! Rugi korang kalau tak rasa Burger Bakar Abang Burn ni!!


Ramai pekerja kat tempat ni....so tak yah risau kena tunggu lama2



Restaurant pun besar dan selesa


Waktu korang beratur nanti waiter akan beri menu untuk korang pilih. Awas! Korang akan menjadi tamak bile tgk menu ni sbb semua menyelerakan. Itu yang terbabas order sorang 2 ketul burger




Meatball
RM9.90

Sedap giler ok! sampai sekarang aku teringat2 kesedapan meatball ni . Meatball ni macam pembuka selera lah...boleh share reramai. Ada 10 ketul meatballs dicampur dengan mushroom brown sauce dan ada tambahan wedges mayo cheese...yummy!




Kasi dekat sikit korang tengok!! Wei aku dah lapar balik...ni mmg nak kena repeat pergi sekali lagi!!



Bila Meatball ni sampai masing2 berebut2 masukkan dalam mulut...lepas tu pipi jadi kembung macam makan bola gollf....hahahaha



Wei!! mmg sedap aku rekemen makanan ni



siap tunjuk best lagi




Burger Beef Cheese
RM8.50

Ini Yaya punya



Burger Chicken Supremo Cheese
RM10.50

En Win dan aku order burger yamg sama.



Yaya pengemar burger no 1


En Win aku punya burger dia bantai...anak2 punya pun dia bantai. Semua dia nak rasa. Bila aku suruh order satu lagi dia kata malu...takut orang nampak dia banyak makan. Hujung2 dia paksa aku suruh order bungkus bawak balik.




Penuh kesopanan...tak berani bukak mulut besar2...takut kelihatan gelojoh di situ


Kesedapannya sehingga menjilat jari


Saya bagi 5 bintang untuk Burger Bakar Abang Burn



Bermacam-macam jenis burger ada kat sini...yang bertingkat2 pun ada, yang letak onion ring pun ada. Banyak pilihan burger kat sini. Aku gerenti korang mesti puas hati....balik nanti boleh gosok perut dan tidur dalam senyuman.


Kalau korang nak more info boleh clik FB :-  Burger Bakar Abang Burn

dan

Boleh juga visit website http://www.abangburn.com/

Kedai di buka dari pukul 5.00 petang sehingga 12.30 malam setiap hari.

Ini alamatnya:-

Burger Bakar Abang Burn
Dagang Avenue Food Court
Jalan B/3A Taman Dagang, Ampang

Apa tunggu lagi!!!!

7 comments:

Jojet said...

ya Allah..laparnya!!!

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

Ainul said...

kat shah alam ada jugak. burger pernah mkn.meatball blm lg.kena cuba ni :)

-cinta soFiaSafiya- said...

kakelI,,rasa nak jilat skrin nih tgk kesedapan buger ngan meetball tuh...

aduhai, awat kat PENANG TAkdak nih...huhuhuh kena mengidam jenuh nak kena p sana..hihihii

thanks kakeli, share info buger hoot nih..nnti turun sana, bole g carik in sha allah....

#silentreadr blog CUN kakeli <3

Papa-NtiQ said...

Hi Elly...cakap pasal burger bakar abang burn nih, saya baru jer gi makan kat branch dia di Johor Bahru. Best dan cepat!
Pics dah upload so kalu sudi jenguk la yer blog saya di www.blogmakanbest.blogspot.com topik dalam ni semua pasal makan, makan dan makan jerrrr 100%! takde topik lain :)
Dan.....kalu sudi (jugak) follow la yer blog saya nih TQ
Btw...seronok baca entri pasal Tun M :)

Papa-NtiQ said...

Hi Elly...cakap pasal burger bakar abang burn nih, saya baru jer gi makan kat branch dia di Johor Bahru. Best dan cepat!
Pics dah upload so kalu sudi jenguk la yer blog saya di www.blogmakanbest.blogspot.com topik dalam ni semua pasal makan, makan dan makan jerrrr 100%! takde topik lain :)
Dan.....kalu sudi (jugak) follow la yer blog saya nih TQ
Btw...seronok baca entri pasal Tun M :)

aliyah liyana said...

sodapnye,..memang nk g cube sok branch kota damansara..huhuu..meetball itu =)