Nuffnang Advertisement

Wednesday, May 8, 2013

Bersanding...

Sepatutnya aku up entry nikah dulu tapi boleh pulak pen drive tu tertinggal...dari tak ada entry aku up jer lah dulu entry pasal bersanding.

Bertempat di Duchess Place, Ampang. Duchess place tempat dia macam rumah omputih dulu2...jadi tak adalah besar sangat....paling ramai pun korang boleh jemput dalam 400 tetamu. Jadi sesiapa yang nak buat kecil2an boleh book tempat ni. Tempat mmg cantik makanan pun lazat. Korang boleh pilih konsep perkawinan yang korang suka nanti wedding planner akan buat ikut kehendak korang.

Majlis bermula pada pukul 8.30 malam...Alhamdullilah malam tu tak hujan. Risau giler sbb dah 2 malam berturut2 hujan lebat. Theme colour kami malam tu warna Brown...ala2 sweet gitu...hahaha. Aku seperti biasa dari pagi dah mula busy...maklum lah manager anak2. Awal pagi aku dah prepare baju utk En Win dan anak2 pakai utk majlis nikah sampailah bersanding dah gantung siap2. Kalau tak nanti mulut En Win macam berteh jagung membebel kalau semua benda tak lengkap...aku dah siap2 letak butang kat baju melayu, songkok letak kat tepi baju kalau membebel jugak memang cari pasal nama nya. Itu belum lagi aku susun kasut letak stokin bagai bagi jangan diorang terjerit panggil nama aku mintak itu ini. Dah siap semua baru lapang dada aku. Baru lah aku boleh bersiap dengan aman nanti...kalau tak prepare benda ni semua nanti baru nak letak bedak jer kat muka nama dah kena panggil.

Selesai majlis nikah...rehat2 jap kat rumah dlm kul 1pm ambik inlaw hantar duduk kat Sucasa...diorang dah book awal2 nak duduk kat sana...senang nak pergi Duchess Place nanti. Takut jem sebab area ampang kalau jem mmg tak bergerak. Aku ngan En Win lebih selesa bersiap kat rumah. Settled semua dalam kul 3pm bawak flower girl pergi saloon buat rambut ....aku pun join sekali lah....tak akan anak jer nak vogue mak pun kena lah nampak jelita malam tu...bukan selalu kan.

Lepas tu lawan2 ngan Filla hantar gambar kat IG....siapa lagi vogue....hahaha. Mak2 macam ni lah bila dapat kepul2 kan rambut terus rasa retis....hahahha.



Holloh3 comel nya anak mama. Hahaha....biar arr suka jer puji anak sendiri



Ketip lidah korang ya....hahaha jangan muntah hijau. Aku tetiba jer perasan jelita malam tu. Maklumlah rambut dah kepul2.

 10 kali tanya En Win "Pa lawa tak?"....hahaha. En Win layan tak layan jer....nyampah. Aku tahu dia mesti teruja tengok aku...hahahaha #larigoyangbontot#.

Sorry aku tak dapat tunjuk kan gambar penuh majlis....sangat2 busy melayan tetamu. Setelah tetamu pulang baru kami dapat bergambar...itupun atas bantuan Filla dan Radie.



Us


Ada macam Puan Sri dengan Dato Sri tak??...Hahaha.. Laki aku cakap rambut aku macam Rosmah. Darling! i tahu u nak puji tapi ego kan!! buat2 lah kutuk I...hahaha.



With pengantin. Keluarga kecil kami. Esok2 kalau Shira beranak adalah tambahan sikit. Kau jangan ngada2 nak rancang...kalau boleh bunting pelamin terus. Kalau dapat anak lelaki bagi kat aku....kau pergi buat lain. Ingat!! ini satu perjanjian. Eh! kenapa muka kau macam tak sabar jer nak cepat2 habis....tak tahan lah tu....hahahaha!!



Ini Radie punya kerja...aku suruh tangkap gambar aku dia gi tangkap gambar camera. Kreatip lah konon!!



My Father in Law punya family....pun ada 2 orang anak jer. Keluarga sebelah laki aku mmg tak ramai...bayangkan FIL aku ada empat adik beradik tapi anak buah ada 12 jer. Keluarga aku Kak Long aku jer anak 7 orang...hahaha. Siapa power sekarang!! jgn pandang aku sebelah mata.



Filla in d house!!!


My family with pengantin. Asal kau tutup mata Shira nak hint ngantuk lah tu. Jangan harap kau boleh tidur awal ya. Tengok pengantin lelaki...senyum ada makna tu.....muahahaha



Candid. Eh! tu Radie kan.


Nak jugak bersanding 4 orang!!



Dan lagi....selagi gambar tak nampak vogue kena tangkap sampai 50 kali. Ayu jer kau Filla. Radie macam Hang Tuah....hahahah



Flower Girls


Kiddos!!


With Auntie Shira n Uncle Decky!!


Selamat Pengantin Baru!!


My Family!!

Selamat Pengantin Baru untuk Shira and Decky. Kami sekeluarga mendoakan semoga berkekalan sehingga ke akhir hayat. Anak tak perlulah ramai2 kang aku terbabit kena jaga sekali...tengok muka Decky macam boleh bagi sampai 10 anak...control2 ya...hahaha. We love u so much.!!!


Esok aku cite pasal nikah ya!!

15 comments:

mama leen said...

memang cantik la baju k.elly

Irfa said...

suka tgk family ko elly
anak tak ramai takpe..janji berkualiti ;)
kalau mampu beranak la ramai2 apa salahnya ye tak?hehe

Halimaton Hanafee said...

cantiknye rambut kak elly..sesuai

Anonymous said...

Kak Elly! Baju jahit kat mana?? Lawaa :)

Anonymous said...

perfect family..semua comel :)

baju kak elly tempah kat mana?nmpak cantik je cutting dia.

shahira yasin said...

baju elly jer cantik!? habih baju aku persis Suzanna Sundl Bolong ni camner...muahahahaahahahahahaha.

Cik Puan Rara said...

heheheh adik mst posing lg vouge dr kakak.kakak pemalu ye.

Filla ~ Kasihs said...

hahah.. puas aku duduk kebelakang kat atas pelamin tu.. supaya aku nampak kecik sikit.. nasib taktik berjaya.. hahah.. utk shira selamat pengantin baru!!!

IdaShazana said...

kalau macam ni punya vogue, silap2 kak ipar yang berisi dulu dari pengantin baru

Anonymous said...

kak elly, bju jahit ke bli yg dah siap.lawa...!

Anonymous said...

kak elly, u must answer oke! bju jahit ke bli.. nk tawuu jugakk

Elly said...

Puas lah aku tayang muka...baju aku pulak korang puji...hahaha. Baju ni akak tempah dik....kain dan lace beli kat gulatis. Tempah kat Kelana Jaya. Rambut kepul2 buat kat Bukit Antarabangsa.

shahira yasin said...

hari ni pengantin pening! hahahahahhahaa

Anonymous said...

kak elly....

comel giler..suke i tgk u...vouge gitu..

MyraQhairel said...

kak..pic yg last sekali tu kak ko print besokan kan...pastu gantung kat uma....cantekk....