Nuffnang Advertisement

Thursday, April 18, 2013

Perasan berdebar...

Korang pernah tak alami jantung tiba2 berdebar tanpa sebab...aku mmg cukup menyampah kalau perasan macam ni tiba2 datang. Nak pulak bila cuba lawan dengan baca selawat...mesti debaran tu semakin kuat. Mula lah aku start call Mak, Abah tanya keadaan diaorang ok ker tidak. Bila call En Win mesti aku kena sound balik..

Aku: Pa....dari pagi tadi jantung I berdebar...macam tak sedap jer hati ni...knp yek??

En Win: U ni ada jer lah...baca selawat banyak2


Tak suka kan hati debar2 ni...sbb rasa macam ada sesuatu yang buruk akan berlaku nak pulak kalau mata sebelah kiri terkedip2. Aku bukan lah percaya sangat benda2 merapu ni....kadang2 cuak gak. Tapi selalunya bila benda ni terjadi aku pasti akan dapat berita buruk atau pun benda tak baik terjadi. Ishhhh....takut betul lah!!!

Mengikut orang2 tua pulak...kalau hati kita rasa tak sedap hati maknanya ada orang cuba buat sesuatu dekat kita. Caranya cepat2 ambik secubit garam....selawat 3 kali dan letak garam tu kat bawah lidah. Itu terpulang lah dekat masing2 hendak percaya atau tidak....aku tak suruh percaya ya. Ini amalan orang dulu2.

Pernah terjadi dari pagi hati aku tak sedap sampai ke malam...tengok2 malam tu adik accident yang sinki toilet jatuh. Banyak lah jugak benda2 buruk terjadi tu yang aku tak suka kalau debar2 ni. Korang selalu buat apa yek...kalau perasan macam ni datang??? tak suka lah debar2 ni!!



5 comments:

Penyapu Lidi Sdn Bhd said...

istifar elly, niat benda yang baik, doa2.Insha Allah,

dah..jgn fikir bukan-bukan..

princessonbudget said...

Kak Elly, saya nak tanya. Kat mana nak beli piano 2nd hand kak. Kalau boleh akak beritahu harganya bagus jugak. Saya nak bagi tahu malu, tapi saya baru join kelas piano (tua tua baru teringin).

Anonymous said...

mungkin heart palpitation anxiety atau kdg2 perut kosong 12 jam tak makan kita minum kopi panas ke atau sup panas, jadiklah dengup2 gitu kickstart metabolisme kita and mungkin betul jugak orang buat pun ada simptom dengup2, cepat2 baca minta dilindungi olehNYA, tiada sesiapa atau apa2 yg lebih besar dariNYA, period.

AinNawwar said...

baca entry akak ni terus teringat kat kucing nawwar, selalu je bdebar2. hehe. istighfar banyak2 kak. huhu. jangan fikir bukan2.

Madam Casper said...

Yah mmg betul kalau ada rasa berdebar-debar tu ada org yg berniat tak baik pada kita.