Nuffnang Advertisement

Thursday, March 14, 2013

Sabar je lah...

Ada lah dekat setengah tahun aku tak jumpa 'Geng Rainforest'. Ini semua sbb Hazel pepandai berhenti kerja...kan tak boleh notty sbb memasing busy. Kalau dulu satu office asal jumpa ada jer plan jahat. En Win ngan laki hazelmmg  cukup takut betul kalau tgk kitaorng berbincang....tak dapat pergi jauh keluar malam pun jadilah.

Jumaat lepas akhirnya berjaya berjumpa setelah buat temujanji hampir 130 kali. Asal whatapp jer

Hazel: Kak rinduuuuu arrrrr

Aku: Aku pun nok!!!

lepas tu senyap jer...bangang betul.




Sebelum berjumpa budak berdua ni haruslah aku mintak kebenaran suami kan....walaupun I notty I tetap isteri mithali....haktuiii.

Aku: Darling...petang ni I balik lambat ya nak jumpa Hazel ngan Siti dekat the Curve

En Win: Pukul brp balik?

Aku: Tak tentu lagi sbb nak lepak2 dgr music. U jaga budak2 ya...bagi diorang makan dan tolong tgk kan homework

En Win: Ok..jgn balik lambat sangat, jgn nak buat plan mengarut gi tempat jauh2

Aku: Ya..ya




Tadi bukan main janji ngan suami bersungguh2. Bila lepak jer bertiga cite dah jadi lain...kitaorang akan ke Phuket bulan 5 ni. Flight semua dah check tinggal nak clik jer...hahahaha.

Tengah memikirkan macam mana cara utk memujuk suami memasing....takut lah. Dulukan En Win sporting tapi sejak dua menjak ni aku tgk...jeles dia ada sedikit menggunung tinggi. Hazel...tolong mak nok macam mana nak cakap ni. Hati meronta2 nak lepak ngan kengkawan.

Macam mana nak pujuk ni korang!! I tak jahat tau cuma notty cute2 jer. I sedar diri I isteri orang cuma nak lepak ngan kengkawan jer sbb dah lama tak seronok2 macam remaja. Nyampah tau En Win ni tetiba jer nak jeles...I lap u lah Pa walau dimana pun berada...u tetap dihati I. Tu lah Hazel kau dah jelita sangat tu yang hubby aku gerun.

Hazel tu pun bukan betul sangat...entah2 pun tak lepas jugak...hahahah. Kita tunggu bagaimana hasilnya nanti.

Lepas gelak terguling2 macam tempat tu kitaorang punya dalam pukul 10.00 malam semua kena balik sebab amaran telephone berdering2. Kiss pipi kiri kanan dan masing memberi kata semangat agar plan yang dirancang berjaya.

Sampai jer rumah dalam pukul 10.30 pm...badan mmg letih giler sbb dari pukul 6 pagi dah keluar rumah. So ingat balik nak mandi lepas tu terus tidur. Tapi kan korang En Win mmg pendengki.....

En Win: Ma...I dah book midnight show kul 12.50 malam. Tadi u dah keluar ngan kawan u kan lepas ni kita keluar sekeluarga pulak.

Tak terkata aku...dengki kan sengaja lah tu nak balas dendam...kang kalau aku cakap tak nak tarik muka lah pulak. Dia tahu aku letih tapi sengaja nak bully aku...nyampah tau

Aku: Ok darling...



Pukul 12.50 malam ya...bukan main korang bereben bagai.



 
Muka keletihan tapi terpaksa redha sbb takut dituduh lebihkan kawan2 dari keluarga sendiri. Mulut En Win laser mcm taik...kalau tak ikut dikeji nya aku nanti



Akhirnya aku tak dapat menipu diri sendiri lagi...cite start 15 minit lepas tu mata aku tak dapat dibendung lagi. Akhirnya aku jatuh jua....membuta lah aku sampai tamat cite kat wayang tu...hahaha. Bangun2 cite dah habis jelingan maut dari anak2 dan en somi...diamkan aje janji aku ada disisi diorang kan. Inilah isteri mithali namanya....muahahaha

Sehingga hari ni masih belum ada kekuatan lagi meminta kebenaran dari En Win.




8 comments:

anna hashim said...

hehhehehee..
apa susah, kak elly pujuk gaya manja auuwww auuuwwww...confirm en. win bagi punye...( tapi peratus utk akak dpt pegi 50% sbb lagi 50% confirm en. win nak ikot akak pi phuket..kih kih kih kih....

nifalnin... said...

hi kak elly..

wah... akak kwn ngan kak siti eh.. nanti kem salam kat dia...

mesti dia x tau kan... ckp jer niza anak endek hashim.. anak buah anjang achid... hahahaha... mesti dia tau...

anyway, knp kak elly ni nampak muda remaja je eh...

sharifah rosidah said...

Hahaha kelakar lah Elly...dulu masa aunty memuda perangai pun lebih kurang Elly je...jalan2 dengan kawan2 best boleh buat perangai gila2 tapi dengan laki kalau nak gila2 pun kena agak2 lah juga kan.

Tapi semenjak anak2 semua dah tak ada dalam rumah ni.....aunty kemana pun berdua je lah...maklum lah kawan2 sebaya semua ramai dah bercucu...tinggal lah kita orang ni tengah tunggu bila agak nya anak sulung nak kawin....tapi kita berdua ni walaupun dah berumur perangai tetap juga sama macam muda2 dulu.

Anonymous said...

akak cantik sangat..tu yg en. win susah nak lepas..hihi
-raihan-

mrs kayrul said...

kompem tiga2 org takut minta kebenaran nie...hehehe

ala goda2 manja pastu janji manis2 la belikan en win souvenier kompem bolehnya...hehehe

momnsofea said...

ayok tak tahu....moga success eh..

Adams Ayens said...

as salam elly...sya baru aje buka blog u..ni pun drp kwn ai..menyatakan blog u besh suke g melancong ek.. teruja ai..bole ai jd pengikut setia u..u pun bole layan blog ai..www.ninkbuyen.blogspot.com
nk jadi kawan u..suka tgk family u

Anonymous said...

kelakar gila..

Yan..