Nuffnang Advertisement

Thursday, March 21, 2013

Konsert Gegar Lagenda!!

Dua hari tuan belog sakit...maka terpaksa lah berehat di atas katil sambil memandang laptop dengan penuh kesayuan...muahaha.

Sabtu lepas aku sekeluarga dengan semangat rock pergi ke Istana Budaya untuk menyaksikan Konsert Gegar Lagenda. Korang nampak jer aku ni macam wanita melayu terakhir kan tapi sebenarnya didalam hati aku masih mempunyai jiwa rock. Ingat lagi waktu sekolah pakai kain senteng, beg selempang hijau, rambut jambul kerenting, lepas tu ada ekor cicak kat belakang. Kalau takut cikgu nampak ekor cicak tu cepat2 selit tepi telinga...muahahaha.

Aku membesar dengan lagu rock tahun 90an...asal naik motor jer dengan En Win mesti berduet lagu XPDC..."hati yang membara mengikutkan kata apa...jawapan disini...semangat kita hilang" ingat tak lagu ni giler rock kan. Bersungguh2 aku nyanyi atas motor ngan En Win..lepas dia nyanyi serangkap aku pulak sambung...nak efek keluar suara serak aku kasi teran2 sikit...muahahah kau mampu!!



Teruja jgn cakap lah...semua penyanyi2 otai pulak tu... Rock zaman 90an

Saleem, Zamani, Ali Terra Rosa, Rahmat Mega dan Aris Ariwatan. Fuyoo dengar nama jer dah meremang bulu roma aku. Sengaja aku bawak budak2 kasi jiwa rock sikit dalam badan tu.



Puas aku pikir baju apa nak pakai utk menampakan rock...cari jacket jean boleh tak jumpa pulak...belasah jer lah janji kita Rock malam ni.

Banyak2 penyanyi malam tu aku paling minat Saleem dengan Zamani Kurus...hahaha. Eh! termengumpat pulak...hahaha. Walaupun kurus suara power tu " Ku sangkakan panas berpanjangan...rupanya gerimis, rupanya geremis mengundanga aaaaa, dalam tak sedar ku kebasahan". Leleh wa cakap lu.



En Win peminat tegar Aris Ariwatan. Pernah masuk pertandingan nyanyi lagu mamat ni...hebat nko dapat tempat ke-2 diantara bank2. "Kusingkap kenangan dulu, sewaktu kasih berputik, ku gengam jari tanganmu, kau tunduk sembunyikan wajah" . Apa lagi bila Aris nyanyi lagu ni aku dengar suara En Win lebih kuat dari suara penyanyi...tapi I ok jer sbb suara laki I mmg power...hahahaha.



Aku cari jugak kemeja kotak2 tapi tak ada dalam almari...kena beli ni senang utk tgk konsert rock. Ada kena mengena ker baju kotak2 ngan konsert rock.



Rock OOOO


Sebelum tu kita makan dulu...kang tak ada semangat pulak nak menyanyi!!



Fuyoo...peminat tak ada gigi. Bukan main kau ya dik



Mmg sangat2 berpuas hati. Lagu2 yang dinyanyikan semua lagu hit 90an. Suara sebijik macam kat radio. Berbaloi aku bayar duit tiket. Aku ambik seat 7 dari depan..mmg nampak clear muka penyanyi. The best part kedudukan tempat aku betul tgh2 stage.

Waktu Rahmat Mega tgh nyanyi tiba2 dia bukak Spek mata hitam lepas tu dia senyum kat aku.

En Win: Ma...mesti dia ingat u ni ex wife dia "Anina Ahmad B"

Diamlah!!!


Waktu ni nak hujung2 semua dah tak boleh tahan...berdiri nyanyi sama2 lagu Kamelia!!

Nak ngumpat sikit...muahahaha. Sebelah tempat aku duduk ni ada 2 orang couple ala2 poyo...bukain main pakai coat bagai...waktu semua penonton sibuk bersorak, menjerit nyanyi sama2 dengan artis dia dua orang control giler diam jer...goyang kaki pun tidak. Tiba2 bila Saleem nyanyi lagi "Suci dalam Debu" ...tanjat aku dia meloncat dari tempat duduk..nyanyi terjerit2. Oh...rupanya peminat Saleem...hahaha.



Waktu Aris tgh buat persembahan nyanyi lagu Permaidani mamat ni macam tertunduk2...lepas tu nyanyi tersekat-sekat macam lupa lirik

Aku: Kenapa pa dia lalok ya

En Win: Ma ini lagu sedih...lagu ketuhanan mestilah dia sebak. 

Hahaha...iyalah lagu ketuhanan..bodoh betul lah aku ni!!





Dari awal hingga akhir konsert mmg enjoy giler...non stop selama 3 jam. Semua lagu aku ngan En Win join nyanyi...anak2 pun nyanyi ikut lirik kat screen. Pengujung konsert semua bangun bersorak bersama2....giler best!! nyanyi lagu Kamelia...BEST! BEST! BEST!.

Hidup ROCK....hidup Artis 90an.

Buatlah konsert lagi aku pasti datang!!!

7 comments:

genuine1224 said...

oh kak, saya pun suka diorg!! lagu diorg ni mmg evergreen. xjemu dgr. sampai bila2... i love zamani!!!

anna hashim said...

tgk adik, tetiba teringat video kt youtube yg makeup tutorial ..last2 video tu dia kenyit2 mata..terus gelak terbahak2 ngan roomate...1 malam habis kami marathon tgk youtube yaya ngan ameera...adik x padan ngan xde gigi depan..nyanyi sungguh2 tu..kih kih kih kih..pastu tiap kali dgr lagu taylor swift terbaru confirm teringat kt yaya n ameera...cayalah korang dik...buat video lagi eh...

Cik Itie said...

bestnyer! lama kot tak gi konsert. Nampak happening :)

Cik Itie said...

bestnyer! lama kot tak gi konsert. Nampak happening :)

nisa nass said...

nmpak k.elly & family kt IB mlm konsert tu tp segan nk tegur..;)

sharifah rosidah said...

Pergh lagu2 rock dulu....yang terbaek. Lagu2 sekarang semua tak evergreen kan elly.

Aunty terkenang si Rahmat ni...dulu dia bernaung di bawah Jojo Production...bukan jojo production yang di miliki oleh taukeh Hard rock tu...tapi jojo production yang di miliki oleh Salleh Sadijo di jb....kami sama sama satu office..masa tu kami kerja dengan Almarhum Sultan Iskandar...tapi side income dia,dia bukak production house, group Ajai pun pernah bernaung disitu.

Aunty sama dengan En.Win tetap pilih Aris Ariwatan.....suara macho ooo.

Anonymous said...

bab ainina ahmad b tu aku setuju..mmg sebijik ahh