Nuffnang Advertisement

Thursday, March 7, 2013

Bekam

Makan kalau dah melampau banyak mmg penyakit melambak2 dalam badan. Aku makan mmg pantang...pantang nampak ok, semua aku nak makan semua makanan nampak sedap takde yang  tak sedap kat mata aku. Dulu aku tak macam ni...makan memilih tak berani nak cuba makanan pelik2 ni. Tapi sejak aku kenal dengan En Win semua ceruk dibawa aku ..lepas tu paksa2 aku..."u rasalah dulu tak sedap buang...kalau sedap telan" ...hahaha. Aku cepat terpengaruh ok nak pulak kalau dia tiup2 asap makananan tu depan muka aku.

Usia dah semakin meningkat...jangan ckp lanjut ya.... nampak sangat tua bebonor. I is muda ok!!. Jadi bila usia dah memuncak naik penyakit pun banyak...badan start sakit...lenguh sana, lenguh sini dah kena ambik ubat2 tambahan...ish3 jalan jauh sikit  berehat 18 kali. Kalu dulu aku tak peduli vitamin2 ni semua sekarang baru terhegeh nak telan...nak ketatkan balik semua yang longgar. Fikirkan jgn ke lain bukan ketat dibawah  sahaja... tapi ketat di mana2 jua....muahahaha.

So far produk tambahan yang aku makan Collegen (melambatkan kedutan dan penuaan), Umairah (utk perbaiki dalaman wanita) dan sekarang tgh cuba2 nak amik produk Shaklee untuk tulang...Hahaha takut kedut jugak aku ya....belum lagi kalau jumpa sehelai uban atas kepala muka pucat depan cermin. Sila sedar diri!!!

Mmg tak dinafikan kan badan aku cepat sakit2 kalau aku stress...especially part tengkuk mesti tegang. Seharian depan computer...fikir masalah perniagaan lagi, penat bekerja buat itu ini...mmg lenguh2 lah satu badan. Selalunya sebulan sekali aku ngan En Win akan ke SPA...betul kan urat2 balik dan buang angin kat badan...tapi lega sekejap jer lah bila stress sakit balik tengkuk2 ni.

Bekam lah penyelamat aku selalunya....setahun 2 kali aku akan serahkan badan aku dibekam...buang segala toksik dan darah tersumbat dalam badan. Mmg sedap giler.... lepas bekam mmg korang akan rasa letih, mata mengantuk sbb darah berjalan lancar balik... tidur mmg lena giler....lena tahap sedap nak mampus rasa badan ringan jer. Aku mmg rekomen buat bekam ni.



Aku buat dekat Taman Tun. Nama clinic tu "Aku Bekam"....dijamin bersih, jarum tak kongsi ya, cup yang di gunakan pun bersih. Harga RM150.00 sejam. Tapi banyak jugak lah diorang bekam kat belakang badan aku dalam masa sejam tu. Aku mintak diorang bekam kat leher, tengkuk, bahu, dekat tengah badan dan pinggang. Perghhh sedap giler walaupun sakit...tak ada lah sakit sangat pun. Berketul2 darah tersumbat yang keluar...sampai berwap cup tu sebab dia sedup angin dalam badan sekali.

Baru lah lega badan aku sekarang,ringan jer aku rasa... lepas ni kita urut pulak bagi letup2 kan tulang. Confirm aku boleh kerja 24 jam non stop lepas ni...korang suruh aku menari sampai pagi pun no hal lah!!!



Alatan bekam


Cup yang digunakan



Dan ini lah rupanya setelah di bekam...seminggu ok lah balik. Sementara tu pandai2 lah korang cover luka tu.  Aku tak kisah sangat lantak lah orang nak pandang yang penting aku sihat. Cuba lah ...buat apa simpan toksik dan angin dalam badan tak mendatangkan faedah pun...hahaha berlagak kan mentang2 dah buat. Nak address just google "Aku Bekam" dapat lah korang alamat clinic tu.


*ramai tanya pasal Dim Sum yang aku makan hari tu...Restaurant tu dekat Sime Darby Convensition Centre, Mont Kiara*.






11 comments:

genuine1224 said...

mmg bagus bekam ni.tapi takuit nak buat... heheh..badan puna syik lenguh2 ja.now tgh hot pasal buang toksin yg rendam kaki tu.buat yg tu jelah. nak beka xberani lagi..

Anonymous said...

kak elly ambik produk umairah ye....mesti pasni cantik lebih dari kak ton...

Irfa said...

pergh gila besar ko punya lovebite
hihi

ct fesyen said...

uishhh..teringat nak cube.tapi takut la k elly..

sharifah rosidah said...

Elly anak Dr Helena ni kawin dengan sedara aunty.... abang si Fendy X-Factor tu tapi lupa pulak nama abang dia.....banyak kali dia pelawa buat bekam....tapi aunty macam takut je....anak dia ada bukak satu kat Shah Alam.

Tapi bila Elly kata lepas buat bekam tu tidur lena je....aunty rasa macam nak cuba je.....sakit tak Elly?

nasaoji said...

sya pernah buat bekam angin, first time buat kat the reborn alamanda..nak try hok kuarkan darah kotor tu, tp, takuit!

blk umh tgk dah ghupe leopard lak.. ;)

Elly said...

Aunty Sharifah : Aunty sakit sekejap jer tapi lega dia berpanjangan.

sharifah rosidah said...

Thanks Elly.....rasa nya nak cuba buat juga ni.

nurlita rustam said...

mcm best jer..nak try lar..thanks elly..:)))). .

Anonymous said...

hye kak elly, saya silent reader akk..kat ampang pun ada aku bekam nie.. nanti nak try gak

Bekamsunnah Baginda said...

Terapi bekam sunnah baginda… rm4 /cup call 011 22 55 9266