Nuffnang Advertisement

Tuesday, February 26, 2013

Wedding...Melaka (Day 2)

Majlis Bersanding....majlis yang ditunggu kami semua. Dan hari Sabtu lepas genap lah umur aku ehem2...jgn nak ngada risik2 umur aku...cukup aku katakan aku dah dewasa dan hati masih muda...aaauuuww.

Utk persandingan tema kami hari ini adalah PINK. Cantik dan sweet...thumb up sekali lagi kepada ibu pengantin kerana pandai memilih colour. Aku kalau pakai warna pink mmg terselah ayu nya....hahahaha.


Malam yang ditunggu oleh kami semua.

Ingat lagi waktu aku bersanding 11 tahun yang lepas...kat rumah ni lah jugak. Aku kan orang KL mana lah tahu pasal joget lambak ni semua...utk memulakan acara joget lambak pengantin kena menari dulu diikuti oleh ibu bapa pengantin . Malu giler korang...dah lah aku tak berapa kenal sangat sedara waktu tu lagi dipaksa nari depan orang ramai. Bontot jer bergoyang badan kaku...dah mcm Mr Bean aku rasa.  



Diorang bukan flower girl...sengaja jer aku beli dress nampak sikit kelainan. Dah 2 hari pakai baju kurung hari ni pakai seksi sikit.



Over laki I..


Kenapa gambar aku ni berpaling menunjuk bontot...sebab kalau aku pandang depan korang nampak perut buncit ku....hahaha. I tak rela di kutuk!! sedar diri dalam bergambar adalah sangat penting. Pandai2 cover mana yang patut.



Family Photo...sayang mak tak ada waktu ni. Busy bebenor waktu tu. Nak cari utk bergambar pun susah.


With pengantin!!


Faster2 candid


Hebat kan...ada live band. Meriah sangat...tetamu sporting giler siap datang menyumbang kan lagu...hahaha!


Seawal pukul 11 pagi tetamu dah mula datang. Mmg ramai sampai malam ok...still lagi ada orang datang. Berbeza dengan orang bandar kalau buat majlis kat hotel or dewan majlis start kul 12 tenghari.... pukul 3 petang dah selesai majlis.

Sampai sakit lah kaki mak bapak pengantin layan tetamu. Jemputan hari tu dalam 1500 orang. Hahaha...hambek! mmg ramai giler tak henti2 orang datang dan Alhamdullilah lauk semuanya cukup...berlebih lagi adalah.


So sweet...sempat tarik pengantin perempuan menari sebelum majlis bersanding bermula. Ini lah suasana yang aku nanti kan...kemeriahan, kasih sayang diantara keluarga dan kerjasama yang sangat rapat dapat dilihat diantara mereka. Love them so much!!



En Win diberi tugas menjaga duit. Kau duduk rapat sangat ngan laki aku tu kenapa Shira...nak curi duit kan utk beli baju....hahahaha



Pukul 2pm...pengantin diarak utk acara bersanding



Fuyoo....ada tarian piring lagi.

Sorry korang aku tak sempat tangkap gambar bersanding...waktu ni dah lapar giler! Tangan dah gigil2...sorry korang imagine lah sendiri ya...hahahaha



Po'i pekan...naik basikal.....tongah hari....tongah panessss. Apa dayoooo...motong gotah apa nak di kato!!

Amboi over kau Murni...mulut bukan main over nyanyi. Waktu ni pengantin turun padang join sekali bapak2 menyanyi. Aku back up kat belakang je lah...kang over teperanjat pulak kang.




Repeat balik lagu tadi... paksa pengantin menari pulak. Sekali lagi Murni (dua dari kanan) over acting...hahaha. Matilah dia maki  aku kang..apa2 hal ubat aku jgn lupa pos.

Meriah kan!!!

Yehaaa....dah malam!! aku dah praktis 2 minggu sebelum wedding. Tak mo dah menari macam Mr Bean. Samba, Tarian zapin, A go go....semua dalam tangan...cewah!!


Waktu ni pengantin diminta memberi ucapan utk para tetamu dan kata2 akhirnya dari pengantin lelaki yang aku masih ingat

"Rosnah selalu bertanya apa yang saya mahukan dalam hidup...dan jawabnya adalah saya mahu kan dia"

Kelasss kau Harun...ayat siapa kau pinjam ni!!

"Pa baik u cakap sekarang u nak apa dalam hidup"...bisik cepat.


Cake Cutting!!

Selepas selesai acara cake cutting...ada acara lain pulak sebelum joget lambak dimulakan....aaaaauuuwww malu lah nak cakap...hehehehe

Birthday celebration utk yang lahir bulan February....konpem nama aku ada kan!! Suka tau buat aku tersimpul malu.


Anak Ayah....Afiq lahir pada 24th February. The best part kita sambut sorang2 tak main ya celebrate 3 serentak. Setiap sorang ada lagu khas yang akan di nyanyikan diiringi band. Sweet giler....best giler...suka giler.

Sebelum aku lupa malam 22 Feb tepat pukul 12 malam...maknanya masuk 23rd Feb lah kan. En Win naik ke pentas diiring band sampai kan lagu khas utk aku "wonderful tonight"
Ini bukan menganda ya...tak tahu knp mlm tu aku jadi so sensitive...air mata aku tiba2 mengalir bila dengar lagu yang En Win sampaikan. Anak2 pulak datang hug aku waktu tu. Ya Allah...Alhamdulliah kau beri kebahagian kepada kami.

Orang pandang jer aku menangis!! aku tak over kan.



Ini lah kemeriahan keluarga kami di kampung


Happy Birthday Afiz...semoga diberi kesihatan yang baik dan rezeki yang melimpah...amin


Gift from mak n ayah


My turn...


Eh! aku sorang jer gelak...nampak sangat over di situ. Orang lain biasa jer aku tengok...muahahaha


Waktu ni diorang tgh nyanyi kan lagu yang di reka khas utk aku. Kenangan terindah yang tak akan aku lupakan.


I love u Darling! (menanah lah telinga korang)


Oittt...sampai kembung pipi. Candle itu ada lah tipu itu bukan umur aku.


Dapat hadiah jugak..."Pa tepi sikit boleh tak...ini hadiah I ya"


Kiss2


Utk mak n ayah....thank you so much. Tak dapat luahkan dengan kata2...sayang both of u ketat2.

Next birthday girl tak sampai lagi...apa lagi kita menari dulu lah...



Pengantin start dulu lah ya....sila2



Slow dance...kau mampu.


Nak jugak!!!


Dah terror kan!! dulu agak malu sekarang pantang di ajak...hahahaha



En Win with kiddos!!



Ewah!!!


Nari jgn tak nari ya...gelek bang gelek


Sambung balik birthday party...Umi dari Singapore.

Very pretty!!


Happy Birthday Umi.


Thank you from 3 of us!!

Alhamdullilah selesai segala acara tepat pukul 12 malam. Kenangan yang paling terindah. Terima Kasih di ucapkan dari kami sekeluarga utk mak dan ayah.

12 comments:

Anonymous said...

Meriah sgt sambutan... Ske tgk... Hepi belated birthday kak elly... Semoga panjang umur, murah rezeki dan tambah anak.. Hehe... Btw, sy kompius mak n ayah nie spe? Coz sepanjang bce blog kak elly kenal la fam kak elly dan husband... Tp yg nie mak ayah mne lak? Ke sy yg xkhatam blog kak elly?? Mnx pencerahan pada sy yg loading nie erh... Hehe...

Irfa said...

meriahnya majlis
kerjasama semua family ..itu yg penting :)

Anonymous said...

hepy belated bezday k.elly...may ALLAH bless u with family....anyway en.win ada sedara lelaki yg bujang tak?? rekomen kat i...hehehehhe...suka tgok family u'ol...sporting n meriah sgt...untung k.elly...

genuine1224 said...

hepy belated besday! kenduri kat kg mmg meriah kan? sesekali berhimpun adik beradik, ramai2,mmg syok..nak2 plak smua sporting

Cik Siti Hajar said...

kak.. ada lagi gambar anak akk kat fb..

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=135954116573915&set=a.119266194909374.25047.100004779821980&type=1

ni link die..

Miss Moon said...

wahhhhhhhhhhhhh happy birthday elly .....eh belated sudah

mmg happening la kalau kenduri org melaka ...last time aku ada jib kat umah family org melaka n nogori ...ha hamek malam siap poco2 n joget lambak tp among family mmg meriah sangat ...photog pun siap goyang2 pinggul auuuw

allsuhanamoments said...

Amboi kemain lagi kak elly oiii. klu kat Kl tak jumpa mcm ni buat kat rumah rumah. Memasing sewa dewan hotel je kannn. Papepun, all the best!!!!!!!




Rindu ku umpama ombak yang tak berhenti, Kasihm bagai pantai yang setia menanti.


http://allsuhanamoments.blogspot.com/2013/02/luahan-hati-part-1.html

IdaShazana said...

happy birthday elly. sweet je baju masa sanding tu

Anonymous said...

kak nk request boli x? nak tgk pic akak time kawin.. buat la 1 entry khas.. :)

mrs kayrul said...

meriah betul tengok majlis kat kampung...

rara aziz said...

tinggi nya yaya,
adik pun till bahu dia je.

sharifah rosidah said...

elly

happy belated birthday....eh aunty punya birthday pun bulan feb 5hb haritu.... Patut lah perangai lebih kurang jer.