Nuffnang Advertisement

Friday, December 14, 2012

Makan2

Aku mmg malas masak tetapi mengemas aku rajin...hahaha jujur tak! Tapi aku kena masak dan kena rajin sebab anak2 dah membesar dan En Win lebih suka makan kat rumah. So aku kena tukar jadi malas ker rajin. Pepagi aku kena pikir nak masak apa petang ni sbb menu aku yang kena pilih kalau tanya En Win tiba2 dia emo "U masak jer lah apa2 i makan jer" nyampah tanya pun kena marah. Anak2 tak habis2 kari ayam n ayam goreng kunyit naik kembang tekak mak kau ni. Kalau tak masak 2 benda ni muka bonyok tengok lauk sebijik macam perangai aku kecik2 dulu. Padan muka aku balasan sepantas kilas.

Sampai jer rumah dalam pukul 6.00 petang tukar uniform pakai seluar pendek kelekang kelenkong kat dapur sorang2. Kitaorang prefer makan sebelum pukul 7.30 malam. Lauk aku senang satu kuah, satu sayur, satu goreng2 lengkap hidup...hahahaha. En Win kau bagai satu lauk pun dia tak ada hal cuma aku jer rasa bersalah kat meja ada satu lauk jer macam zalim bebenor rasanya.

Seperti yang diketahui aku tak lah terror mana tapi aku cuba sampai En Win boleh tambah nasik 2 pinggan. "Sedap ker Pa". "Sedap giler ma". Fulawie bangga tahap gaban....hahaha. Pernah sekali hotfm buka talian cerita pasal dulu tak pandai sekarang dah pandai. On the way aku gi kerja sambil dengar radio tetiba aku dengar suara En Win kat talian

FBI: Siapa di talian?

Win: Saya Win dari Keramat

FBI: Nak cite pasal apa tu?

Win: Pasal isteri saya

FBI: Teruskan

Win: Dulu2 waktu kawin isteri saya mmg tak pandai masak langsung. Goreng ayam pun luar jer masak dalam masih ada darah lagi...TAPI sekarang dia dah pandai masak Kari Ayam dan Asam pedas dia terbaik dari ladang. Saya bangga. Ma I luv u

Hahahaha...giler kembang aku suami puji dalam radio...aaaaauuuwww lepas dari tu berkobar2 tunjuk kepandaian depan suami. Sengaja lah tu puji2 dalam radio dengan harapan aku akan masak hari2. Nando ok malas tetap ada.



Lauk utk minggu ni



Tapi makan kat luar tetap korang. Hujung minggu selalunya aku x masak dapur cuti katanya.


Makanan di luar lagi sedap bebanding makanan yang aku masak tapi air tangan isteri dan ibu jauh lagi lazat...aaaauuummm eh salah jadi rimau pulak aaaauuuuwwww pujian utk diri sendiri.

5 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Sebagai 'chef' tetap & berpencen @ home sweet home...lps tu geramm kn kna msk resepi yg itu-itu ulang2...tkr menu...kompom x kna mkn...kta yg tkg msk ni yg ilang selera...tp yg pelik nya tetap jg mmbesar...agak2 nya cium bau mskn pn lemak2 brtambah...even x mkn. ...hihi....lps tu suka cari alasan utkd bw mkn luar kannnnn....jd lemak2 tu dr mknn luar la kannnn....

mrs kayrul said...

rajin akak nak buat masak lemak..saya bercintanya nak buat masak lemak nie...hehhehe

nurlita rustam said...

rajin nyer elly..:)))..

nurlita rustam said...

rajin..:)))..

MAMALOVEYOU said...

sama la, pemalas nak masak, umah rajin jer nak kemas2 :D