Nuffnang Advertisement

Tuesday, August 7, 2012

Zaman Berubah....

Kalau dulu aku tak sabar2 tunggu ajakan abah utk belikan baju raya. Tapi sekarang aku tak sabar utk  mengajak mak dan abah utk belikan mereka baju raya pula. Sejak aku mula bekerja ini lah rutin aku setiap tahun membelikan pakaian raya utk mak dan abah. Sebagai anak aku rasa ini adalah tanggungjawab aku untuk sediakan keperluan untuk mereka. Kalau dulu abah bertungkus lumus mencari duit untuk kami adik beradik sekarang masa utk kami membalasnya.

Aku akan sentiasa berusaha beri yang terbaik untuk mereka....ini janji aku....huhuhuhu *tetibaemo". Aku masih ingat setiap kali menjelang bulan puasa abah akan bekerja lebih masa utk mendapatkan pendapatan lebih supaya dapat memberi keselesaan utk kami adik beradik....emak pula duduk dirumah menjaga dan menyediakan keperluan kami enam beradik. Pagi2 emak dah basuh baju berbakul-bakul korang bayangkan nak beli washing machine pun tak mampu waktu tu...kalau ingatkan balik sedih sangat waktu tu. Sebab itu aku dan dua kakak aku dari dulu akan mencari duit lebih dengan bekerja part time utk meringankan beban abah.

Ahad lepas dah janji ngan abah dan emak berjumpa di Pavillion utk belikan diorang baju raya....boleh dengar suara kegembiraan mak waktu tu. Sayang emak dan abah sangat2. Selalu nya aku akan pergi sendiri En Win akan jaga anak2 dirumah...lagipun ini tanggungjawab aku sebagai anak biarlah aku uruskan. Bukan niat utk riak disini tapi cuma aku ingin sampaikan kat korang betapa aku terlalu sayangkan ibu bapa aku.  Bila aku baca paper tentang anak2 yang buang dan hantar mak dan bapak mereka kerumah orang2 tua aku mmg emo.


Sebab mak aku kaki tak berapa elok....lutut sakit jadi aku belikan Kasut Flip Flop. Mak no more kasut tinggi wadges ya...hahahaha



Melaram mak aku yer siap beli Handbeg. Takpe lah setahun sekali.


Now turn abah....cari baju.


Abah hari Raya bukan Chinese New Year!! Dah lah muka iras cina lagi mau pakai baju  Kung Fu. Jom kita cari baju lain



Kasut Crocs....Abah tak cantik macam Pua Chu Kang....Muahahahaha



Sempat cari bekas kuih raya.




Nak jugak tuan belog bergambar. Tengok mak ngan abah happy memilih.....lega rasanya. Next week kita beli keperluan dapur pulak yer.

5 comments:

lovely said...

sejuk hati mak ayah kita kalau dapat anak yang mengenang jasa.

Irfa said...

sukanya hati aku tgk ko melayan mak ayah beli baju raya.aku tak bawak diorang gi membeli..aku cuma beli dan bawak balik je.harap2 diorang berkenan la

Mooniqueen said...

Betul tu kak... Mak ayah kita sebenarnya tak mengharap pun duit anak, tapi diorg Akan rasa terharu kalau anak2 ingat kat diorg... Belikan something ke...

Anonymous said...

touched...tskkkk

MaMa sYahMi said...

sekali pandang akak ni dah mcm Dr.halina wifey angkasawan tuh..neway saya pon syg mak abah saya..selalu yg dpt lebey ialah mak..hehe...now bila dah kawen...dpt belikan setahun sekali jer...dulu belum kawen tiap2 bulan bwk nak soping...bwk g makan2..alahai..windu mak jap...raya taon ni turn incik asben plaak..haiyaaa..