Nuffnang Advertisement

Wednesday, August 15, 2012

Lauk berbuka

Aku bukan rajin mana pun....kalau boleh tiap2 hari nak buka kat luar. Tapi disebabkan budget tahun ni harus diketepikan utk holiday nanti jadi marilah kita berjimat cermat di bulan puasa dan Hari Raya yang akan menjelang tiba nanti.

Baju tahun ni pun utk anak2 dan mak ngan abah jer. Baju kurung aku cuma sepasang utk raya pertama nanti...yang lain kita pakai tahun lepas jer lah. Bazar ramadhan pun tahun ni aku pergi dua tiga kali jer. Makan luar pun tak ada sangat...berbanding dengan tahun lepas setiap hujung minggu jer buka puasa di luar. Aku mmg budget giler2 tahun ni. Kuih raya tetap banyak...hahahaha. Asal budak opis jual jer aku beli...tgk2 dekat 8 jenis kuih aku....siap nak makan tu.

Aku sampai rumah dalam pukul 5 petang jer...so wajib masak satu lauk yang berkuah, satu lauk bergoreng, satu sayur. Pukul 6 petang settled masak....mandi lepas tu membonkang tidur sekejap.



Kari Daging (paberet Yaya), Ayam Goreng (utk adik), Kobis Goreng



Sayur apa ntah nama, Ikan bulus, Sup Ayam


Daging masak lemak, Kobis goreng, Ikan masin & ayam goreng.

Senang kan lauk aku...dalam masa sejam siap. Hari ni repeat nak masak nasi lemak, Udang sambal dan Ayam rempah....Sedap2!....Hahahahah

5 comments:

Nor Azlin Abd Rashid said...

Kak..ikan sepat kalo kita operation mmg xleh sentuh kak..lg kalo baru2 sbb dia leh wat jahitan dalam basah blik..itu yg mak sy pesan la.jgn mrh kak skadar kongsi pengalaman yg ada

Nor Azlin Abd Rashid said...

Kak elly jgn mrh ek psal komen sy ritu..ala kisah ikan kering tu..sy tgk akak xpublish pn..kalo akak mrh sribu kemaafan sy ucapkn..huhuhu..jgn block sy tau sbb sy peminat setia blog akak!

Elly said...

Laling! Akak busy bebenor sampai x sempat baca komen. Mana apa marah... Thanks for sharing! Ikan sepat tu anak akak punya. Akak kurang sikit ngan ikan masin ni. Thanks ya.....

Nor Azlin Abd Rashid said...

Ngeeee....okay sista..slmt ari raya..bju raya akak taun ni cntik sgt sbb sy mmgsuka ijau..ijau akak tu mmg fav.sy..susah nk dpt tdung utk wrna ala2 itu..jd sy kne p.k 2 3 kali kalo nk bli bju kale tu..huhuhu

Nor Azlin Abd Rashid said...

Ngeeee....okay sista..slmt ari raya..bju raya akak taun ni cntik sgt sbb sy mmgsuka ijau..ijau akak tu mmg fav.sy..susah nk dpt tdung utk wrna ala2 itu..jd sy kne p.k 2 3 kali kalo nk bli bju kale tu..huhuhu