Nuffnang Advertisement

Monday, June 25, 2012

Berdua-duaan....romantiklah konon!!

Jumaat lepas aku ngan En Win punya anebesari yang ke 10 tahun...alhamdullilah dipanjangkan jodoh kami berdua. Semoga kekal bahagia hingga keakhirnya hayat. Selalunya kalau anibesari aku ngan En Win akan bercuti pergi tempat yang dekat2 just spend time together2...konon2 macam nak loving2 tanpa di ganggu oleh anak2...ahaks! paham2 jer lah.

Tapi tahun ni tak pergi mana2 pun sbb bulan 9 nanti nak bercuti jadi pergi makan2 jer lah. Anak awal2 dah hantar rumah mak mertua...bengang giler budak2 tu. Kalau diorg ada jangan harap aku boleh peluk En Win asyik kena tolak jer.



Tak sangka percintaan selama 8 tahun dan berkawin selama 10 tahun.
18 tahun aku ngan En Win bersama. Perangai dia aku dah masak sangat...jgn harap dia boleh menipu aku....gerak geri dia aku dah boleh baca. Kalau cakap sambil hidung kembang2 tu menipu lah jawabnya...muahahaha.



Sekali sekala keluar tanpa anak2 alangkah cerianya hidup. Senang sikit mak kau ni nak berkepit. Tak payah tengah2 makan kang ada jer salah seorg nak gi toilet, tak payah waktu jalan kang dengar korang merengek nak mainan. Kang aku borak ngan En Win diorang pun sama sibuk nak bercakap. Padahal cuma nak cakap "Yaya makan banyak tadi kat sekolah papa".

Dah licin kan muka aku "sempat lagi promote tabita"....hahaha



Aku nak cerita sikit pasal bunga yang En Win bagi ni. Lepas makan tengahari hari Jumaat tu ada orang hantar bunga kat opis....aku macam heran kenapa En Win  bagi aku Bunga Matahari tak pernah dibuat2 nya bagi aku bunga matahari..... ker ada makna disebalik bunga matahari tapi mmg pelik. So aku pun call "Thank you Darling bagi i bunga...cantik bunga matahari ni" sengaja aku tekan suara part bunga matahari tu. En Win "Bunga matahari....tadi i pilih bunga Lily lah". Apalagi macam nak mampus lah ketawa rupaya bunga aku dah tertukar dengan orang lain...called mintak hantar balik bunga Lily aku. Aku bukan apa tak boleh tengok bunga matahari mesti teringat Japar on...muahahahaha.

Kalau dulu waktu sekolah kalau dapat bunga mesti tayang2...lepas tu hidung kembang2.....eksyen sbb dapat bunga...hahahaha korang pun sama gak kan.



Malam tu dinner kat Japanese Restaurant jer (Great Eastern Mall). Bosan candle light dinner ni...nanti makan tak kenyang. Zaman bertentangan mata dah berlalu sekarang zaman makan lebih penting tak ada nak gelak cover2....kalau boleh terguling sambil gelak pun aku mampu buat.



Yummy! Sedap giler Wahyu beef ni


    
Ni set salmon aku. 


Licin ok....bukan setakat licin order lagi daging ni satu pinggan lagi. Giler kuat melantak laki bini. Ada aku kesah!!


Comel lah konon....
 





Eh! aku dah gemuk balik lah...cuba tgk lengan aku.



Lepas makan2 ingat nak lepak Shangri La tgk live band. Waktu turun tu nampak ada show pulak kat Alexis...Ning Baizura buat persembahan. Boleh lah....



Ticket pun tak mahal RM35.00 per person. Belasah jer lah janji boleh goyang kaki dan badan. Dah tuo ni tak berani beriya-iya menari kang aku pulak over terkejut beruk pulak budak2 tu nanti. 






Jap nak bagi telinga korang menanah sikit...hahahaha. Dulukan waktu mula2 aku bercinta dengan En Win ...Ning Baizura tengah meletup dengan lagu Pasti. Lirik lagu tu macam ni "Sayang kehadiran mu disisi, indah dan bererti menyinari hidup ku kini" aaaauuuwwww...aku pun tuju lah lagu ni utk En Win "I tujukan lagu Pasti ni khas utk u" geli tak!!! So bila dengar lagu ni dalam kereta...beriya2 aku ngan En Win nyanyi.

So malam tu request lagu Pasti suruh Ning Baizura nyanyikan...permintaan dimakbulkan oleh Ning Baizura. Apalagi berpeluk2 aku ngan En Win kat situ....sedih pun ada gak sebab lagu tu ingatkan kembali percintaan kitaorang waktu tu..... dah 18 tahun kami berkawan...alhamdullilah syukur yaAllah temukan aku dengan En Win.




Aku duduk kat bahagian bar...sbb kerusi kat depan semua dah penuh. Tapi still boleh nampak Ning Baizura dari jauh. Suara Ning mmg terbaiklah...



I Luv u Pa....(muntah darah lah korang)...hahahah




Me & Hubby....PASTI


6 comments:

Mooniqueen said...

Wahhh bestnya... Lama gila sis dgn En. win ye? Tapi lagi jeles kenapa sis ni maintain macam anak dara ae. padahal anak Dah besar... Nak macam sis jugak... Muka maintain, badan maintain...

ak yuyunz said...

so sweet elly.. semoga berkekalan hingga hujung nyawa =)

tapi symptom menipu kembang-kembang hidung tu macam sama dengan husband i lah haha..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

oooh memang sweet ini pasangan.. yang saya tak puas hati, akak kelihatan muda remaja ! kadang2 dating tanpa anak2 tu perlu nak mengeratkan lagi..
update selalu tau, suka baca bebelan akak.. hahaa

Irfa said...

sweetnya kisah ko ni
bergenang air hidung aku ;)
semoga korang bahagia hingga hujung nyawa ye

bunga matahari dan jaafar onn.hahaha

Fafau de Craft ( Zana ) said...

Tahniah Sis...so jeles tgk all of ur pictures!ttp maintain cantik... :)

Anonymous said...

maaf kak elly...sy nk tnya..en.win pkai gelang emas ke?? sy slalu tgok blog akak nie...moga bahagia bersama famili yer...