Nuffnang Advertisement

Wednesday, May 2, 2012

Happy Birthday Yaya!


Holloh.....Holloh....Hollol anak mama dah besar. Happy Birthday Sayang. Semoga panjang umur, murah rezeki, diberi kesihatan yang baik dan menjadi anak yang soleh. Dah 9 tahun umur anak mama....cepat betul masa berlalu.

Waktu mama lahirkan Yaya...umur mama masa tu 26 tahun....masih muda remaja lagi. Pada hari Jumaat pukul 2.45 petang....Yaya selamat dilahirkan secara Normal di Hospital Assunta Petaling Jaya. Waktu tu Yaya kecik sangat....berat 2.6kg jer. Nak pegang dan  mandikan Yaya pun mama takut. First time nak menetek kan Yaya pun mama macam tak percaya....betul ke cara macam ni...dapat tak air susu tu masuk dalam mulut Yaya. En Win nak pegang Yaya pun kekok waktu tu. Kenangan manis yang tak dapat dilupakan. Anugerah Allah yang tak ternilai.....syukur Alhamdullilah.

Semalam tepat pukul 12 malam.....aku ngan En Win dah sediakan one slice cake utk Yaya tiup buat syarat. Tiap2 tahun beli sebijik cake selalu terbuang....sbb aku bukan suka sangat makan cake. InsyaAllah Sabtu ni baru celebrate sekeluarga.


Waktu yang dinantikan2.

Happy Birthday Sayang....we love u so much!!!

Sebelum tiup tangkap gambar dulu!



Happy birthday to you....Happy birthday to you....Happy Birthday to Yaya......Happy Birthday to youuuuuuu. Apa pasal laks mulut adik lagi kembung ni. Over lah budak kenit ni.

Meh...mama suapkan!


Malam tadi sempat gi KLCC...cari hadiah Birthday Girls....suruh dia pilih sendiri. Kang aku pandai2 beli tak berkenan pulak. Budak2 sekarang tahu jer lah....kita dulu dapat lori RM9.90 pun dah suka. Asyik tengok jer 80 kali.....siap pembalut hadiah tu simpan utk buat balut buku pulak.

Sebelum cari  barang gi makan dulu...birthday girl nak makan pizza...paberet food katanya. Layan jer lah...


Ramai orang kata muka Yaya macam muka aku. Orang dulu2 kata kalau muka anak sama ngan muka mak...tak serasi asyik bergaduh jer. Tapi mmg betul pun aku ngan Yaya asyik bergaduh jer. Pendapat mesti tak sama. Yaya rapat ngan En Win. Berkepit jer 24 jam.


Macam ni lah kat rumah...kejap2 kang berkasih sayang....kejap2 kang bertumbuk.


Huhuhuhu anak mama nak besar....tak lama lagi jadi anak dara. Iya...aku tahu rambut aku kembang....baru lepas basuh....malas nak sikat. Jalan penyelesaian pakai hairband bagi nampak comel. Korang nampak jer ya....


Yaya n Papa


Yaya n Mama

 



Lepas makan....round2 cari hadiah. Akhirnya Yaya memilih Beg Sekolah dan Baju Girls. Kenapa beg sekolah???? Aku pun tak faham....disebabkan dia yang pilih sendiri hadiah birthday tak jadilah aku bebel. Kalau bukan birthday jgn harap dapat....puas lah aku acu2 kan benda lain....dia geleng kepala nak beg jugak katanya. Suka hatilah ko lah nak


Tersenyum lebar....sbb apa yang dihajati berada di tangan.


ada satu lagi benda yang aku tak faham langsung....En Win tak sampai hati belikan jugak... nak tahu tak apa dia!!!













































































 


Budak kenit ni pun dapat...benda yang sama pulak tu.


5 comments:

s.z.a_s.z.a said...

Bapak mmg selalu mcm tu kot...
selalu kalah dgn anak pompuan...
kak elly, En.Win nampak makin slim la.. Betul-betul diet dia tu..

IdaShazana said...

kita serupa...beli kek sepotong je utk birthdy anak. mak jual kek, perkataan kek dah tak de dlm kamus.

Nazirah Azeman said...

hepy bday yaya

miSsMawar... said...

sis elly... en win tu same jer ngan husband i... ngan anak2 cair... kalo bini jgn harap... i pun dedua girl... lg la cair bapak diorang... nyampahsss tau... hehehe... anyway happy birthday to yaya! ;)

Elly said...

Thanks auntie2.