Nuffnang Advertisement

Tuesday, March 20, 2012

Makan2

Senang giler tajuk entry ni kan makan2.....kelasssss kau kan! nampak sangat idea semakin tipis. Dulu bukan main panjang tajuk......sekarang kalau boleh aku nak letak huruf jer. "Ini saya tahu cikgu huruf M".....muahahahaha (bagus sendiri tulis sendiri gelak). Ada aku kesah!

Dah seminggu aku duduk rumah baru....aaaauuuuwwww (sambil lompat bintang). Ingat minggu ni nak panggil budak2 tahfiz datang mengaji kat rumah ni. Sebelum ni aku cuma pasang CD ngaji jer. Ialah korang rumah ni dah lah dikelilingi hutan lepas tu dah lama orang tak duduk jadi kita orang Islam ni buatlah apa yang patut....ya dak! Walaupun aku ni jahil tapi benda2 macam ni kita kena buat gaks.

Sempat jugak last week gi Kampung Baru cari Frame Allah, Muhamad dan ayat2 yang lain utk gantung kat rumah. Mmg rekemen tempat ni kat korang cantik2 diorang buat dan paling penting harga sangat berpatutan.



Aku beli Ayat Kursi, Ayat 4 Kul, Allah  Muhamad dan Surah Yasin.


Minggu ni nak cari lagi utk letak bilik bebudak laks


Ok berbalik cerita pasal makan2 tadi...Sunday lepas kitaorang gi beli Capati dalam 20 keping makan kat rumah reramai....since pindah haritu asyik makan 4 beranak jer....sangatlah boring. Ajak family aku tak dapat datang pulak....abah kan wakil rakyat busy memanjang.

Meriah kan!

Aku masak sardin jer...request En Win. Sengaja tau lauk dah banyak pun nak suruh bini mithali dia masak jugak.

Dah macam Hantu Kak Limah pulak aku tgk kau ni Shira....hahahahaha"cabut"

Gitu....tatang capati. En Win siap jeling kat aku...."Ishhhhh u ni kan Ma x habis2 ngan blog sibuk jer bergambat". Biar arrrrrr....

Adik! makan capati jer....kuah2 semua tak layan. Yaya lagi mengada tak makan capati...nak makan nasik pulak. Macam2 lah korang....tak boleh tgk mak ko ni senang kan. Terpaksa lah gorengkan ikan dan masak nasik utk anak tercinta.

Pinggang aku....bukan sekeping yer aku makan tapi 2 keping.

ok bai!

6 comments:

Anonymous said...

Salam,

Boleh beri alamat kedai tersebut? Terima kasih.

rina

atiqah said...

kak..sedap nya kuah dal itu kak...ajar lah kak ...resipi tak de ker...sy thu bukan akak yg masak dal itu tapi bg resipi yek...tulis kat blog akak yek..(sesuka je arah akak elly ini suh tulis resipi)..hahahaha...gagagagaga...

Elly said...

Anony: Address kedai yer....tak ada lah Yang....dia tepi jalan jer dekat ngan Misjid Kampung Baru. Dekat area2 situ jer. Mesti nampak lah.

Atiqah: Wah! elok2 resepi dal bila kau buat jadi parpu...kau nak macam tu. Muahahahaha

miSsMawar... said...

drp celah2 gambar i dh boleh nampak ur house interior... walaupun sikit tapi dh boleh bayangkan kelawaan nyeee.... auuwww.. ^___^

ibuhebat said...

good idea! buat makan2 hidang capati... sedap dan berkhasiat.

Rita Fatma Safrul Aulia said...

kak, capati tuh akk bli kt mn?