Nuffnang Advertisement

Tuesday, March 13, 2012

Finally.....Alhamdullilah

Akhirnya pada Ahad yang lepas aku telah berpindah kerumah yang baru. Rasa serik nak berpindah randah ni. Penat jangan cakap lah. 2 minggu bertungkus lumus mengemas barang. Banyak yang dibuang dari disimpan. Agak2 aku malas lipat jer aku buat  buang.....hujung2 baju tidur aku tinggal 5 helai, panties tinggal 6, Bra tinggal 8.

Aku ni pelik sikit....orang kalau berpindah panggil ramai2 suruh orang tolong.....tapi aku lebih suka buat kerja sorang2....panggil maid utk cuci....atur2 barang semua aku buat. En Win kerja....so korang boleh bayangkan kan tak betapa letih nya aku sampai satu badan sakit2 sampai pinggang aku terpeliuk lah. Entah aku suka buat kerja senyap2 kalau panggil orang tolong sikit2 tanya mana nak letak, sikit2 tanya mana nak simpan....bertambah pening nanti aku. Cuma Sabtu lepas panggil adik and mak aku tolong lipat kan baju aku susun dalam almari yang lain semua aku buat sendiri. Pelik tapi benar itulah aku suka buat kerja sorang2. Lepas tu mengamuk....lepas tu bebel cakap letih. En Win senang jer perli aku "orang nak tolong tak bagi kan...u tanggung lah sendiri".... lagi buat aku terbakar.

Hari minggu gi beli barang dapur bagi penuh fridge pulak. Sesiapa yang nak pindah korang makesure ada duit yang mencukupi yer bukan sikit tapi banyak.....ada jer nanti dalam kepala korang nak beli itu ini. Pening kepala aku nasib baik bulu tak boleh gadai....kalau tidak habis aku cabut pajak kan bulu aku....muahahahaha.

Puas hati.....Alhamdullilah. Segala penat dan lelah kami berdua akhirnya berhasil cita2 tercapai memiliki rumah sebelum kami berusia 40 tahun. Ramai tanya bila aku nak buat House Warming!. Tuan2 dan Puan2....tuan rumah tidak mempunyai budget utk membuat housewarming kerana duit semakin susut...hahahaha. InsyaAllah nanti aku buat housewarming yer tapi bukan waktu terdekat ni tengok lah lagi 2 or 3 bulan nanti.....lama yek!  Biar arr janji buatkan.

Apa nak tgk gambar rumah? I boleh dgr soalan uollls. Rasa nya tak dapat nak upload gambar rumah uolls....nanti aku dirompak....En Win tak approved kata bahaya. Zaman sekarang bukan boleh percaya sangat nak pulak bila dengar kes Nurul Nadira tu.....kejam giler. Kepada Ibu bapa dan peringatan utk aku jugak.....mintak lah kat korang jangan lepas kan anak2 korang berjalan seorang diri....tolong lah pantau kegiatan anak2....zaman sekarang bukan macam dulu lagi.....zaman sekarang zaman kekejam zaman tiada belas kasihan. Kalau nak tgk FB pun agak2 lah....anak tu lapar....selesai kan anak tu dulu...lepas tu nak chat sampai subuh pun boleh. Cuba korang tengok kes2 yang sebelum nya.....kenapa anak melayu jer menjadi mangsa? Lu pikir lah sendiri.....wasalam. Tiba2 aku rasa emo pulak....daripada aku maki2 tak tentu hala baik aku berhenti kat sini......eeeeeeee Geram! Ok bai!

5 comments:

MrS KeNey said...

kak elly...nk tgk gak umah...i nk pindah umh gak, manelah tau ada idea yg blh diguna pakai...nk curi ckit..ahaks!

IdaShazana said...

ala....ngidam le nak tgk rumah cantik

atiqah said...

boleh lah kak ...letak le gmbo rumah...letak 2,3keping pun jadi le...letak 10keping pun takper....hahahahahaha....

Anonymous said...

Elly
Yalah takut rumah dirompak bagai padahal the shower tu dah senget.. hehe.. Letaklah gambar shower tu Elly.. Borrey ra.... Haha..

pretty said...

welcome to SG... Beb u dah start bayar security fees? hehehe... u snap la interior je... i pun teringin nk tgok...