Nuffnang Advertisement

Tuesday, February 14, 2012

Dulu lain sekarang lain....

Happy Valentine's Day! Selamat Menyambut Hari Kekasih korang!!

Rasa rindu pulak kalau teringat balik kisah cinta dulu2. Ialah bila dah kawin ni cinta ni lain sikit. (Ini cite waktu awal perkenalan masuk dua tahun dah tunjuk sikap sebenar.....nasib baik dua2 brutal and satu kepala...tak payah control ayu....ahaks!)

1. Kalau dulu nak jumpa En Win bukan main make up jer satu jam....sebelum keluar tu dah cuba baju awal2 adalah lima hingga enam pasang cuba....agak2 dah nampak jelita letak tepi. Auuuuwwwww miss that feeling. Cuba kalau aku buat perangai macam tu sekarang....sah2 En Win hantuk kepala aku kat diniding.

2. Bila borak2 ngan En Win....selalu keluar suara mengada....merajuk manja2. Lepas tu bila En Win pujuk ala2 tak nak maaf kan (lempang kang baru tau). Cuba buat perangai macam tu sekarang harus En Win hempas telefon.

3. Kalau keluar dating tak ada tempat lain tengok wayang atau jalan2 shopping mall. Padahal shopping mall tu dalam sebulan ada lah pergi kat 10 kali....tapi tetap nak round floor by floor. Ingat lagi tempat paberat aku Yaohan the Mall & Lot 10.

4. Tempat makan kalau tak food court lepak kat mamak jer....Ravi Subang Jaya, Uptown, Bangsar kalau lepak kat tempat ni cool abis arrrrr. Dulu kalau ada RM10 hinggit pun berani keluar dating....ala lepak mamak jer pun. Lepas tu share mee goreng satu pinggan sama2.....sweeeeettttt sangat.

5. Tempat jumpa mesti kat Bus Stop depan rumah aku....nanti dari jauh aku nampak En Win jalan kaki. Tapi aku kan poyo pura2 x perasaan  perasan....bila En Win lalu depan aku buat2 terkejut. (bodoh nya) ahaks!

6. Deman sikit....mengadu kat En Win macam nak mati lah esok....siap batuk kuat2. Bukan aku tak tahu En Win pura2 jer ambik berat padahal dia bukan ambil tahu sangat pun (betul kan Pa!!).

7. Kalau pakai baju kurung tu....ayu habis lah. Perasan kalau En Win nampak mesti mata tak berkedip2 lah.  Lepas tu perasan lagi cakap dalam hati "mesti En Win nampak aku jelita hari ni kan". Hahahahahaha

8. Wayang asal ada Cite baru jer....awal2 aku dah beratur ngan En Win kat Odeon....cerita Sembilu pun layan gaks. Cuba sekarang aku ajak tgk cite melayu...tak layan ok!!

9. Bila first time En Win pegang tangan aku...masa tu nak  melintas jalan depan Central Market....aaaauuuuwww jantung macam nak jatuh....kembang2 hidung aku. Pandang kiri kanan....see i got boipren alredi.....muahahahahaha

10. En Win akan call aku tengah malam....kalau tak borak 2 jam tak sah! cuba sekarang nak cepat jer letak...vinchi tau!

Alamak! boss panggil....chow dulu nanti kalau aku ada masa sambung lagi! Sebelum tu....aaaauuuwwww

"PA.... I Luv u so muccccchhhhhhhhhhh"

6 comments:

Pretty Ryna said...

best kan ingat jaman2 bercinta cintun dulu

Anonymous said...

hahahaha.klakar baca story elly ni...

IdaShazana said...

betul la tu...skrg semua tinggal kenangan. sedei, sambil tutup muka dengan bantal kepam

yatie said...

hahah bab tepon tu betul, dulu kalau tak 2 jam tak sah sekarang nak cakap bye bye pun sempat by je....

green apple said...

eh aku pun lepak Yaohan la dulu. hahahah

Irfa said...

adoi..elly
aku gelak sensorang
tetiba ada idea nak tulis kat blog kisah aku dan dia..tapi sudah lepas maa..tahun depan la aku tulis