Nuffnang Advertisement

Thursday, January 19, 2012

Mak cepat sembuh yer!!

Minggu ni minggu paling mencabar....minggu terkejar2.....minggu macam2 harus dipukul. dipikul.

Huaaaaaaaa huaaaaaaa.......korang mak kita sakit....kita sedih dan risau sesanggat. Mak aku kena Asma dan sakit kaki yang amat teruk. 3 hari mak di tempatkan di ICU....doktor kena monitor mak 24 hours. Darah mak terlalu pekat sehingga tidak dapat di salurkan ke paru2 dan jantung. Doktor terpaksa beri injection diperut untuk mencairkan darah mak. Hari ni syukur alhamdullilah mak dah masuk ke ward biasa....dapat kitaorang adik beradik menjaga mak. Waktu hari tu kitaorang x dibenarkan menunggu dan masa melawat sangat terhad. Susah hati....tapi tak boleh nak fikirkan sangat....sbb aku juga dan ada tanggungjawab yang harus dipikul.

Pagi aku akan rushing gi hospital melawat mak....lepas tu sambung kerja office. Petang ambik anak sekolah, bagi makan hantar tuisyen....rushing pergi hospital balik. Walaupun penat macam mana pun tapi bila tengok muka mak....lega hati aku. Sayang emak sanggat....tak terbalas budi mak selama ini. 

Korang tahu tak.....setiap kali melawat mak aku kena kental kan hati....tak sampai hati tgk kat badan mak wayar sana sini....masuk jer kereta kompen air mata aku meleleh. Aku kena sabar tak boleh tunjuk kesedihan kat mak.....nanti dia tak ada semangat untk lawan sakit tu. Syukur alhamdullilah.....sejak mak dah di masukan ke ward biasa.....mak dah boleh bercakap.....wayar2 kat badan mak dah di buka. Harap2 mak cepat sembuh dan keluar dari hospital. Korang doa kan mak aku yer!



Setiap kali tgk gambar ni mesti air mata aku berderai. Sayang mak.....cepat sembuh yer mak!

9 comments:

Anonymous said...

semoga cepat sembuh mak kak elly.

Irfa said...

moga mak cepat sembuh ye elly

Anonymous said...

OMG!! menitik airmata ai baca entry ni.. terus otometik ingt kat mak ai jugakkkk..

aunty, get well soon.. Moga Allah melindungi nberikan kesihatan yang baik utk aunty.. Ameen...

akak, pls be strong ok! u r superwomen ok....

-anna-

Chooyaya! said...

elly... sedihnya tengok mak nko mcm tu... semoga dia cepat sembuh... ko pon sama, kena kuat. kesihatan nko kena jaga jugak ok? aku doakan dari jauh.

Elly said...

Thanks korang!

Pn. Zana said...

sabar ye awak..smoga mak cepat sembuh ..:)

hUnnEE a.k.a mrS cAun said...

saya plak nak nagis kak....sob..sob...semoga makcik cepat sembuh...akak pon sabou k....

pretty said...

been there done that... Semoga mak u cepat sembuh... Elly, u pun kene jg kesihatan u, klau u sakit, lg susah...

lienda said...

moga mak Elly cepat sembuh yea !