Nuffnang Advertisement

Wednesday, January 11, 2012

Buat tapi tak mengaku....

Korang pernah tak buat sesuatu kesalahan lepas tu tak mengaku....kalau nak lepas kan diri cepat2 tuduh orang lain.....kenapa senyum....pernah lah tu. Aku dulu2 selalu perangai macam tu...maklumlah adik beradik ramai....senang sikit tuduh diorg (bukan dulu sekarang ada gaks.....muahahahah)

1. Kentot yang tak berbunyi tapi berbau terutama dalam kereta. Lepas aku kentot....aku cepat2 mengamuk...."siapa kentot busuk nak mampos ni.......ni mesti abah kan". Lepas tu konpem adik beradik yang lain follow jer aku tuduh bapak sendiri. hahahahahah

2. Minum air dalam fridge sampai kosong.....malas nak isi balik letak pelan2. Bila mak mengamuk....buat muka tak bersalah. "Orang tak minum". (perasan tak org bersalah selalu jawab cepat2)

3. Petang2 main bola sepak (mcm jantan sikit aku ni)....PANG tersepak tingkap jiran sebelah pecah.....aku cepat2 nyorok....tinggalkan budak2 kecik tu kena tuduh.....dalam 10 minutes aku keluar balik dari tempat sembunyi buat mcm tak tahu apa2.

4. Ajak adik aku main dalam bilik mak....cuba2 baju ala2 macam nak gi kerja....tiba2 terkoyak. Bukak pelan2 lepas tu suruh adik pakai.....dalam 5 minit....AYOK baju koyak adik buat....JAHAT nya aku.

5. Bila mak panggil suruh cuci berak adik aku.....aku akan pancut air kat bontot kuat2 lepas tu guna kaki jer cuci bontot tu.... bila adik menjerit jer nak mengadu ...aku cepat2 geletek badan budak tu supaya dia gelak....budak2 kalau gelak mesti lupa lepas tu.

7. Rendam baju dalam besen tengok2 warna turun....terkena baju abah atau mak. Angkat pelan2 masuk dalam plastik cepat2 buang dlm tong sampah jiran...

8. Main make up2....guna sampai lipstik patah. Esok2 dgr mak menjerit tanya siapa buat....aku buat muka tak bersalah jungkit2 bahu...geleng2 kepala....lepas tu besarkan mata kat adik aku isyarat jgn pecahkan rahsia.

9. Masuk dalam bilik air....berendam dalam kolah....bila dah puas keluar dari kolah tgk2 air kolah dah kotor air dah keroh....takan nak buang....banyak giler. Apa lagi idea sudah mari....jatuhkan syampu...konon2 syampu tu terjatuh dalam kolah lalu tertumpah.  YAALLAH korang jahat nya aku.

10. Satu lagi benda jahat aku buat....main gunting2 rambut....tak boleh tahan potong betul2 rambut adik aku. Matilah sebalah panjang sebelah pendek.....suruh adik diam....cepat2 beli chewing gum lekatkan kat rambut adik aku....alasan aku terpaksa potong sbb benda tu dah melekat kat rambut. Pesan kat adik jangan ngadu kat mak...nanti kakak tak nak main lagi ngan adik....duduk lah adik sorang2 kawan ngan hantu. Hahahaha...terus rahsia tutup ketat.

Sekarang aku dah baik.....AMARAN jangan tiru aktiviti diatas.

7 comments:

Irfa said...

EEEEEEEEEEEEEE MMG JAHAT LA KO ELLY.AGAK2 ANAK2 KO BACA KE BLOG KO NI?

aku anaks ulung..konfem la selalu pedajal adik2 aku..hahahhaa

safwanah said...

i think i saw u kat strbucks setiawangsa. tp tkut nk tego tkut slh org

Anonymous said...

Hahahah...betul. U kat mana?

safwanah said...

bole plak kn borak kat cni. i still at the strbucks. duk dlm. segan~ mcm nmpk artis.hahaha

Dzil Khadeeja said...

haha...giler kejam cuci bontot adik pakai kaki...geli ati baca blog kakak nie..kalu kat FB dah LIKE banyak kali..ekeke... =))

Filla ~ Kasihs said...

hahahaha bodo gila.. penat aku gelak!

Anonymous said...

hahaha
lawak!