Nuffnang Advertisement

Wednesday, February 1, 2012

Anak2...

Last week cuti sekolah seminggu....tapi this time x pergi mana2 duduk rumah jer. Nak mati berholiday jer....kalau bapak ko tu Perdana Menteri India boleh lah. Lately ni perangai adik mmg buat aku asyik naik darah jer....kalau suruh mintak tolong sikit mesti mintak habuan.

Aku: Adik tolong mama ambik kan remote tv tu
Adik: Kalau adik ambik remote tu.... mama belikan baby alive utk adik

Banyak cantik muka ko kan....bukan ngan aku jer dia buat perangai macam tu...sesiapa dalam rumah tu suruh buat sesuatu mesti dia mintak habuan. Tangan aku ringan jer....Bila tgk org tak layan dia start lah kira duit tabung depan muka aku....."cukup tak duit adik beli baby alive". Issssshhhhh! dia kan kalau nak sesuatu barang selagi ko tak cakap YA....dia akan ulang dan ulang....lepas tu ckp tak agak2 rapat giler muka bertemu muka. Adalah dekat sebulan dia merengek nak benda ni. Sengaja aku biarkan dulu....kalau adik rajin, tulisan cantik, makan banyak nanti mama belikan. Perghhh! sekilat pantas perangai berubah.

Jadi minggu lepas since dah berjalan kat Lot10 tu....singgah lah sekejap kat tempat toys tu....riang gembira yer ko dik! Aku share ngan En Win 50-50....cuma kalau barang aku jer En Win kena bayar sorang2 no share2....sbb i bini yang terbaik didunia.....muahahahaha


Baby Alive....melampau budak2 sekarang. Aku dulu patung kertas 20sen bapak aku beli...boleh tukar2 baju, kasut, pakai topi adalah dekat satu tin collection aku.

Bukan murah patung ni...terjojol biji mata aku tgk price dia...nasib baik bayar 50-50 ngan En Win. Patung ni boleh bercakap....kalau korang bagi dia susu...boleh dgr bunyi macam baby hisap botol...chop3. Lepas tu 5 minit baby ni akan kencing....ada pampers ok! Kalau time makan bila korang suap kan makanan nanti dia terkekek2 gelak lepas tu kaki goyang2.... gembira lah sangat dapat makanan agaknya. Lepas makan ko pusing kan badan dia dan dia burrrrrpppp kuat giler. Bagus korang belajar dari sekarang senang mak ko nak beranak nanti.

Baby Alive...food!

Wah! Ciri2 sangatlah terserlah.



Tak boleh jadi ni....24jam asyik suap makan ngan susu....penat patung ni kencing ngan gelak. Cancel terus mak ko nak menngandung lagi!!

Yaya pulak dah rasa diri tu dah besar sangat. Tak layan patung2 ni....prefer layan game kat Computer. Design baju2...make up kan barbie ke party. Tapi Yaya ni mmg pandai giler guna computer...lebih pandai dari aku ngan En Win (matilah puji anak sendiri). Dulu aku mmg tak bagi dia register facebook ni...since dia pindah sekolah...dia nak communicate ngan kawan2 lama....jadi aku izinkan. Tiap2 hari aku akan pantau kegiatan dia kat Internet...password dia aku tahu....so dari situ aku boleh monitor dgn siapa dia berkawan.

Aku benarkan dia main computer setelah school homework settled n Saturday Sunday jer. Korang tahu tak dalam senyap2 dia ada blog sendiri....tapi dia privatekan aku sendiri pun tak dapat baca....dia buat macam diary harian....balik sekolah dia akan updated blog tu....fuyoo terror giler...aku tak pernah ajar pun macam mana nak buat blog ni. Bila aku tanya macam mana Yaya tahu...dia jawab selamba jer....senang jer mama, ikut jer lah arahan lepas tu jadilah.

Bukan tu jer...dia suka masuk pertandingan utk ujian Maths ngan BI macam jawab soalan yang diberikan. Korang kena register utk masuk pertandingan tu...sekali lawan 5 orang. Siapa paling cepat jawab dan betul dia menang. Mana dia tahu pasal benda ni pun aku tak tahu. Aku mmg pantau setiap apa yang Yaya buat dan tgk kat Internat. Segala benda terlarang semua aku dah block!! So far apa yang dia buat semua aku tahu. Dunia dah moden...kadang2 kita sebagai ibubapa pun kena bersikap terbuka juga.



Kalau mengadap benda ni....makan pun tak ingat

Ini semua dia create sendiri....

Tak silap aku dalam blog dia pun ada cite pasal bercutian di Beijing n gambar yg dia buat lagi menarik dari mak dia punya blog. Aku download jer boleh lah....tapi bila korang suruh tukar2 colour ker, jadikan gambar tu kabur2 ker....jgn harap aku mmg tak tahu.



Creative kan Yaya...boleh buat dialog lagi. Ada satu game tu dia boleh bercominucate ngan patung barbie dalam computer tu baju macam mana dia nak pakai kat party tu nanti...bila Yaya dah design dan tunjuk kat barbie tu.... diorg communicate pasal baju party tu sampailah barbie tu puas hati. Giler kagum aku!! Ada yek permainan macam tu!

6 comments:

Irfa said...

penah nampak patung ni kat duty free shop klia..aku lalu depan dia sekali dengar tepuk tangan dan gelak..la anak patung rupanya..
cuit dagu dia mengagah..cute sgt

rega pun cute gak..hehe

Filla ~ Kasihs said...

Nak adiklah tu, cpt sikit bagi adikkkkkk hahahahaaaaaaa

CikFi said...

kreatif nye anak sis yg sulung tu...bijak cm mak dia jugak kot =)

Elly said...

Irfa: Budak2 zaman sekarang mmg tahap melampau....ipad lah, ipod lah, PS2...botak kepala laki aku

Filla: Teringat muka nakal Amaani terus cancelllll...hahahahaha

CikFi: Hahaha...toche

MamaLieza said...

Hoho.. yg ni regenya RM169 kalau xsilapnye masa beli ari tu. nasib baik nk yg ni. kalau nk yg paling mahal tu RM269... Huhuhu....

~~AzaLea~~ said...

hebat lah anak akak... same hebat mcm mak dia... (pengsan jap!)

hehehehehe..

Anyway, sy suka cara akak yg memantau kegiatan anak2 di internet... zaman skrg sgt advance... internet byk gunanya... tp kalau digunakan d jln yg slh, maka mudarat akan menimpa...

**** suke sgt tgk family akak yg ceria...