Nuffnang Advertisement

Friday, November 18, 2011

Yeah......Cuti Sekolah

Lega korang cuti sekolah dah bermula....tak payah harung jem....tak payah gosok baju sekolah, cuci kasut, kemas buku.....tak payah bangun pepagi sangat. Relak kepala hotak kejap. Tapi confirm rumah bersepah...petang melangakah masuk rumah berdoa banyak2 agar aku tak jadi singa betina tengok keadaan rumah.

Semalam tukar cadar anak aku....baru pakai 3 hari dah mcm belacan aku tgk....mana taknya...belajar atas katil.....main atas katil....makan atas katil (ini mmg sah kena sebat ngan aku)....belum lagi melompat2 atas katil dgn kaki yg kotor. Elok aku tarik comforter....aku nampak cadar penuh diaorg conteng dengan pen....aku baca satu2 ayat yg diorng tulis....saya sayang keluarga saya....adik jahat (sure Yaya tulis).....Papa baik.....mama suara macam kucing. Ha! korang kutuk aku suara macam kucing.....nak mengamuk ker nak gelak....by end of the day aku biarkan jer lah....malas nak mengamuk....dulu aku pun macam tu gak. Asal marah kat mak aku dinding jadi mangsa aku conteng...."Elly tak sayang mak lagi"......."Aku anak angkat ker"...tapi bila mak aku tak marah...belikan aku barang....laju jer ambik kain basah lap balik dinding tu. Muahahahahaha.

Seperti biasa kalau last day sekolah....mesti ada party....anak aku ditugaskan membawa fish ball.

En Win: Pagi esok u kecutkan i pukul 6 pagi.... I gorengkan Fish Ball budak2.
(Kalau anak dia....laju jer nak buat semua tu....cuba kalau aku suruh goreng burger menjeling 80 kali kat aku)
Aku: Takpe....I bangun u bukan sihat sangat (Actually laki aku demam dah 2 hari)

Maka bangun lah si ibu mithali pada pukul 6 pagi utk mengoreng Fish Ball utk anak2 yang dicintai. Tengah sibuk panas kan minyak....tgk2 En Win bangun...."Ma biar i goreng....kang u goreng tak masak sangat sakit pulak perut budak2 tu kang"......

Seeeeeeee.........selama ni aku masak siapa yang makan....kau kan!.....sakit ker perut tu!!! Ishhhhh pagi2 buat aku angin. Elok aku kesian sebab demam terus...sakit jiwa. Ok....u nak masak sangat kan ambik....I nak sambung tidur balik.... Aku ni kejap jer marah dah tak sampai hati balik....tolong gaks cari bekas.... basuh kuali....senduk bagai. Pepagi gaduh tak baik....rezeki tak masuk kan. Jadi berdiam diri jer lah walaupun hati panas membara. En Win kalau ngan anak2 mesti lemah....kalau dia mengamuk atau marah kat budak2 tu....tak sampai 10 minit terus pujuk balik....cuba kalau aku merajuk...buat muka sedih...lalu lalang depan dia pun buat tak tahu jer.....*sentappppp mak tau*.

Oklah kengkawan...... marilah kita sama2 berfikir mana nak bawak budak2 ni berjalan sempena cuti sekolah....seperti biasa bukan budak2 yang excited tetatpi aku.....muahahahahaha.

2 comments:

HappyIrfa said...

bagusnya en win.
biarlah dia nak buat..hehe

Anonymous said...

beruntungnya elly dpt hb loving mcm tu.ok la tu,dia syg anak2 dia.
ye la anak2 dia pandai tp yg paling best klakar.saya suka baca pasal anak2 elly,esp tang 'sore mcm kucing','garang macam singa',.ada2 je kan nk ngutuk mamanya.nasib baik ada mamanya yg garang,sbb tu anak2 elly pandai.dpt guru tuition yg auuummmmm.