Nuffnang Advertisement

Thursday, November 24, 2011

Baju Sekolah.....

Giler cepat.....sekolah baru tutup seminggu....aku dah cerita pasal baju sekolah. Aku mmg x suka buat kerja kelam kabut....mana yang boleh didahulukan aku buat cepat2. Nak beli sekali sederap pun banyak nak guna duit.

Adik tahun depan dah darjah satu....disebabkan dia terlalu kecik dan halus....aku rasa mesti baju dia tak ada saiz.....kalau beli mesti labuh....baju mesti longgar....kesian lah pulak dah lah badan halus baju pulak longgar. Paling aku risau....macam mana dia nak bawak beg nanti....dengan buku yang banyak mau terbalik badan anak aku nanti.....confirmed kena bawak bekal.....aku rasa kalau dia beli sendiri makanan kat kantin.....sampai kesudah kena tolak.....hujung2 dia tak makan pulak. Alahai! susah nya hati Mama.

Yaya dulu pun aku risau gaks....sbb dia jenis tak reti bergaul dan x banyak bercakap.....aku kan over siap boleh gi kat kawan2 dia pesan...."nanti kawan ngan anak auntie tau"....."makan sama2 ngan anak auntie yer". Tiga hari aku teman kan Yaya kat sekolah....aku rasuahkan budak2 tu ngan ice cream....so diorg suka terus kawan ngan anak aku....hahahahaha.

Sabtu lepas ajak En Win pergi Nagoya cari kain untuk buat baju sekolah adik. Kain putih 10 meter......kain biru 10 meter. Buat baju kurung 2 pasang.... 3 pasang baju Gaunnnnnn - setteled.

Next cari tukang jahit......


Kain putih semeter - RM5.90
Kain Biru semeter - RM6.50


Ala2 cute jer kena ukur....macam mana lah rupa anak mama pakai baju sekolah. Mesti beratur nanti duduk depan sekali.....tomei2.


Dah besar dah anak mama......

Gambar ni lawak....tegak jer berdiri.

Hujung bulan ni cari baju sekolah & kasut Yaya pulak.....beli last minute selalu saiz dah habis. So sekali borong hujung bulan ni. Next month barangan lain pulak....konpom beg sekolah adik tak princess....barbie. Yaya....Beg Girls (perasaan remaja sikit anak aku sorang ni)....rabak lah bapak ko nanti.

Ini baru anak 2 dah kelam kabut! Macam mana orang anak 4 - 5 orang yek! konpom aku jadi tarzan!!!!

1 comment:

HappyIrfa said...

si kakak aku mintak mak aku jahitkan baju skolah..sbb aku sgt tak bekenan ngan baju dah siap.sbb lipatan susun tu susah nak gosok.macam jahit ngan kaki je

very de cerewetkan :-)