Nuffnang Advertisement

Thursday, October 13, 2011

Dah berubah.....

Kalau dulu pergi "Toy R Us"....... kalau tak pergi tempat Barbie....mesti Yaya akan pergi cari barang High School Musical or Hana Montana. Tapi sekarang anak mama sorang ni dah semakin membesar dan semakin creative. Kebolehan dan kepakaran nyer adalah mengikut ibunya yang mmg creative dan pakar dalam segala hal.....muahahahah.

Yaya....ulat buku. Suka baca kamus, buku peribahasa, buku pantun, buku cerita yang tebal (tak faham aku....dulu aku kecik2 kalau pergi kedai buku aku cari buku kartun Ujang dulu). Tak mengantuk ker kau Nak oooooiiii baca buku mcm gini. Kadang2 aku pulak naik malu sbb nampak mcm poyo sgt bagi anak baca kamus. Kemon Elly ko kena bangga anak ko rajin!! Sebab suka baca kamus Yaya terpilih utk spelling contest.....wakil sekolah. Tapi dia kan penakut....hari yang kena pergi tu terus demam panas.

Kalau tak membaca di akan duduk kat computer google benda2 yang tak masuk akal aku langsung (akal aku yer sbb aku akan google pasal artis jer yer). Contoh benda2 yang di google.....jenis2 bunga, gambar2 bendera, buahan tempatan, tgk gambar bulan, matahari, tengok youtube cara2 buat gelang dan rantai..... mcm2 lah. Boring sungguh anak aku ni.....so disebabkan dia suka membaca adik terpaksa ikut perangai boring Yaya ni..... Kalau gi mana2 shopping complex mesti kena singgah MPH or Popular bookstore kena lah aku duduk berjam2 kat dalam tu teman kan diorg membaca or cari buku. Aku kan pemalas.....siap duduk dan membuta kat tiang2 tu kalau lama sangat.

Last week......En Win bawak gi Toy R Us the Curve......jom kita tgk apa Yaya beli......




Nak buat rantai n gelang kata nyer. So tak yah beli kat GIRL lah next time. Nanti aku ambik gambar bila dah siap nanti!!


Benda2 mcm ni korang kena creative. Yaya boleh leka sampai tak mkn kalau buat benda ni. Aku ngan adik sekejap jer suka lepas 1/2 jam kitaorang dah membuta sambil tangan pegang manik. Hahahaha


Hasil kerja tangan Yaya..... Jimat duit mama. Dah pandai buat gelang, rantai & hairband.


Good job Darling!!! Next projek dia nak jahit manik2 kat baju pulak. Iyolah Nak!! glamer lah mak ko esok baju lip lap lip lap.....

5 comments:

si cokelattte said...

mane yaya mane adik ni.. hehehe.. konfius... muke sepesen je.. kalau tunjuk gamba penuh baru ley tau sebb pendek ngan tggi kan...

Elly said...

Yaya..kakak. Hahaha...muka sepesen.

HappyIrfa said...

eh okeylah la tu elly.kreatif yer anak ko ni.drpd duk buat benda tak berfaedah tu

raya nanti bolehla melaram baju labuci yer :-)

Anonymous said...

Sis,

Boleh beli buku2 kat big bad wolf sale kat MAEPS Serdang tu..best sangat and murah (dlm RM 3 - RM 10), sampai weekend ni..:)

ALONG SURI DAHLILAH said...

dulu masa zaman skola rajin la jg bt bende ni, semakin besar dilarang oleh mama... skrg dh kawin lg la, x'n nk jg an pelik lak suami nnt..