Nuffnang Advertisement

Wednesday, September 21, 2011

Pakai Tudung tapi seksi.....

Sorry....kalau tajuk kat atas ni menyinggung perasaan perempuan yang bertudung. Ini hanya pendapat aku sahaja.......sbb bila perempuan bertudung mengumpat orang tak pakai tudung bukan main lagi mulut dia terjongkit2 macam dia sorang jer yang bagus sbb menutup aurat.....tapi aurat ya dia tutup tu benar2 100% ker. Kalau bertudung tapi tingkah laku, mulut, cara pemakaian tu tak elok jadi tak elok jugak lah jadi nyer. Bila tegur budak2 zaman sekarang ni.....jawapan dia janji pakai tudung dari kau tak pakai tudung esok ke neraka jahanam lah tempat kau. Oooiii kau siapa nak tentukan aku masuk syurga ke neraka.

Aku tahu aku tak layak utk beri nasihat sbb aku sendiri pun tak pakai tudung......aku pun jahil pasal agama. Tapi tak salah aku memberi pendapat kerana ini blog aku suka hati aku lah nak tulis apa.....bagi yang terasa sorry yek....

1. Ada yang pakai tudung tapi pakai t-shirt pendek dipadankan pulak ngan jeans terlondeh. Jadi bila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam or alur bontot.

2. Ada pakai tudung tapi pakai jeans teramat lah ketat nyer - Alur bontot pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terselah.

3. Ada yang pakai tudung tapi pakai kebaya ketat - x cukup ngan tu pakai kain koyak pula.....bila jalan terselah kegebuaan betis.

4. Ada yang pakai tudung tapi merendek pulak ngan balak kat Taman Bunga.

5. Ada yang pakai tudung tapi mulut tak jaga hidup asyik mengumpat dan menyampaikan berita2 buat orang bergaduh sana sini.




So korang tentukan lah sendiri....ini adalah kenyataan. Jgn jadi HIPROKRIT kat diri sendiri. Cermin diri sendiri sebelum menasihat kan orang. Jangan kutuk aku kalau diri sendiri pun tak betul. Kalau aku seksi sekali pun tapi aku tak hiprokrit ngan diri aku sendiri. Sekian....

3 comments:

Anonymous said...

sekadar renungan, sile la bace sini ye

p/s: nway u tetap seksi di mate i oh, stim gak ler kekadang nengok nyer, hihu~

Anonymous said...

pakai tudung tapi seksi = dosa
tak pakai tudung dan seksi = lagi byk dosa

u choose..sekadar renungan..huhu

p/s: it's not about plagiarism okay :)

Olyn said...

Assalamu'alaikum..

Manusia suka membandingkan diri dgn yg lebih buruk dr dirinya. Kenapa tidak kita membandingkan diri dgn mereka yg menutup aurat sebagaimana yg dituntut oleh Allah terhadap mereka yg sudah jatuh hukum wajib keatasnya untuk menutup aurat?

Cuba tanya pd diri sendiri.. Kenapa aku berpuasa? Adakah jawapannya 'Kerana orang lain berpuasa"? atau ""Kerana umat Islam yg sudah baligh diwajibkan Allah keatasnya untuk berpuasa"?

Apapun jawapan Pn Elly, mudah2an ia yg terbaik untuk diri Puan Elly & suami.

Sekadar berkongsi... http://www.iluvislam.com/design/e-kad/2176-menutup-aurat-atau-melapik-kain.html