Nuffnang Advertisement

Wednesday, September 21, 2011

Orang Singapore datang beraya....

Pagi semalam En Win call cakap Ummi from Singapore nak datang beraya....OMG kuih raya dah habis laki aku dan anak makan...barang dapur tak beli lagi....macam mana ni!!

Aku : Berapa orang pa
En Win: 4 orang
Aku: Nak bagi makan apa? I balik office kul 5.30pm sampai rumah dalam 6.00pm tak sempat nak masak. Lagipun I tak larat. (kang senang cakap jer terus terang malas....bukan laki aku x faham perangai aku kan....nak jugak menipu).
En Win: Tak pe lah kita bawak diaorg makan concorde hotel jer lah

Biar betik.....giler ker apa laki aku ni.....orang nak datang beraya kat rumah dia gi bawak mkn hotel pulak. Alasan dia mesti diorg fadeup asyik makan benda yang sama jer kat rumah orang kita buat lah kelainan makan kat hotel. Suka hati u lah pa...lagi senang kerja I. Lagi pun we all dah lama tak jumpa Ummi so boleh lah enjoy food and borak lama2 sikit kat situ.

Balik jer office cepat2 kemas rumah....ye lah walaupun makan kat hotel lepas tu boleh ajak datang rumah lepak sambil sambung borak balik.....buat kopi ker....tu aku terror lah. Aku tak ada hal nak datang beraya kat rumah aku.....tapi kena bagitau in advance supaya boleh prepare awal2 dan buat makanan yang sedap2 sikit. Kalau korang datang main terjah jer....alamat mmg dapat minum cordial ngan kuih raya jer lah....ada separuh orang diorg boleh selamba jer masak mee laju2 n hidang kan....apa yang ada dlm fridge tu diorg campak2 jer dalam kuali....giler terror kan. Aku x conpiden buat macam tu....mesti terlebih garam lah...kicap lah. Ingat tau...korang kalau nak datang rumah aku inform awal2 so akan ku hidangkan makanan yg enak utk kalian nanti.

Actually every year aku buat open house....cuma tahun ni jer tak buat sbb ingat hujung tahun ni nak buat kenduri & house warming sekali. So budget open house kita kasi simpan dulu yerk.....tapi bukan lah korang x leh datang rumah.....boleh jer aku no hal. Kata Raya....meh lah.

Ummi yang pakai tudung belang2 tu.....cantik kan macam perempuan arab.

Request song Dadali - Saat aku menyintaimu. Korang lagu ni sedap giler....kalau tak caya gi dengar kat you tube....lagi sedap dari lagu Ashiteru. Korang kena dengar dan baca lirik dia sekali....perghhhh menikam dikalbu. Siapa yang putus cinta sure tangkap leleh....wa cakap lu.

Me & Ummi....I dapat hadiah uolls. Luv u Ummi. Pucatkan muka aku....actually tgh demam lagi waktu ni.

Ummi with Inlaw & kids

Me & Jamal. Jantan ni kelakar kau....duduk ngan dia sure gelak terbahak-bahak.

Cantikan! Thanks Ummi....for d gift.

No comments: