Nuffnang Advertisement

Thursday, September 22, 2011

Mood cerita sudah latang.....

Tiba2 teringat zaman aku muda remaja waktu sekolah menengah dulu. Aku start nakal form 3 sbb waktu tu dah rasa diri tersangatlah fofular. Siap tubuh kan group ni.....Aku, Liza, Myra, Yusnita & Nini. Kalau gi mana2 mesti berlima.....kalau salah seorang tak ada macam patah kaki lah. Ponteng sekolah jangan ckp lah.....muka bapak aku dah naik tebal asyik kena hadap cikgu. Sekejap jer insaf lepas tu buat balik.....bila nak exam jer datang kesedaran belajar bersungguh2 lepas tu ponteng balik.

Sekolah pagi....lepas jer habis sekolah lepak rumah Yusnita sbb mak dia tak ada rumah.....  gi kerja. Korang tahu we all buat apa.....hahaha pasang lagu kuat2 menari.....reka step tarian. Ala2 kalau nari kat tea-dance nanti sama jer step....glamer lah nampak cool. Vodo2!. Tapi mmg betul pun.....bila lagu pasang jer kitaorg berlima berbaris kat dance floor buat step sama.  Style rambut panjang tapi bahagian tepi & belakang kikis.....giler glamer ko bila ikat.....kata gadis punk!!!.
Hari Sabtu sepatutnya kena gi Tuisyen kat PJ.....tak ada makna ok. Keluar rumah pakai baju sempoi2.....sampai kat toilet tuisyen tukar kasut Dr Martin.....Jeans Levis (popular giler waktu tu), T-Shirt putih tapi lipat lengan....pakai rantai manik2. Hahahaa......sempoi habis lah konon.

Ada sekali tu baca kat paper M Nasir tgh cari kumpulan wanita yg bersuara emas ala2 feminin ngan restu 2 utk jadi recording artis. Kita orang beriya2 nak jadi artis ni siap tape suara guna minus one.....lagu Ikhlas Tapi Jauh. Hulalaa hulaaaa....sekali suara menyakin kan jiwa....hei hei hei. Lepas tu tangkap gambar kat taman hantar kat M Nasir.  Waktu ni dah berangan macam diri terpilih.....tak makna ok kalau setakat nyaniyi terjerit2.....bila part tinggi suara halus keluar.

Agak2 hari tu macam malas nak belajar....pura2 period pain sambil pegang2 perut.....lepas tu cikgu suruh gi bilik rawatan tidur kat situ.....nakal kan. Datang sekolah awal pagi pinjam buku maths budak2 cina tiru sbb homework tak buat.....hahahaha. Bila cikgu tanda semua betul muka bangga giler......

Ingat lagi kitaorang ada seorang cikgu buta dia ajar sejarah.....bila time subjek dia jer mesti aku ngan kawan2 berkumpul belakang kelas....cabut bulu kening. Ada satu kawan aku tu budak India dia pun nak joint cabut bulu kening tapi bodoh nak mampus gi guna pisau cukur hambik kau separuh kening hilang.....takut mak marah dia lukis kening tu ngan pencil colour warna hitam. Dah macam clown aku tgk. Ok! Ruth ur face look different... muka u lain sangat. Hahahahaha giler vodo!

Mesti korang nak tahu waktu bila aku belajar kan......aku orang nyer sempoi jer aku akan belajar waktu SRP & SPM jer lagi 3 bulan nak exam aku akan stop gi tea-dance dan keluar berfoya2. Semua buku latihan aku habiskan.....waktu tu lah aku dekat ngan budak2 pandai. Tapi bukan semua subjek aku study.....aku cuma belajar subjek yang penting jer.....Sejarah, Geografi mmg buku tu aku x sentuh. Tumpuan lebih kepada BM, BI, Maths, Sains & Agama jer. Yang lain cukup2 makan pun tak apa.

Inilah group aku waktu sekolah dulu....semua dah kawin dah beranak pinak dah. Hujung kiri Yusnita, aku, Zura & Myra. Yang paling best anak2 kitaorg sekolah yang sama.....jgn harap boleh buat jahat sbb mama2 korang ni lagi terror dari korang. Myra yang baju belang ni....waktu joint group kitaorg dia tak pandai menari langsung mcm kayu aku tgk....selalu kena gelakan kan. Tgk2 dia beli CD Micheal Jakson....minggu depan giler terror menari.....hambek ko terlopong mulut kitaorg. We all still contact each other cuma jarang berjumpa....maklumlah masing2 ada anak.

Liza & Zura

Rindu giler zaman remaja....kitaorng tak jahat semua nakal jer. YaAllah jgnlah perangai anak2 kitaorg sebijik macam mama dia dulu2. Tau takut....dulu sikit pun tak heran kalau mak bapak kau fening kepala.

No comments: