Nuffnang Advertisement

Tuesday, September 13, 2011

Kejadian yang menakutkan......

Terkejut  beruk aku bila baca paper Metro hari ni pasal penyanyi n pelakon Safura kehilangan anak perempuan hanya di sebabkan demam. Demam panas 3 hari berturut-turut.....gi klinik doktor cakap demam biasa....bagi makan ubat demam tak hilang2....pergi balik klinik yang sama tgk2 anak dia dah meninggal.

Pergggg!! kalau aku kat tempat dia mahu meroyan sekejap.....ialah mmg suratan takdir. Ajal maut ditangan tuhan.....tapi  giler kan dugaan macam ni.

Aku pernah alami pengalaman macam ni.....takut giler. Anak aku Ameera kena deman panas pagi tu terus bawah gi klinik doktor kata anak aku demam panas 39c. Doktor bagi ubat utk turunkan kan panas kat badan. Yang aku angin dah tahu panas sgt kenapa tak cucuk jer ubat masuk bontot....tapi di sebabkan dia doktor aku percaya jer. On d way nak balik rumah.....waktu aku tengah pangku anak aku tu....tiba2 mata anak aku keatas dan tak bergerak....nafas stop badan biru......YaAllah giler panic waktu tu. . Pa anak kita tak bergerak.....tuhan jer yang tahu betapa takut nyer aku waktu. Aku mmg macam perempuan giler terjerit2 nama anak aku.....

Nasib baik laki aku cool waktu tu......walaupun aku tahu dia pun takut. Drive laju2 terus bawak Hospital Assunta.....ward kecemasan. Aku tak dibenarkan masuk......fuh! lembik badan aku. Berpeluk2 aku ngan laki aku kat luar. Lepas 5 minutes aku dgr suara anak aku menangis......YaAllah alhamdullilah. Tgh type ni pun aku menangis.....takut korang.

So aku nasihat kan korang kalau anak tu demam jgn lah tangguh2 gi klinik....bahaya. Ini pengalaman yang betul2 beri pengajaran kepada aku. Walaupun waktu tu anak aku baru jer diserang deman tapi disbbkan panas dia naik terlalu cepat.....terus kena serang sawan.

2 comments:

zana-norzana said...

Ya, kalau anak demam cepat-cepatlah bawa ke klinik.... saya pernah mengalami pengalaman seperti Elly, tapi nasib baik masa tu dia kena kat hospital seremban.....

Anonymous said...

ala bergenang pula airmata ni.

-anne-

*akan ada banyak comment dari saya selepas ni sis. sebab saya adalah silent readear baru sis. :)