Nuffnang Advertisement

Tuesday, August 16, 2011

Kedegilan laki aku AKA En Win

En Win ni mmg degil...... sakit jiwa aku cakap benda yang sama setiap hari lama2 aku dah fade up dan biarkan jer...

1. Pa malam ni u gi kedai jgn naik motor hujan jalan licin. Dia jawab ok tapi dari dalam rumah aku boleh dengar bunyi motor. Degil kan ttp tak nak ikut ckp bini. Alasan malas hujan2 mesti jem.

2. Pa....jgn hisap rokok banyak sangat....u tak sayang ker anak ngan bini U. Kalau I mati u lah senang rumah dapat, kereta dapat, EPF dapat.....eeeeee sakit hati uolls

3.Jgn makan banyak sangat pa....nanti u gemuk tak cantik. Biarlah I dah ada bini....dah ada anak nak gemuk2 lah....

Banyak lagi uolls.....kedegilan teramat lah menyakitkan hati. Itulah En Win dia kalau tak kacau aku satu hari tak sah.....ada jer benda buat aku mengamuk.......

Cuba uolls tgk "Laundry basket" ni jarak tak jauhkan ttp seluar kat luar basket. Tangan cacat ker Pa.....atau mata u tak nampak. Bila aku bebel dia jawab balik.... orang nak tua mmg suka bercakap.

Kalau aku bebel 1 hari jer dia berubah lepas tu buat balik...... atas basket pulak.....susah sangat ker buka basket tu dan masukkan.....benda lain tau pulak kau masuk yer. Geram kan uolls

Ini lagi sakit jiwa.....apa salah jer sangkut terus. Bila aku bising jawapan dia senang jer.....apa guna I ada bini kalau tak boleh bermanja dan buatkan. Ala2 comel nyer ayat power U....buat I terasa diri ini sangatlah penting. Venchi3....agaknyer aku tak perasan kot masa berkawan.....tangan sebelah laki aku pendek agak nyer tu sbb tak boleh sangkut towel tu.

Eeeeeeee.....geram tak uolls. Sah2 dalam mangkuk tu banyak kunci. Apa salah masuk kan jer kunci tu dlm mangkuk....tak kat tepi mangkuk jugak dia letak. Itu belum lagi dia letak lighter, wallet, duit....kemon lah pa tu kan tempat kunci.


Benda2 kecik macam ni lah buat aku letih....dah lah balik kerja terkejar2 nak masak.....itupun belum lagi anak aku combined buat sepah. Kemas bilik luar bersepah, kemas luar dalam bilik bersepah. Dia kalau aku membebel....anak beranak gelak kan aku tak pun dia bawak budak2 lari gi kedai.

Nak buat macam mana uolls itulah suami kesayangan hamba....terima seadanyer. Tapi  tak apa pa.....u malas dari segi ni tapi u rajin dari segi lagi. Especially jaga anak2....ambik sekolah, layan kerenah anak2 dan senang disuruh tak banyak tanya. I Lap U lah...... I kuat membebel ker Pa??????? hahahahahaha

No comments: