Nuffnang Advertisement

Tuesday, August 2, 2011

Cian anak mama....

Semalam first day puasa..... tahun ni puasa lain sikit Yaya anak aku yang pertama akan dipaksa berpuasa. Paksa ok! dah darjah dua..... mak kau ni dulu tadika dah puasa. Ini En Win lah yg manjakan sangat budak2 tu.

Ingat lagi aku dulu kalau waktu puasa balik dari sekolah terus masuk bilik air berendam kat kolah.....masuk pelan2 takut mak aku dgr. HEAVEN!! kau sejuk rasa badan segar. Lepas tu biarkan air kolah kotor...mana lah tak kena bantai....kau suruh org mandi bekas air berendam kau. Tu sbb aku masuk pelan2 lepas tu buang air tu pun pelan2 takut mak dengar. Agak2 2 jam aku masuk bilik air lagi kali ni guna getah paip pulak tadah jer kepala bawah air..... aku boleh duduk kat bilik air tu sejam pun tak apa....bila mak aku menjerit jer baru aku keluar."Kau minum yer dalam bilik air"....."mana ada org mandi lah".

Tak pun 24jam bukak fridge tadah muka biar sejuk ala2 ekon. Pukul 5.30pm jer terpajak depan tv tunggu cerita Rumah Kedai.... tak tahulah apa yang best cerita rumah kedai ni....tapi boleh layan. Disbb kan aku duduk kawasan kampung....meriah tu. Confirmed pukul 6.30pm petang kuih penuh atas meja sbb org bagi ala2 bertukar juadah.....tapi aku pulak jadi mangsa kena jln2 bg kat org kampung sebagai balasan laks.

Sambung cite balik malam dalam pukul 10 aku masak sup........ so esok pagi bangun tinggal kan panas jer lauk tu. Pukul 4.30am aku bangun masak nasi & panas kan sup (rajin giler kan aku). Pukul 5.00 kejut kan Danea & En Win sekali bangun sahur. Berkobar2 bangun ni maklum first time bersahur....makan pun boleh tahan habis lah sepinggan.

Mari aku cerita kan kejadian di waktu petang......pukul 6.00 petang aku dah siap masak. Kari Ayam (Paberet Danea), Sambal tumis, Brocolli goreng & Ikan goreng.....sila ambil perhatian aku menggunakan kuali, periuk & senduk baru jadi tidak sia2 En Win belikan utk aku. En Win & Yaya sampai rumah pukul 6.10pm..... aku tgk dia dah menangis atas motor. Masuk jer rumah.... tak boleh berjalan ok! merangkak sambil menangis....

Yaya : mama perut Yaya sakit, bibir Yaya kering, Yaya lapar..... tolong mama (air mata mencurah2 ni)
Aku: tahan sayang sikit jer lagi ... lagi 1 jam jer
Yaya: Yaya rasa nak mati....yaya nak muntah

Waktu tu tgk En Win dah senduk kan nasi & letak teh o ice atas meja
En Win: Danea meh makan....jgn dgr ckp mama. Esok yaya puasa lagi ok.... u good girl. Yaya dah cuba kan!

Korang nampak tak kat sini.....En Win nak menunjukkan dia adalah seorg bapa yg baik dan memahami. Mesti aku nampak mcm aku ibu yang kejam kan!! venchi tau....saiko anak giler vavi.

En Win: Adik.... tapi mama masak yer kat dapur. Papa tgk mcm beli jer lauk ni.
Adik: Mama masak lah pa...guna kuali baru tu....
GERAM TAU!! dia x percaya bini dia masak...... Pa i dah berubah ok.....I dah pandai masak.....venchi tau. Dulu2 i anja2 jer lebih.....sekarang dah ok. Sekarang dah bagus......

I dah berubah so u kena beli kan i handbag (tak ada kena mengena langsung kan pandai masak & kena belikan handbag). Hahahahah......


Muka budak nak pengsan......

No comments: